Strona 2 z 3

: ndz lip 01, 2007 13:00
autor: mel00
a moze wlac syntetyk ????? Czy mogę jezdzic jesli jest takie spalanie?? za rok planuje go sprzedac...

: ndz lip 01, 2007 13:06
autor: Matador
mel00 pisze:Nie dolujcie silnik w GOLFIE do remontu po takim przebiegu to jakis obłęd
albo przebieg lipny ,albo ktoś o niego niedbał..
wymiana pierścieni ,uszczelniaczy ,przy okazji dotarcie zaworów i być może frez pod pierścień na tłoku to jeszcze nie tragedia..
rozejrzyj się za dobrym mechanikiem i zbieraj kasę , a zapomnisz co to dolewki ;)

[ Dodano: 01 Lip 2007 13:07 ]
mel00 pisze:a moze wlac syntetyk ?????
po co?
masz silnik do remontu ,co Ci da kombinacja z olejami??

: ndz lip 01, 2007 13:47
autor: mel00
Matador pisze:
mel00 pisze:Nie dolujcie silnik w GOLFIE do remontu po takim przebiegu to jakis obłęd
albo przebieg lipny ,albo ktoś o niego niedbał..
wymiana pierścieni ,uszczelniaczy ,przy okazji dotarcie zaworów i być może frez pod pierścień na tłoku to jeszcze nie tragedia..
rozejrzyj się za dobrym mechanikiem i zbieraj kasę , a zapomnisz co to dolewki ;)

[ Dodano: 01 Lip 2007 13:07 ]
mel00 pisze:a moze wlac syntetyk ?????
po co?
masz silnik do remontu ,co Ci da kombinacja z olejami??
LICZNIK napewno nie przekracany bo mam ks. serwisową. z TEGO CO SOBIE PRZYPOMINAM JAK GO KUPILEM LALAEM MU SYNTETYKA BO TAKIM BYL ZALANY ZROBILEM NIM 2000 KM. I DOLALEM Z POL LITRA OLEJU , POZNIEJ WSADZILEM LPG I ZMIENILEM NA MINERAL I TYLE PALI

: ndz lip 01, 2007 13:52
autor: Marihuana Man
Po prostu ten silnik 1,4 16v w mkIV to padlina jakich mało... u mnie kupili ja jako służbówke i tez po 150 tys silnik kwalifikowal sie do remontu...

: ndz lip 01, 2007 13:52
autor: Pinhead
Zmiana syntetyka na minerał to był całkowity bezsens :panna: Ale nawet przy najpodlejszym oleju mineralnym nie może go tyle spalać więc zamiast kombinować z olejami usuń przyczyne jego spalania zanim wpakujesz się w jeszcze większe koszta (katalizator, sonda).

: ndz lip 01, 2007 15:25
autor: mel00
Pinhead pisze:Zmiana syntetyka na minerał to był całkowity bezsens :panna: Ale nawet przy najpodlejszym oleju mineralnym nie może go tyle spalać więc zamiast kombinować z olejami usuń przyczyne jego spalania zanim wpakujesz się w jeszcze większe koszta (katalizator, sonda).
Wlasnie przed chwilą sparwdzalem olej i po zrobieniu 200 km. nie zjadl parwie wcale ale jazda nie przekraczala 100km/h . Caly czas jest na maksimum. Ale wiem ze w instrukcji obslugi piszą ze ten motor moze spalac nawet litr/1000km wiec teoretycznie jest w normie...

: ndz lip 01, 2007 18:12
autor: Matador
mel00 pisze:Ale wiem ze w instrukcji obslugi piszą ze ten motor moze spalac nawet litr/1000km wiec teoretycznie jest w normie...
to że tyle piszą to nieznaczy ,że tak jest ok..
jazda autem z silnikiem który spala litr oleju na 1tyś km pewnie nie wpływa znacząco na bezpieczeństwo ,ekologię itp. i dlatego dopuszczają taką sytuację
200km to żaden dystans dla pomiaru
jako człek który nie lubi LPG tu prędzej bym dopatrywał przyczyny niż w zmianie oleju..

