Strona 2 z 2

: pn kwie 30, 2007 11:11
autor: Golf GTi
na 200% masz przestawiony rozżad a i zaplon pewnie tez.

: pn kwie 30, 2007 14:14
autor: Romek13
A więc tak, samochód jest u mechanika, powinien byc na wieczór, zobacze jak bedzie po, samochód jest na dotarciu to ewentualnie pojezdze jeszcze z 1000 km i zmienie olej, juz wtedy na półsyntetyk, bo chyba nie ma przeciwskazań aby zalać po 1500 km taki olej.

: pn kwie 30, 2007 19:37
autor: RobertP
Romek13 pisze:samochód jest na dotarciu to ewentualnie pojezdze jeszcze z 1000 km i zmienie olej, juz wtedy na półsyntetyk, bo chyba nie ma przeciwskazań aby zalać po 1500 km taki olej.
szkoda że nie zalałeś go odrazu lepszym olejem

: pn kwie 30, 2007 21:26
autor: stonefree
P.S.
Wymiana oleju na półsyntetyk nastąpiła u mnie przy 270 000 km i dobrym stanie motora. Wlałem go w sobotę i dotąd zrobiłem dopiero 300 km. Nie ma żadnych odgłosów szklankowych, nawet na zimnym silniku przy zapalaniu. Będę informować o ewentualnych hecach związanych z ryzykiem zmiany tego oleju. Miejmy nadzieję,że będzie oki.

: wt maja 01, 2007 13:49
autor: Romek13
A więc tak, po sprawdzeniu rozrządu mechanik stwierdził że pasek jest ustawiony na cechach, ale nie pasuje o pół zęba, dokładnie nie wiem o co chodzi, ale dobrze że już coś wiadomo.

: wt maja 01, 2007 14:08
autor: wojtek1421
Jaki to silnik benzyna czy diesel?

: wt maja 01, 2007 14:34
autor: Romek13
Benzyna

: ndz maja 06, 2007 22:27
autor: stonefree
Romek13 pisze:jest ustawiony na cechach, ale nie pasuje o pół zęba
Więc jedno drugiemu zaprzecza. Mielismy taki przypadek z oplem, po znacznym splanowaniu głowicy właśnie o pół ząbka góra nie pasowała, ale zapłon ustawiono na lampe i chodzi ok. Przyszła mi do głowy jeszcze taka myśl - może tzreba by sprawdzic czy nie jest uszkodzony klin koła paska zębatego rozrządu na wale korbowym, tzn. trzeba odkręcic koła pasków klinowych, odkręcić centralną śrubę ,zdjąć koło i obejrzeć czop wału korbowego i klin ,może są "przeciągnięte" ?

: ndz maja 06, 2007 23:59
autor: Romek13
Jakbym słyszał mechanika:), o tym samym mówił, głowica była planowana podczas poprzedniego remontu i chyba było ok, a moze juz wtedy nie pasowała. albo przy tym remoncie cos z tym klinem sie stało, bo głowicy nie planowano. zobaczymy, w srode mysle ze juz bede wiedział.

: pn maja 07, 2007 17:25
autor: Paweł Marek
stonefree pisze:Przyszła mi do głowy jeszcze taka myśl - może tzreba by sprawdzic czy nie jest uszkodzony klin koła paska zębatego rozrządu na wale korbowym, tzn. trzeba odkręcic koła pasków klinowych, odkręcić centralną śrubę ,zdjąć koło i obejrzeć czop wału korbowego i klin ,może są "przeciągnięte" ?
myślę że na początek zgrać znak na kole pasowym wały ze znaczkiem na obudowie paska rozrządu, sprawdzić czy w tym momencie tłok I go cylindra jest najwyżej (wystarczy ołówek włożyć za miast świecy, równiocześnie zerknąć na znak na kole zamachowym. Po co od razu rozbierać bez pewności

: ndz cze 03, 2007 11:41
autor: SkinnerPL
u mnie w dieslu bylo takie cykanie... o dziwo kolektor byl przykrecony na 4 sruby... oczywiscie zadna z nich nie byla dokrecona.. podokrecalem sruby i cykania nie bylo... sprawdz czy kolektor jest konkretnie przykrecony.

: ndz cze 03, 2007 12:38
autor: Romek13
Już po problemie, golfik rozbity:)

: ndz cze 03, 2007 13:23
autor: Sly108
Podepne się do tematu aby nie zakładać nowego. Mianowicie mam ten sam problem. Słychać mi zawory, szczegulnie gdy jest chłodno. A w czasie jazdy słychać denerwujące cykanie. Nie wiem jaki był lany wcześniej olej ale obecnie od 2 lat jeżdżę na Elf Sporti SRI 15W40. Co byście mi doradzili? Czy muszę już wymienić szklanki czy da sie coś jeszcze innego zrobić?

: wt cze 19, 2007 19:22
autor: kosmo3104
Witam. Tez sie podpinam. U mnie jest podobnie. Slychac cyjkanie silnika ktore delikatnie cichnie po nagrzaniu. Olej mam Texaco Havoline 10w-40. Nie wiem co moze byc..