Strona 2 z 5

: sob maja 31, 2008 17:36
autor: sas_gti
ja mam takie pytanie towarzyszące. Czy na zamachu jest jeden znak czy dwa? czy wiecej? Jest kreska i zero? czy jak?

: sob maja 31, 2008 20:41
autor: RasPL
na zamachu przynajmniej moim jest nacięcie które widać na fotce, pokazuje miejsce zpałonu, pozatym chwilę przed są jakieś dziwne wypusty, i po drugiej stronie naciecia od zapłonu też są takiesame, najlepiej to odkręć ten korek z obudowy sprzegła i pokreć sobie wałem korbowym, możliwe że wszystko zależy od rocznika :pub:

: sob maja 31, 2008 22:33
autor: guti
RasPL, czyli mowisz ze to jest naciie nie do ustawienia rozrzadu tylko zapłonu ? dziwna sprawa , bo ja zawsze ustawiam tak jak na pisalem, czyli to wyciecie , OT na zebatym i w aparacie na kreske, po odpaleniu silnik nie wkreca sie tak jak powiniem wiec dochodzi regulacja lampa i jest o niebo lepiej .

: ndz cze 01, 2008 02:28
autor: sas_gti
no wlasnie, kreska/wcięcie na zamchowcu to jest od zapłonu, to nawet jest w sam naprawiam o ile się nie mylę i to się nie pokrywa z znakiem na kole pasowym wału. Różnica jest taka ile wynosi wyprzedzenie kąta zapłonu w danym modelu, tak przynajmniej domniemam, w kazdym razie delikatna roznica jest bo jak sie ustawi na kole pasowym na znak to na zamachowcu wcale nie ma wciecia w okienku tylko jest ciupkę dalej.

[ Dodano: Nie Cze 01, 2008 02:30 ]
czyli rorzad nalezy ustrawiac po znakach na kołach zębatych i pasowych na znaki a tylko zaplon na zamchowcu (przy zalozeniu ze chemy korzystac ze znakow bo mozna sobie wszysko przeliczyc na stopnie i robic jak sie chce)

: ndz cze 01, 2008 05:14
autor: RasPL
sas_gti pisze:no wlasnie, kreska/wcięcie na zamchowcu to jest od zapłonu, to nawet jest w sam naprawiam o ile się nie mylę i to się nie pokrywa z znakiem na kole pasowym wału. Różnica jest taka ile wynosi wyprzedzenie kąta zapłonu w danym modelu, tak przynajmniej domniemam, w kazdym razie delikatna roznica jest bo jak sie ustawi na kole pasowym na znak to na zamachowcu wcale nie ma wciecia w okienku tylko jest ciupkę dalej.
dokładnie tak samo mam, dlatego postanowiłem napisać ;)
sas_gti pisze: czyli rorzad nalezy ustrawiac po znakach na kołach zębatych i pasowych na znaki a tylko zaplon na zamchowcu (przy zalozeniu ze chemy korzystac ze znakow bo mozna sobie wszysko przeliczyc na stopnie i robic jak sie chce)
Ogólnie można ustawić na kilka sposobów, a najlepiej tak jak się jest tego pewnym :) oczywiście sprawdzając potem czy nie ma kolizji ;)

: pt cze 06, 2008 17:32
autor: guti
RasPL, wytlumacz mi jak krowie na rowie, jak skladam rozrzad to tak ze OT na strzalke na zebatym kole tak? pozniej palec na kreske i teraz powiedz mi na ktory znak na kole ? czy na ten maly a pozniej przyspieszyc do tego duzego? czy ustawiac rozrzad na ten duzy a pozniej juz na oko ? zobacz ten temat, wrzucilem foty zmacha , moze bedziesz wiedzial z czym to sie je



http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172867

: sob paź 17, 2009 13:28
autor: Bartek-96
jako ze niechciałem zakładać nowego tematu zapytam tutaj..
czy mój rozrząd jest dobrze ustawiony??
porobiłem fotki kolejno przy ustawieniu zamachu na dużym i małym wcięciu..
patrząc na zdjęcie które dodał RasPL, wygląda tak samo..
ale chciałbym sie upewnic, ponieważ kiedyś musiałem zapalic autko na popych i od tego czasu gorzej chodzi.. :grrr:
ta odcinku trasy gdzie spokojnie rozpedzał sie do 160 teraz 140 jest cieżko pojechac.. :grrr:
poniżej daj e zdjęcie i prosze o POMOC
zamach na dużym wcięciu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/456 ... f318c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f09 ... d3ceb.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cac ... 9b875.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eab ... 87564.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e54 ... 34099.html

zamach na małym wcięciu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e9 ... d6913.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/030 ... b1e52.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/732 ... f02e1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b2 ... 9767b.html

sory za jakość zdjęć..

pozdr

: sob paź 17, 2009 22:03
autor: guti
ma byc na duzym wycieciu,
kolo zebate kreska na OT
palec na kreske


male wyciecie to jst do zapłonu

: ndz paź 18, 2009 14:13
autor: Bartek-96
na dużym wycięciu strzałka od OT jest na literce T na kole rozrządu, czyli brakowało by 0.5 zeba.. a tyle sie nieda przesunąć.. :blush:
w takim razie wygląda na to ze wszystko jest ok.. wiec dlaczego tak zesłabł??

[ Dodano: 18 Paź 2009 15:04 ]
a jest taka możliwość ze pasek przeskoczył mi na kole wałka pośredniego?? i teraz ma zły kąt zapłonu??
na forum VW jetta tak mi właśnie poradzili zebym sobie kąt sprawdził.. moze to i prawda bo teraz czuje niedopalony gaz czasami.. :grrr:

: ndz paź 18, 2009 16:03
autor: sas_gti
Bartek-96 pisze:a jest taka możliwość ze pasek przeskoczył mi na kole wałka pośredniego?? i teraz ma zły kąt zapłonu??
jasne. Dlatego wilokrotnie pisałem żeby najpierw ustawiać sam rorząd na znaki i totalnie nie przeyjmować się znakiem na wałku pośrednim. A potem jak masz pewność że rorząd jest OK to dopiero zabiersz się za za zapłon. UStawiasz palec na kreskę (jesli zachodzi taka potrzeba to wyjmujesz do tej operacji aparat zapłonowy) a potem ustawiasz zapłon na lampę. Wtedy i zapłon i rorzad masz ok. Swoją drogą nie wiem jak można nie skontrlować ustawienia zapłonu po wymianie/regulacji rorzadu...

: ndz paź 18, 2009 16:27
autor: Bartek-96
sas_gti, umnie teraz jest kreska dokładnie na srodku palca, na innym forum mówili ze powinien być troche przesuniety..

: wt paź 20, 2009 11:33
autor: sas_gti
Bartek-96 pisze:, na innym forum mówili ze powinien być troche przesuniety..
sas_gti pisze:a potem ustawiasz zapłon na lampę
tak 6 stopni przed GMP

: wt paź 20, 2009 12:11
autor: reanimat
RasPL to ty jesteś dobry jak potrafisz za pomocą suwmiarki stwierdzić precyzyjnie stopień
a 5.2 nie jest równe 6 stopniom

: wt paź 20, 2009 14:37
autor: Bartek-96
sas_gti,
a jaki kąt powinien byc??
głównie na LPG jezdze.. PB tylko do odpalania i zjechania z góry wiec niedużo..