: pn lip 02, 2007 07:51
autor: Kolec
A ja mam to samo - a silnik 1.6 16v - 88kkm
Ogólnie to miałem tak, że zawsze zaświeciła mi się na żółto kontrolka oleju (dolałem około 1litr na 15 000km) ale wczoraj to mnie przeraził - od razu zaświeciła sie kontrolka czerwona oleju + kontrolka silnika. Zatrzymałem sie i poziom rzeczywiście niski (dzień wcześniej sprawdzałem poziom i był ok). Odczekałem, dolałem i potem nie brał już nic - ale nie przekraczałem 100-110 (tak delikatnie dodawałem gazu itp)

Czy wg Was tez uszczelniacze + pierścienie do wymiany?
Jaki jest mniej wiecej koszt wymiany (tak rzad wielkości)?

A jeszcze takie pytanie: jakieś 3 dni temu zaświeciła mi się kontrolka "service" - czyli przejechane 15kkm i olej do wymiany - czy to może być powód takiego zachowanie j.w.?
A może zmienić olej na bardziej gesty? teraz mam Mobil1 sybtetyk - może ółsyntetyka wlać?

: pn lip 02, 2007 22:41
autor: trader
Witam

Kolego mel00, miałem ten sam problem (silnik 1.4).
Wymieniłem uszczelniacze i pierścienie, póki co z olejem spokój.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101900

Pozdr

: wt lip 03, 2007 13:22
autor: mel00
dzis bylem u kolejnego mechanika...
powiedzial ze to smieszne zeby w golfacg przy takim przebiegu silnik nadawal sie do remontu
kazal zmienic olej bo lotos sie nadaje do maluchow i traktorow- cytuje
sprawdzal czy kopci ale nie kopcil wcale....
remont gory 1500 zl i nie daje gwarancji ze nie bedzie bral oleju....
super
narazie wymienie olej na mobila i bede jezdzil dalej

: śr lip 11, 2007 23:54
autor: nika
Witajcie :bigok:
Widze, że trafiłam pod właściwy adres.
Mam golfa lV, 1.4 silnik 16V i ma ten sam problem, o którym mówicie.
Moje golfisko ma 8 lat, 180tys. na zegarze i ...bierze olej. Na 1000 km. weźmie dobre pół litra :grrr:
Może macie jeszcze jakieś porady, jaki remont mu bankowo pomoze?
Z sierrą nie miałam tego problemu, zwykły gaźnik, z którym dawałąm rade,a tutaj...załamka.

: pt lip 13, 2007 21:39
autor: marcingolf4
Cześć kolego!!!
Mam podobny problem z silnikiem 1.4 16v.
ale u mine na 100% to uszczelniacze!!!
Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić czy to uszczelniacze czy pierścienie.
Mam kumpla, który ma serwis Boscha w Świdwinie i powiem ci, że jest najlepszy on właśnie sprawdził mi, że to uszczelniacze.
Koszt ich wymiany to około 650 zł chyba nie za dużo zważywszy, że może paść katalizator i kilka innych części.
I jeszcze jedno pomysł, żeby szybko się pozbyć auta to świństwo mam nadzieję, że kupi go ten koleś co podsunął ci ten pomysł!!!!
Powodzonka!!!!

: pt lip 13, 2007 22:05
autor: Pinhead
Świństwem jest ukrywanie usterek przed klientem a nie sama sprzedaż auta. Wszystko kwestia ceny która musiała by być nieco niższa. Równie dobrze może wymienić uszczelniacze i okaże się że nadal pali olej przez pierścienie.

: sob lip 14, 2007 00:15
autor: marcingolf4
Tak kolego!!
Masz rację zwracam honor, jeżeli poinformuje się o tym kupującego co jest z autem to wszystko ok, ale sam przyznaj, to rzadkość w naszym kraju oby inaczej było wśród naszej braci VW!!!!!!!!! =D> =D> =D>