Strona 2 z 3

: czw mar 24, 2005 00:03
autor: Lookas
aha a czujnik jest zalezny od odpalania bo reguluje mi ilosc paliwa na zimnym i cieplm silniku to jest czujnik wielofunkcyjny

: czw mar 24, 2005 00:49
autor: dukem
Ale mowi ze wentylator mu startuje tyle ze przy 115 stopniach czyli jednak obieg przez chlodnice jest...wedlug mnie jest to tylko przeklamanie

: czw mar 24, 2005 08:33
autor: wojteks
czujnik nie jest wielofunkcyjny, jest czujnikiem temperatury tylko podwójnym czyli jeden do wskaźnika a drugi do komputera sterującego wtryskiem. Sprawdzenie samego czujnika polega na pomiarze rezystancji obu czujników na zimnym i ciepłym silniku (jeżeli nie będziesz potrafił sam tego zrobić to pozostaje elektryk samochodowy). Jak bedziesz pewny że to nie czyjnik (a wymieniałeś już 2 i jest tak samo więc to raczej nie czujnik) na próbę można podmienić zegary na szrocie, jak wskazanie będzie dobre to padły zegary a jak nie to trzeba grzebać w instalacji ale to raczej robota dla elektryka samochodowego.

wskazany by był test VAGiem na temperaturę jaką widzi wtrysk bo jeżeli też 120*C to termostat lub pompa płynu

jak włącza się wentylator przy wskazaniu 120 to wtedy jest raczej 95 chyba że załącza sie od razu drugi stopień wentylatora i jest koło 105*C ale to jest temperatura płynu w chłodnicy a nie silnika.

: czw mar 24, 2005 13:07
autor: Lookas
dzieki wielkie wszystki co cos chcieli napisac :) bede musial podjechac chyba przy okazji do lektryka jakiegos albo podlaczyc pod VAGa auto

: czw mar 24, 2005 20:56
autor: rurov
Moim zdaniem to termostat. Miałem ostatnio podobny przypadek. Mechanik stwierdził że to czujnik, kupiłem orginalny bo innego nie było (70,0) a tu to samo. Dopiero wymieniłem termostat na nowy Gates-a, temp. otwarcia 87 C, i jest wszystko ok.

: pt mar 25, 2005 00:28
autor: chudy69
Ja tez to mam ale u ojca w Passacie czujnik byl zdechniety(nie wlaczal sie wentylator i pokazywal 80 stopni jak byl wlaczony tylko zaplon po calej nocy) i zamienilem ze swojego mk3 do pasata i niby ok ale dzisiaj sobie jade ojca rupciem i co wiedze temp 105stopni a wentylator ani mysli wystartowac a ze wczesniej zakupilem czujnik nowy czujnik to co zabralem swoj z mk3(wczesniej ofiarowany) i zamont nowy a tu co 115stopni.Rury gorace z i do chlodnicy.
Ide odlacze grata od aku i jutro wykonam reszte testow..?

: pn maja 22, 2006 11:24
autor: gedania
dokładnie mam tan sam problem. chcę spróbować wjąć termostat i zobaczę jak wtedy będzie.podejrzewam,ze to wadliwy termostat

: pn maja 22, 2006 12:08
autor: Atomic10
Z tym czujnikiem to naprawde ciakawa sprawa. Jeksi bedize walniety termostat to nie bedize on otwierał duzego obiegu czyli węze przy ch lodnicy powiny być zimne. Mozesz termostat wyjac włozyć go do garnka z wodą i zagotować zobaczysz czys ie otwiera przed wrzeniem wody lub sie nie otowrzy zupełnie. Nadal mnie zdiwiła hidtoria o czujniku napisz jakiej firmy jest ten czujnik.

Pozdrawiam

: pn maja 22, 2006 13:51
autor: Paweł NPI
Czujnik na 100%!!!! Skoro termostat otwiera to nie widze potrzeby jego wymiany. Pisałeś że czujnik masz taki jak w katalogu, ale jak się nie mylę to tam są tylko numerki i po numerkach się je kupuje ale są różne firmy. A nie masz zachowanego tego starego czujnika?? Tak na próbę byś podmienił i by było wszystko jasne. :bigok:

: pn maja 22, 2006 13:55
autor: felicjator
Podłaczę się do tematu by nie towrzyć nowego
Jestem poza miejscem zamieszkania i mam wyciek z chłodnicy (MK3 silnik AAM).

Jaka jest pojemność układu chłodzenia i jaki płyn do chłodnicy????

: pn maja 22, 2006 14:07
autor: Atomic10
Płyn to jaki chcesz najlepiej markowy mozesz tez kupic koncentrat i rozrobic go z woda destylowana np. FEBI Bistein kupujesz 2x po 1.5L koncentratu do tego 3 litry wody destylowanej i masz 6 litrów do -35

Pozdrawiam

: pn maja 22, 2006 18:43
autor: dukem
Pojemnosc to cos kolo 4 litrow z reguly- jak sie kupi banke 5 litrowa to starcza

: pn maja 22, 2006 21:23
autor: felicjator
pupa
Okazało się, że to z układu klimatyzacji mi cieknie. Prawdopodobnie nieszczelna chłodnica ale klimy:(

: pn maja 22, 2006 21:26
autor: pushkin77
felicjator pisze:Okazało się, że to z układu klimatyzacji mi cieknie. Prawdopodobnie nieszczelna chłodnica ale klimy:(
jeśli by..... to prawdopodobnie nie powinna Ci się klima załaczać..... z powodu niskiego "stanu" czynnika chłodzącego

a może po prostu to lód się topi i kapie Ci woda ????