Strona 2 z 3

: pn cze 04, 2007 08:07
autor: blowup
U mnie zaraz po sprowadzeniu przebieg ok. 200tys.km nie wiedziałem co był za olej
wlany wiec w Polsce wlałem Mobil S 10W40 do nastepnej wymiany czyli 10tys. km
wzioł 0.4 litra
nastepna wymiana juz tylko 0.1 litra na 10tys.km
silnik sie ustabilizował :)

: pn cze 04, 2007 11:36
autor: Kolarz
Takie trochę laickie pytanie: na czym polega próba olejowa?

: pn cze 04, 2007 12:35
autor: Kisiel
Kolarz, poczytaj sobie ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106963 :)

: pn cze 04, 2007 14:38
autor: Kolarz
OK, dzięki za linka..

: pn cze 04, 2007 23:16
autor: Czyngis
Jeszcze jedno pytanie czy ma to coś wspólnego, że olej w tym silniku mógł być długo nie wymieniany i przez to silnik mógł w większym stopniu go zużywać??? Nie jestem pierwszym właścicielem tego auta i z tego co widziałem olej był mocno przepracowany.

: wt cze 05, 2007 01:51
autor: Kisiel
tak, wyrobiony olej jest rzadszy, wiecej moze go uciekac przez nieszczelnosc uszczelniaczy, pierscieni czy tez uszczelki pod glowica, sa to male roznice i "najprawdopodobniej" jesli silnik spala olej to bedzie go dalej spalal no ale moze sie tak zdarzyc ze jak spalal go malo to przestanie go spalac :)

: ndz cze 10, 2007 15:03
autor: Bartosz_J
Kisiel pisze:...winna jest gora silnika (wymiana uszczelniaczy zaworow - tani koszt) czy uszczelka pod glowica i pierscionki (troche drozej)
Wiesz może jakie to sa koszty ??

: ndz cze 10, 2007 15:36
autor: Kisiel
Bartosz_J, poczytaj ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106963 tam RobertP, pisze o kosztach

: ndz cze 10, 2007 22:02
autor: Bartosz_J
DZięki

: pn sie 06, 2007 13:53
autor: Czyngis
Zmieniłem olej na mobil 10w40 przejechałem 1300km i nie wziął nic!!!Ale to chyba za mało kilometrów aby dokładnie powiedzieć czy będzie brał czy nie. Dawniej po przejechaniu 1300 km brał ok. 200 ml a teraz nic może się w końcu unormował. A ten mechanik mnie denerwuje podchodzi do tego auta jakby się miało rozsypać. Więc pojechałem do innego (perfekt service) powiedział że auto ma chodzić i nic nie trzeba w nim grzebać.

: pn sie 06, 2007 20:29
autor: dziambol
Witam.
Też miałem problem z Jetką. Z tym że trochę brała olej, ale zawory się strasznie tłukły... Mój mechanik wymienił mi szklanki, a dodatkowo po rozmowie jeszcze uszczelniacze zaworów. Teraz jest idealnie.. Od zmiany do zmiany bez dolewek, jest idealnie.. Sielnik może ie zakatowany bo 200 000 dopiero, ale za to z gazoliną..
Pozdrawiam all VWmaniaków!

: pn sie 06, 2007 20:59
autor: Paweł Marek
Czyngis pisze:nic nie trzeba w nim grzebać.
też tak myślę.
I małe własne doświadczenie przytoczę.
Żonka ma GTI 2,0, przebieg koło 220tys. Bral olej. Litr na 2000. Dymił na niebiesko ale tylko okresowo, po gwałtowniejszym dodaniu gazu prze chwilkę i potem przestawał. Poza tym cichutko, żadnych stuków panewek ani nawet szklanek. I to jest typowy przykład na zużycie uszczelniaczy zaworów. Wymieniłem je. Teraz nie bierze prawie nic między wymianami co 10 tys. Koszt uszczelniaczy niewleki, roboty trochę jest, ale nie trzeba nawet głowicy ściągać. I taką operację bez wydawania dodatkowej kasy na różne próby ci polecam na początek.

: pn paź 22, 2007 20:49
autor: Czyngis
Mam pytanie jaki jest koszt wymiany wszystkich szklanek oraz uszczelniaczy zaworów??? Tłuką się nawet na ciepłym silniku i prędkośc jaką rozwija samochód jest mniejsza zamiast 205 km/h to jedzie 190 km/h.

: pn paź 22, 2007 21:03
autor: Paweł Marek
szklanki INA 22 zeta, uszczelniacze chyba 3 zeta to i to x 8. Uszczelka pod pokrywę klawiatury dobrej firmy 36 zeta, simering nowy na wałek 12 zeta. Tyle części reszta to robocizna a to juz zależy od warsztatu. 2-3 godzinki pracy.