Zapaliła się kontrolka oleju i pojawił się sygnał dźwiękowy.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » pt maja 18, 2007 19:18

a co ty tam chcesz ogladac


kontrolka zaswieciła sie w czasie jazdy czy po zatrzymaniu sie na chwile

przyczyn moze byc sporo


na jakim oleju jezdziłes wczesniej

mobil ma duza zawartosc srodkow płuczacych


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pt maja 18, 2007 19:18

adurweb pisze:Pamiętam, kiedyś czytałem, że po założeniu filtrona niektórym się zapalała kontrolka, może tak jest też u mnie? Wykręcę filtr i obejrzę go, na co powinienem zwrócić uwagę? Czy odrazu go wywalić?
najpierw sprawdź ciśnienie..
ja kupowałem zawsze filtrona i sędziszów i nigdy nie miałem problemów w żadnym aucie
jeśli masz dobre ciśnienie oleju - producent filtra nie ma znaczenia..
tak samo jak i olej..



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » pt maja 18, 2007 19:33

Zapaliła mi się podczas jazdy. Wcześniej miałem zalany ten sam olej. Gdzie mogę sprawdzić ciśnienie i co jeśli okaże się, że mam słabe ciśnienie?



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pt maja 18, 2007 19:51

adurweb pisze:Gdzie mogę sprawdzić ciśnienie
W każdym porządnym warsztacie mają manometr.
adurweb pisze:co jeśli okaże się, że mam słabe ciśnienie?
Motor do roboty, a zacząłbym od sprawdzenia pompy.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » pt maja 18, 2007 20:47

vwarek,
1. Jak sprawdzić pompę?
2. Jeśli motor do robienia, to co tam trzeba porobić aby było OK?



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pt maja 18, 2007 22:40

Ad1. Organoleptyczne na początek, czy smok nie zwisa luźno itp. jak wydaje się dobra to daj do warsztatu, mi podłączyli pod motor elektryczny, pokazali ciśnienie... Dwa piwa wzięli ;)

Ad2. Cały "dół" na początek.. Łożyska główne i korbowodowe wału (panewki). Wał trzeba pomierzyć ewentualnie przeszlifować ale musi być wyjęty..


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » pt maja 18, 2007 22:46

Ale mnie straszycie, najpierw wymienię chłodnicę i zobaczę co dalej się będzie działo. Oleju mi nie bierze i jest czysty, nic nie kapie. Może to będzie pompa oleju, tylko gdzie ona jest i co to jest ten smok?

[ Dodano: 18 Maj 2007 22:58 ]
Podobno czujnik ciśnieniea oleju nie jest drogi, może bym go wymienił na początek i zobaczył co się dzieje dalej? Gdzie jest ten czujnik i czy łatwo się o niego dostać samemu? No i ten filtr oleju wymienię na MANN'a.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt maja 18, 2007 23:28

adurweb pisze:Ale mnie straszycie, najpierw wymienię chłodnicę i zobaczę co dalej się będzie działo.
Wymień, nie ma to wiele wspólnego z ciśnieniem oleju ale warto.
adurweb pisze:Podobno czujnik ciśnieniea oleju nie jest drogi, może bym go wymienił na początek i zobaczył co się dzieje dalej? Gdzie jest ten czujnik i czy łatwo się o niego dostać samemu? No i ten filtr oleju wymienię na MANN'a.
Czujnik jeszcze nie wymieniaj, natomiast filtr warto.Kilka osó z forum miało podobny problem jak Ty i po wymianie filtra wszystko było ok.
vwarek pisze:Łożyska główne i korbowodowe wału (panewki)
Jeśli są "wywalone" to słychać.



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » pt maja 18, 2007 23:34

bodzio_j, Wymienię ten filtr, bo teraz czytam o takich podobnych problemach i okazuje się, że wielu osoba to pomogło. Tylko pytanie:
Bo mam nowy olej zalany i szkoda go, czy przy wymienie filtra, olej mi nie ucieknie?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob maja 19, 2007 00:26

adurweb pisze:Bo mam nowy olej zalany i szkoda go, czy przy wymienie filtra, olej mi nie ucieknie?
Zrób to na zimnym silniku i będzie dobrze.



Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » sob maja 19, 2007 00:31

A gdzie są te czujniki ciśnienia oleju? Jak one wyglądają?

Także temperatura wody mi sie mocno podnosi, ale kontrolka się nie zapala, więc jeszcze nie ma panik. Może to przez tą chłodnicę.



tosla
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 20:08
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tosla » ndz maja 20, 2007 01:59

Witaj!
Też mi piszczał. Na początku rzadko, a potem coraz częściej. Doszło do tego, że jadąc częściej trzymałem sprzęgło niż gaz (miałem taki sposób, że jak zaczynał piszczeć to mu cisnąłem gaz aby wszedł na obroty, wtedy przestawał piszczeć, a ja wtedy na sprzęgło i się toczyłem :grin: ). W końcu miałem dosyć i wymieniłem filtr - oczywiście Filtrona na Boscha. Dolałem troszku oleju bo z filtrem ubyło i wszystko jak ręką odjął. Cisza i spokój :okej:
Polecam - zacznij od filtra!
pozdrawiam!


Tomek

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » ndz maja 20, 2007 02:08

tosla, I tak zrobię w Pn.



pomyslowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:32
Lokalizacja: ZABKI
Kontakt:

Post autor: pomyslowy » wt maja 22, 2007 01:04

a jak u mnie zaczęło piszczeć, zajrzałem do czujnika i przeciekał. wymieniłem i jest git. czujniki masz na filtrem,chyba biały i czarny. nie pamiętam który jest od czego. sprawdź co jest tańsze, a jak zobaczysz że z czujnika wycieka olej to wymień czujnik.


MK III 1.8 90KM
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/188353.html][img]http://images.spritmonitor.de/188353_5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 309 gości