Uszkodzony sterownik wentylatorów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
To jest ta blaszka co leci przez te wszystkie srubki kolo bezpiecznikow?patrzylem wlasnie jest ok.Teraz wyciaglem sterownik wentylatorow tylko nie wiem jak go sprawdzic:(widac ze jest nie rozbieralny ale jakos dalem rade.Ale co dalej pasowaloby dobrego elektronika zeby wytlumaczyl gdzie co sprawdzac.Chyba ze ty juz to przerabiales i pomozesz:)he miernik mam.
VW GOLF IV 1.8 20V 125KM
Sprawdź jeszcze 3 bezpieczniki zwykłe co są koło blaszek. Pierwszy z lewej też jest od wentylów.Gicek pisze:To jest ta blaszka co leci przez te wszystkie srubki kolo bezpiecznikow?patrzylem wlasnie jest ok..
Rozbieralny jest - wystarczy wydłubać silikon wokół. Pomierzyć można wszysto tylko trzeba niestety troszkę znać elektroniki - ale omomierzem łatwo sprawdzasz przekaźniki które są w środku (nie pamiętam które piny są od nich).Gicek pisze:Teraz wyciaglem sterownik wentylatorow tylko nie wiem jak go sprawdzic:(widac ze jest nie rozbieralny ale jakos dalem rade.Ale co dalej pasowaloby dobrego elektronika zeby wytlumaczyl gdzie co sprawdzac.Chyba ze ty juz to przerabiales i pomozesz:)he miernik mam.
U mnie padał właśnie 1 z lewej 30A bezpiecznik w skrzynce na aku. Dopiero po polepszeniu styków wszystko wróciło do normy
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Jednak jak sie okazalo sterownik wentylatorow jest ok bo podmienilem na inny a wentylatorki ani drgnely:(bezpieczniki sprawdzone te w autku oraz na aku i tez bez zastrzezen.Wczoraj podpiolem dwa wiatraki na krotko i smigaja wiec sa sprawne w 100% wiec powoli zaczyna sie to robic coraz bardziej skomplikowane bo powoli juz mi sie koncza pomysly a usterka nadal jest.Dodam jeszcze ze przycisk od klimy AC czasmi sie sam zapala tak jakby klima byla wlaczona:(czyzby jakies zwarcie?moze ktos mi podsunie jakis pomysl co to moze byc?
VW GOLF IV 1.8 20V 125KM
Nie wiem jak w manualnej AC ale w climatroniku po włączeniu klimy w trybie AUTO lub bez ECON i bez AUTO (puste pole) wentylatory się włączają. Więc powiedz jak to było u Ciebie przed problemem.
A wentylator Ci się włącza po przekroczeniu 90`C?
A wentylator Ci się włącza po przekroczeniu 90`C?
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Mniejszy wentylator od klimy zalaczal sie zawsze kiedy ja wlaczalem a jesli chodzi o ten wiekszy wiatrak to zalaczal sie kiedy temperaturka podskoczyla powyzej 90st a teraz niestety nie smiga ani jeden ani drugi:(a zauwazylem to dopiero jak mi temperatura skoczyla na 110st.i cale szczescie nie przegrzalem silnika.
VW GOLF IV 1.8 20V 125KM
Skoro nie włącza Ci się duży wiatrak po przekroczeniu 90C a na krótko działa to pewnie padł Ci ten czujnik w chłodnicy (ale zobacz czy węże masz gorące przy 90C - czy termostat puszcza, bo gdyby nie puszczał to czujnik nie włączy wentylów)
A co do małego wentyla to ja miałem tylko z bezpiecznikami problem - z wyglądu były ok ale gniazdo wypalone miał. Dopiero po zwatowaniu bezpiecznika na krótko okazało się, że nie ma styku. Teraz mam bezpiecznik 30A na kablu a nie w tej skrzynce na aku.
A co do małego wentyla to ja miałem tylko z bezpiecznikami problem - z wyglądu były ok ale gniazdo wypalone miał. Dopiero po zwatowaniu bezpiecznika na krótko okazało się, że nie ma styku. Teraz mam bezpiecznik 30A na kablu a nie w tej skrzynce na aku.
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Termostat musi sie otwierac bo dolny waz tez jest goracy tak jak i gorny a jesli bylby padniety czujnik w chlodznicy to po zmostkowaniu wtyczki do tego wlasnie czyjniczka powinny sie wentylatorki zakrecic a niestety tego nie robia.Podejrzewam ze gdzies musi byc jakies zwarcie bo tak jak wczesniej wspominalem delikatnie mi sie przycisk AC podswietla na zolto a przeciez nie powinien:(co do bezpiecznikow to sprawdzalem dokladnie i wszystko ladnie wyglada.W sobote bede u elektryka i moze on cos poradzi.Napisze jesli znajdzie problem.Pozdrawiam
VW GOLF IV 1.8 20V 125KM
Kolego sprawdź sobie jeszcze sam włącznik na początku bo może on być padnięty (on działa jak reset czyli zwiera tylko wciśnięty) - bo nie może być że on lekko świeci oraz bezpieczniki nr: 16 (10A), 25 (25A), 5 (7,5A) w skrzynce w aucie.
