Pojemność akumulatora w 1.6 ABU rocznik 93 wersja CL

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » wt maja 01, 2007 15:37

bodzio_j pisze:Ale różnica 45 a 50 jest za mała aby to odczuć
Tia ale niektórzy proponują już 55-62Ah :) Ja wiem ,że każdy bu chciał więcej i lepiej ale w przypadku akumulatora jest to energetycznie nieuzasadnione :smoke:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt maja 01, 2007 15:42

Matador pisze:ale w przypadku akumulatora jest to energetycznie nieuzasadnione :smoke:
Nie bardzo wiem dlaczego. W mk2 dla silników o poj. 1.6 i 1.8 zalecane są aku od 34Ah do 63Ah w zależności od wersji (wyposażenie), więc jeśli w "bogatszej" wersji może być, to z jakiego powodu nie może w uboższej?

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 15:42 ]
P.S.
Kiedyś w fso-1600 miałem 60Af i nie było żadnych problemów.



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » wt maja 01, 2007 15:50

bodzio_j pisze:W mk2 dla silników o poj. 1.6 i 1.8 zalecane są aku od 34Ah do 63Ah w zależności od wersji (wyposażenie), więc jeśli w "bogatszej" wersji może być, to z jakiego powodu nie może w uboższej?
Zacząłbym od tego ,że w mk3 były alternatory o wydajności prądowej: 60A, 70A, 90A i 120A więc chyba sam rozumiesz ,że jak ktoś ma akurat ten najsłabszy alternator to nieporozumieniem jest pakować akumulator o większej pojemności a pozatym po co? Co to ma dać?



Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: h2so4 » wt maja 01, 2007 16:00

Matador, jeździmy na światełkach- włączamy je już po kilku sekundach po odpaleniu silnika- więcej prądu się przydaje- zwłaszcza będzie to dobrą inwestycją na zimę.

PS; bez obrazy, ale wg mnie na krótkie odcinki jest rower a nie samochód- wychodzi nieporównywalnie ekonomiczniej :bigok:



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » wt maja 01, 2007 16:05

h2so4 pisze:jeździmy na światełkach- włączamy je już po kilku sekundach po odpaleniu silnika- więcej prądu się przydaje
Dobrze napisałeś! Tylko przy większym akumulatorze ten prąd pójdzie w ładowanie nikomu nie potrzebnej większej pojemności..

W zasadzie żle się wraziłem ,nie pójdzie ,bo jeśli alternator się nie wyrobi to tego prądu będzie za mało by doładować akumulator..



Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: h2so4 » wt maja 01, 2007 16:17

Matador pisze:W zasadzie żle się wraziłem ,nie pójdzie ,bo jeśli alternator się nie wyrobi to tego prądu będzie za mało by doładować akumulator..
.

Fakt- alternator trochę bardziej na tym cierpi (lub i nie cierpi) ale czy przy takiej różnicy będzie to aż tak znaczące to naprawdę śmiem wątpić.



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » wt maja 01, 2007 16:27

h2so4 pisze:ale czy przy takiej różnicy będzie to aż tak znaczące to naprawdę śmiem wątpić.
nie cierpi - poprostu nie naładuje :) to chyba logiczne? - z pustego nie nalejesz.. pomyśl - światła, dmuchawa ,ogrzewanie szyby , jakieś radio ,kirunkowskazy ,światła stopu - mało co tego prądu pozostanie ,a jak władujesz akumulator o 50% większy to z czego uważasz ten prąd weźmie?

Ja się poddaje - widze ,że ciężko kogoś przekonać , moższ kupować i 72Ah jak chce Ci się później targać go do domu żeby doładowywać..



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt maja 01, 2007 20:40

Matador pisze:moższ kupować i 72Ah jak chce Ci się później targać go do domu żeby doładowywać..
niczego nie będziesz targał. Im więcej odbiorników w aucie tym większy aku. będzie lepszy a żeby aku doładować wystarczy przejechać raptem kilka kilometrów.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt maja 01, 2007 20:52

Matador pisze:W zasadzie żle się wraziłem ,nie pójdzie ,bo jeśli alternator się nie wyrobi to tego prądu będzie za mało by doładować akumulator..
Dobrze napisałeś- nie będzie na doładowanie ŻADNEGO akumulatora. Bo niby dlaczego w przypadku ujemnego bilansu energetycznego mały byłby ładowany a duży nie?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 346 gości