Strona 2 z 3

: sob mar 26, 2005 23:17
autor: Borys
marceliii pisze:Kurcze ale wentylator cały czas ma przejście na masie,a trzeba mu podać +,a tego nie zrobisz za pomocą czunika który zwiera obwód z masa czyli silnikiem.
:(
hmm... czeba GTO zapytac jak jest u niego,
chociaz u siebie ostatnio widziałem jakis czarny wiszacy kabelek, ale nie wiem od czeog
ja jak znajde wene a po ostatnich przekładkach silników juz ja straciłem to zrobie sobie reczny włacznik z kabiny

: sob mar 26, 2005 23:25
autor: Alatus
hehe hyba jednak to jest czujnik od ssania a nie od wentylatora, tym bardziej że czujnik od wentylatora jest w chłodnicy z lewej strony i ma w zależności od wersji silnikowej 3 lub 2 wyprowadzenia(trzecie jest przy dwubiegowych wentylatorach) hehe

: sob mar 26, 2005 23:25
autor: c-kozi
to jest czujnik temperatury komory silnika, musisz miec do niego gdzies przewod

: ndz mar 27, 2005 01:49
autor: rzodkiew
to nie jest czujnik od wentylatora , i jak ma byc to czujnik temperatury kompry silnika skoro jest podlaczony do glowicy obok wtryskow, a za ssanie odpowiada zawor dodatkowego powietrza zamontowany na kolektorze ssasym po lewej stronie , u mnie byl problem z wolnymi obrotami podejrzewalem kilka rzeczy miedzy innymi sonde lambda ale jak odpinalem sonde to nie bylo zadnej reakcji dopiero jak wymienilem ten wlasnie czujnik ( byla urwana koncowka kabla) dopiero wtedy silnik reagowal na odpiecie sondy. A kable do tego czujnika powinien znajdowac sie z lewej strony komory silnika o ile tam jest i jest koloru czarnego. pozdro

: ndz mar 27, 2005 12:17
autor: kiku1976
wg mojego doświadczenia jest to czunik od wentylatora. chodzi o to że gdy wyłączymy silnik (bezwładność cieplna tak chyba się to nazywa ) powoduje że głowica jeszcze się nagrzewa a płyn nie jest poruszany przez pompe więc niema chłodzenia. wtedy włącza się ten czyjnik, łapie mase z silnika i wentylator chodzi i chłodzi komorę silnika. trzeba pamiętac że obwód ten włącza się tylko gdy stacyjka jest całkowicie wyłączona OFF, gdy przekręcimy kluczyk na ON to wentylator się wyłączy więc jeżeli chcesz sprawdzić czy wentylator działa musisz to robić przy wyłączonej stacyjce( tak jest u mnie ) acha w gażnikowych silnikach miałem miejsce na ten czujnik w gażniku

: ndz mar 27, 2005 23:06
autor: carrot
Czujnik temperatury głowicy, uruchamia wentylator poprzez przekaźnik czasowy na 7 min gdy temperatura głowicy przekroczy 110 stopni i wyłączymy zapłon (we wtorek podam nr przekaźnika sterującego, bo mam taki w szufladzie w pracy)
Pzd

: wt mar 29, 2005 09:30
autor: Alatus
a moim zdanie pomimo wszystko jest to czujnki poziomu azotu w tylnych oponach i steruje on poziomem basów w fabrycznym radiu :goof: :bum:

: wt mar 29, 2005 20:13
autor: marceliii
No mi tez sie wydaje że to raczej czujnik temperatury głowicy,i że przez niego mam problemy z zimnym silnikiem.
Niestety nbigdzie nie mam tego czrnego kabla,i w związku z tym prosił bym o info gdzie go podłaczyć.
Dodam jeszcze że na węzu z chłodnicy mam dwa czujniki.
:(
GTO gdzie jesteś?
:D

: wt mar 29, 2005 21:43
autor: zdybi83
Nieto żebym się z nał ale jakbym odkręcił tą blache to wyglądało by mi to na czujnik ciśnienia oleju bo jak dobrze pamiętam to od temperatury są innte. Pisz ena przykładzie MK II z silnikiem 1,3 MPI

: wt mar 29, 2005 22:15
autor: Borys
marceliii pisze:No mi tez sie wydaje że to raczej czujnik temperatury głowicy,i że przez niego mam problemy z zimnym silnikiem.
Niestety nbigdzie nie mam tego czrnego kabla,i w związku z tym prosił bym o info gdzie go podłaczyć.
Dodam jeszcze że na węzu z chłodnicy mam dwa czujniki.
:(
GTO gdzie jesteś?
:D
napisz do GTO na GG lub prv

: wt mar 29, 2005 23:47
autor: Alatus
jutro odbieram samochodzik od blacharza wiec powiem Ci gdzie go podpiac :) a jak chodzi o czujnik cisnienia..to te mają dziurkę na środku, a to na 100% nie jest czujnik ciśnienia....mam taki sam u siebie w samochodzie i na 100% nie ma on za wiele wspolnego z temperatura komory silnika bo jest on polaczony blacha z glowica i nie mierzy on temperatury komory tylko glowicy gdyz ta blacha wlasnie przenosi cieplo z glowicy na czujnik. tak czy inaczej jutro powiem gdzie go podpiac i przetestuje na zimnym i cieplym silniku do czego on sluzy i dam znac :pub: :kac:

: wt mar 29, 2005 23:58
autor: marceliii
no spoko.
Ja myślałem że on ma sie stykać z kadłubem silnika,a nie że blacha ma przewodzić.
:(
Pozdro

: śr mar 30, 2005 03:49
autor: Alatus
jedno i drugie..ta blacha przewodzi masę do czujnika jak i przekazuje temperaturę...jak wieby blacha jest świetnym przewodnikiem elektrycznym i cieplnym. więc weselmy sie hehe :goof:

: wt kwie 05, 2005 05:37
autor: marceliii
No to powie mi ktoś w końcu od czego jest ten czujnik i gdzie go mam podpiąć skoro niemam żadnego luźnego kabelka?
:(