Po naciśnięciu AC ,,+" podawany jest z pinu 5 przełącznika dmuchawy (kolor niebieski wychodzi z dmuchawy a kolor biało/czarny dochodzi do przycisku) i po włączeniu AC ,,+" podawany jest dalej kablem niebiesko/czerwonym z przycisku do pinu 2 przełącznika ciśnieniowego układu chłodzenia (kabel nie zmienia koloru po drodze) oraz podawany jest także na moduł sterowania silnika ECM (także ten sam kolor kabla).
I teraz tak z tego modułu leci zielonym na właśnie moduł sterowania wentylatora.
I teraz żeby było śmieszniej z tego przełącznika ciśnieniowego układu chłodzenia z pinu 1 kablem czarno/białym leci na przełącznik temp. na zewnątrz z kolei z niego wychodzi zielono/niebieskim do termicznego przełącznika odcinającego układ klimy a z niego zielonym (ale nie tym samym zielonym co z modułu sterowania silnikiem) leci na moduł sterowania wentylatora.
Więc moja opcja jest taka - padła Ci jedna z 3 rzeczy:
1) przełącznik ciśnieniowy układu klimy
2) przełacznik temperatury na zewnątrz
3) termiczny przełącznik odcinający układu klimy
Ja bym stawiał na: 1) lub 3)
I teraz jak sprawdzić co padło - pewnie po odpięciu jednego z wymienionych przełączników lampka zgaśnie (przestanie się żarzyć) bo nie będzie miała napięcia (minimalnego - bo tylko się żarzy) następnie woltomierzem mierzysz przełączniki.
Mierzysz który podaje minimalne napięcie, a nie powinien bo powinien być rozwarty (najlepiej zmierz jeszcze napięcie na lampce to będziesz wiedział jakie szukać na przełącznikach).
Czyli na:
3) sprawdzasz zielono niebieski (pin 1)
2) sprawdzasz czarno/biały (pin 2)
1) sprawdzasz czarno/biały i niebiesko/czerwony (piny 1 i 2)
Trochę to zawiłe ale do opanowania - jedynie dobrze patrzeć po kablach i na pewno do tego dojdziesz - oczywiście daj znać jak Ci poszło
[ Dodano: Czw 04 Gru, 2008 ]
A jeśli Ty piszesz że po złączeniu we wtyczce nic się nie dzieje (1 bieg tylko jest jak jest stacyjka wyłączona a 2 biegi są jak jest włączona) to zrób tak:
Zewrzyj czerwony z czerwono/białym i musi się włączyć wentyl (nawet ze stacyjką OFF) jeśli się nie włącza to kolego przekaźnik w module jak pisałem padł (opiszę Ci jak sprawdzić jak dasz znać co i jak) albo jednak ten nieszczęsne bezpieczniki na aku nie mają styku (jeden płaski blaszany - 3 od lewej, a drugi zwykły przeważnie zielony 30A - 1 od lewej u mnie).
PS kablom też się poprzyglądaj czy nie przytarte/urwane itp
Pozdro
Po naciśnięciu AC ,,+" podawany jest z pinu 5 przełącznika dmuchawy (kolor niebieski wychodzi z dmuchawy a kolor biało/czarny dochodzi do przycisku) i po włączeniu AC ,,+" podawany jest dalej kablem niebiesko/czerwonym z przycisku do pinu 2 przełącznika ciśnieniowego układu chłodzenia (kabel nie zmienia koloru po drodze) oraz podawany jest także na moduł sterowania silnika ECM (także ten sam kolor kabla).
I teraz tak z tego modułu leci zielonym na właśnie moduł sterowania wentylatora.
I teraz żeby było śmieszniej z tego przełącznika ciśnieniowego układu chłodzenia z pinu 1 kablem czarno/białym leci na przełącznik temp. na zewnątrz z kolei z niego wychodzi zielono/niebieskim do termicznego przełącznika odcinającego układ klimy a z niego zielonym (ale nie tym samym zielonym co z modułu sterowania silnikiem) leci na moduł sterowania wentylatora.
Więc moja opcja jest taka - padła Ci jedna z 3 rzeczy:
1) przełącznik ciśnieniowy układu klimy
2) przełacznik temperatury na zewnątrz
3) termiczny przełącznik odcinający układu klimy
Ja bym stawiał na: 1) lub 3)
I teraz jak sprawdzić co padło - pewnie po odpięciu jednego z wymienionych przełączników lampka zgaśnie (przestanie się żarzyć) bo nie będzie miała napięcia (minimalnego - bo tylko się żarzy) następnie woltomierzem mierzysz przełączniki.
Mierzysz który podaje minimalne napięcie, a nie powinien bo powinien być rozwarty (najlepiej zmierz jeszcze napięcie na lampce to będziesz wiedział jakie szukać na przełącznikach).
Czyli na:
3) sprawdzasz zielono niebieski (pin 1)
2) sprawdzasz czarno/biały (pin 2)
1) sprawdzasz czarno/biały i niebiesko/czerwony (piny 1 i 2)
Trochę to zawiłe ale do opanowania - jedynie dobrze patrzeć po kablach i na pewno do tego dojdziesz - oczywiście daj znać jak Ci poszło
[ Dodano: Czw 04 Gru, 2008 ]
Hmm odnośnie tego to albo masz padnięty przekaźnik w tym module od wentylów (w tym z fotek z pierwszego postu) albo jednak masz problem z bezpiecznikami (są dwa). Bo ten układ jest bardzo prosty : składa się z 1 przekaźnika 2 bezpieczników i czujnika w chłodnicy.Gicek pisze:Termostat musi sie otwierac bo dolny waz tez jest goracy tak jak i gorny a jesli bylby padniety czujnik w chlodznicy to po zmostkowaniu wtyczki do tego wlasnie czyjniczka powinny sie wentylatorki zakrecic a niestety tego nie robia
A jeśli Ty piszesz że po złączeniu we wtyczce nic się nie dzieje (1 bieg tylko jest jak jest stacyjka wyłączona a 2 biegi są jak jest włączona) to zrób tak:
Zewrzyj czerwony z czerwono/białym i musi się włączyć wentyl (nawet ze stacyjką OFF) jeśli się nie włącza to kolego przekaźnik w module jak pisałem padł (opiszę Ci jak sprawdzić jak dasz znać co i jak) albo jednak ten nieszczęsne bezpieczniki na aku nie mają styku (jeden płaski blaszany - 3 od lewej, a drugi zwykły przeważnie zielony 30A - 1 od lewej u mnie).
PS kablom też się poprzyglądaj czy nie przytarte/urwane itp
Pozdro
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Przyznam szczerze ze zgupialem!!dzieki za tak fachowa porade ale ja napewno sobie z tym nie poradze wiec wszystko sobie odpisze i pojade z tym do kolegi ktory cos sie tam orientuje:)jesli bys jeszcze mogl mi napisac jasniej gdzie sie znajduja te trzy rzeczy ktore sa padniete wedlug ciebie i jakos mi je prosciej okresl jesli chodzi o nazwy to je poprostu sprobuje podmienic z innego autka i moze akurat trafie na ta zepsuta czesc.Jescze raz sliczne dzieki.Acha a jesli chodzi o ten przekaznik to on sie znajduje w module komfortu??tego ukrytego gleboko pod deska?
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 21:21 przez Gicek, łącznie zmieniany 1 raz.
VW GOLF IV 1.8 20V 125KM
Myślałem, że ktoś już napisał ale auto pod vag`a podepnij może pokaże co padło
A odnośnie:
2)
3)
Jeśli chodzi Ci o przekaźnik od wentylów to jest on w tej skrzynce co jej zdjęcie zamieściłem w pierwszym poście tego tematu - skrzynka ta jest pod aku od spodu auta, a przekaźnik widać na 2 zdjęciu pierwszego postu tego tematu (po stykach będzie wiadomo czy lewy czy prawy jest od wentylów sterowanych nie klimą tylko temp.)
Pozdro
A odnośnie:
1) przeważnie jest na rurce z kilmy albo koło osuszacza (w starszych wersjach) - po kablach dojdzieszGicek pisze:jesli bys jeszcze mogl mi napisac jasniej gdzie sie znajduja te trzy rzeczy ktore sa padniete wedlug ciebie i jakos mi je prosciej okresl jesli chodzi o nazwy to je poprostu sprobuje podmienic z innego autka
2)
3)
Gicek pisze:Acha a jesli chodzi o ten przekaznik to on sie znajduje w module komfortu??
Jeśli chodzi Ci o przekaźnik od wentylów to jest on w tej skrzynce co jej zdjęcie zamieściłem w pierwszym poście tego tematu - skrzynka ta jest pod aku od spodu auta, a przekaźnik widać na 2 zdjęciu pierwszego postu tego tematu (po stykach będzie wiadomo czy lewy czy prawy jest od wentylów sterowanych nie klimą tylko temp.)
Pozdro
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 244 gości