Strona 2 z 2

: śr kwie 06, 2005 10:41
autor: majkel
źle. padł termostat jak dolny wąż po zagrzaniu silnika zimny jest. czujnik też nie może włączyć wntylatora bo sam to robisz i nie wiem w którym momencie włączyć i schłodzić. a jak cieknie chłodnica to masz mało płynu i jak dolejesz za późno to tez się mocniej grzeje bo mało płynu jest

: śr kwie 06, 2005 10:49
autor: WarMachine18
oki czyli termostat do wymiany. z chlodnicy mi malo leci na 300 km to z 1 l ubedzie no i ten czujnik bede musial kupic 50 zl :( no ale trudno

: śr kwie 06, 2005 10:49
autor: WarMachine18
ale dzieki za info

: śr kwie 06, 2005 12:05
autor: melon
dolej płynu czy WODY I ODPOWIETRZ UKŁAD ALE BOBRZE ODPOWIETRZ.... jak to nie pomoze to tak jak pisza inny zacznik od termostatu moze byc uszkodzony i troszke za pozno sie uchyla i dlatego ci sie grzeje...

: śr kwie 06, 2005 13:16
autor: baklazan
w moim golfie przerobilme dziure w chlodnicy pekniety zbiorniczek wyrownawczy uszczelke pod glowica i planowanie glowicy i w golfie 2 przynjamniej moim 1,3 gaznik odpowietrzanie jest automatyczne, a termostat otwiera obieg przy powyzej 90 C i wtedy wlacza sie wentylator i dolny waz sila rzeczy tez musi byc cieply wiec WarMachine18 jesli przy powayzej 90 nie wlacza CI sie wentylator to czujnik RIP

: śr kwie 06, 2005 14:40
autor: melon
automatycznie ci sie układ odpowietrza tak? a to ciekawe...,a mi sie automatycznie poziom paliwa w zbiorniku podnosi jak jest go mało...


a termostat nie otwiera sie przy 90 st tylko troche wczesniej ..i nie otwiera sie odrazu cały tylko powoli sie uchyla az osiagnie odpowiednia temperature i wtedy otworzy sie cały.....

: śr kwie 06, 2005 17:58
autor: WarMachine18
dobra ale napewno mam zepsuty ten termostat jezeli po osiagnieciu 90 C i tak dolny waz mam zimny. Jutro wymieniam termostat i zobacze co bedzzie dobrze ze to nie az taki drogi wydatek.

: śr kwie 06, 2005 20:21
autor: KaRBoW
Czy to normalne ze po przejechaniu 5 KM (warunki miastowe odleglosc pokonuje w jakies 10 min, postoj na 2 swiatlach) mam juz nagrzany silnik 90 stopni i wiatrak mi juz smiga. Wydaje mi sie ze troche za szybko.

: śr kwie 06, 2005 21:52
autor: lenek5
a u mnie po 5km rośnie i włancza wentylator ale temperatura pomalutku spada i coś się dzieje z wolnymi obrotami nierówno chodzi jak jest za 12 Po0mocy :kac: ???

: śr kwie 06, 2005 23:20
autor: melon
martwic nalezy sie wtedy gdy :

- temperatura szybko rosnie i przekracza 90-100 stopni pomimo tego ze wiatrak sie włancza
- temperatura podchodzi bardzo wolno ,ale to bardzo wolno i nie osiaga 90 stopni


w innych przypardkach nie ma co sie martwic kazdy silnik ma inaczej ..jezeli temperatura bardzo szybko podchodzi do 90 stopni i wiatrak sie włancza ,ale nie przekracza tych 90 stopni to moze to byc wina zbyt małęj ilosci wody w układzie lub układ sie zapowietrzył...

ten "dolny" wąz zawsze bedzie gorący... bardziej chodzi o to czy ten wąz jest napuchniety czy nie ..jezeli jest twardy cały czas to niedobrze ,on pownien w pewnym momencie zrobic sie mieki tzn ze termostat sie oworzył i woda leci całym obiegiem ,czesto dzieje sie tak ze jak termostat sie otowrzy to zaraz potym włancza sie wiatrak w chłodnicy..

: pn kwie 11, 2005 23:04
autor: MaSa_Golf
No i stalo sie

wczoraj wracalem z Radomska (niecale 50km) i patrze na skale, a tam ponad 3/4 skali, a 3 dni wczesniej odchylilem te klapki na chlodnicy i w trasie mi trzymal rowniutko 90.

Mysle cos jest nie tak, zatrzymalem sie, patrze pod maske, dotykam wezy a tam dolny calkiem zimny :/

Termostat padl, musialem w drodze 2 razy sie zatrzymywac i czekac az ochlonie bo nie chcialem stracic uszczelki pod glowica

Dzisiaj kupilem termostat, francuski Vernet czy jakos tak (slyszalem ze dobry jest), zaplacilem 40 zlotych

Mam pytanko, moze ktos dysponuje zdjeciem, gdzie jest w golfiku termostat?? i jak go zdjac, podejrzewam ze na pompie wody na dole, niedaleko dolnej czesci chlodnicy (przy dolnym wezu) przykrecony na 2 sruby 10 do ktorych jest potwornie kiepskie dojscie :P ale nie jestem pewien (silnik JP)

Po wymianie zaleje uklad nowym czystym borygo, bo stary plyn jest zielony i troszke jakby metny

Czy po wymianie bede musial odpowietrzac uklad?? Z tego co slyszalem to w mkII uklad sie sam odpowietrza ale nie jestem pewien

Uff ale sie rozpisalem :P

Z gory dzieki za pomoc :pub: