Przy jakiej grubości wymieniać tarcze?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » pt cze 08, 2007 16:45

Buniek85 pisze:
barteKKK03 pisze:Taaaa :crazy: niestety głupota nie zna granic, raz w jednym z aut doznałem takiego odkrycia:
http://img510.imageshack..../img2765pc9.jpg
jazda z takimi tarczami to juz hardcore..........
hehe moze i moje są cieńkie ale coś takiego to padaczka :D bym takie zobaczył to bym autobusem jechał po nowe :) swoją drogą u mnie klocki też tak po 5mm miały :) jutro będzie zabawa. Mam nadzieje że obejdzie się bez jakichś niespodzianek przy zamianie tarcz i klocków :)

Robert


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt cze 08, 2007 17:28

robgr85 pisze:Zwykle przy zmianie klocków wypada zmienić tarcze.
To wcale nie jest aż taka głupota. Przy wymianiue klocków zalecana jest wymiana tarcz, lub-jeśli to możliwe=przetoczenie. Po "wyjeżdżeniu klocków tarcza ma rowki i po założeniu nowych klocków powierzchnia styku tarcz i klocków jest dość mała.



michajlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: michajlow » sob maja 10, 2008 22:35

Właśnie dzisiaj zmieniłem tarcze i klocki. Mam wentylowane tarcze 256/20 i klocki 16mm.
Grubość nominalna: 20.
Dopuszczalna: 18.
Moja: 13,7 / 14,2.
Klocki nominał: 16.
Dopuszczalna: nie wiem.
Moja: 9.
Powiem tak, w normalnym użytkowaniu po mieście żadnych efektów specjalnych nie było. Ale w trasie raz hamowałem ze 160 i przy 120 zaczęły mi bić, odpuściłem i od 110 do 80 i znów zaczęły bić. Ostatnimi dniami hamowałem z 90 i przy mocniejszym nacisku znów biło.
Wniosek taki, że wartość dopuszczalna podawana przez producenta ma jeszcze jakiś zapas i czy ten zapas starczy, zależy od stylu jazdy.


Audi A3 1.8T AUM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 318 gości