Strona 2 z 4

: ndz kwie 29, 2007 14:36
autor: sas_gti
to bedzie skrzynia ,mech roznicowy albo przeguby
z tym ze jesli faktycznie czestotliwosc stuku zalezy od tego ktory bieg jest wrzucony, np na 5tce stuka z mniejsza czestotliwoscia niz na 4ce to mozna wykluczyc przeguby
Jesli bylby to przegub to zakladajac ze auto jedzie z tą sama V to zarówno na 4c jak i na 5tce stuki były by takie same
Jak zmiana biegu powoduje zmiane czestowliwosci stuku to jest to na pewno cos ze skrzynia albo mechanizme roznicowym, o ile twoje obserwacje sa rpawidłowe

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 14:38 ]
Jaco85 pisze:Spr przeguby zewnetrzne,ja mialem to samo i byly do wymiany!
jak to mozliwe zeby stuk z przegubu zmienial sie w zaleznoci od wrzuconego biegu? przciez jak jedziemy z daną predkoscią to przegub na kazdym biegu bedzie mial tę samą predkosc obrotowa, choc skrzynia bedzie na innym przelozeniu,....wprowadzasz kolege w bląd bo nie mogles miec tak jak on,

: ndz kwie 29, 2007 14:40
autor: dzidz_a
nie znam sie za duzo na tym, ale te stukniecia są juz coraz głosniejsze, i to mnie właśnie niepokoi ze to tylko na biegach sie tak dzieje...
a nie chce rozwalic auta po raz kolejny...

[ Dodano: 29 Kwi 2007 14:42 ]
i to mnie najbardziej wkurze ze to jest tylko na biegu... a nie chce rozwalic auta poraz kolejny...

: ndz kwie 29, 2007 14:43
autor: preker20
no chyba ze kolega zle to zaobserowal

: ndz kwie 29, 2007 14:44
autor: Drozu
Mi również wydaje się że to nie przeguby... gdyby to były przeguby to nawet na luzie stukot by się wydobywał, a kolega napisał że hałas dobiega tylko przy wrzuconym biegu...

: ndz kwie 29, 2007 14:45
autor: preker20
roznicowke bym wykluczyl bo to by stukalo caly czas bo kola sie kreca to i mechanizm pracuje

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2007 14:46 ]
Drozu pisze:gdyby to były przeguby to nawet na luzie stukot by się wydobywał
nie!!! jezeli nei ejst obciazaony to wcale nei musi stukac

: ndz kwie 29, 2007 14:46
autor: dzidz_a
napewno sa to zmienne stuki, jak rozpedze auto na 3-ce i puszcze gaz to nawet chwile nie stuka, ale to tylko przez chwile...ok.4-5sek

: ndz kwie 29, 2007 14:58
autor: To_mas
Ja bym i tak przeguby sprawdził dla pewności a potem sie doopiero brał za skrzynie !!:))))
Przegu wąłsnie zalezy od tego czy jedziesz na biegu czy nie !!
Powinien najbardziej walić jeśli dajesz w gaz i jednocześnie skręcasz :)

: ndz kwie 29, 2007 14:59
autor: krzysiek82
Moja rada jest taka, zresztą ja zrobię tak samo, trzeba wejść pod auto i sprawdzić czy coś nie jest poluzowane. Jeśli to nie pomoże to wtedy należy zacząć zastanawiać się co dalej, bo tak to można książkę napisać :)

: ndz kwie 29, 2007 15:00
autor: dzidz_a
oki, dzieki wszystki, cos sie jeszcze wymysli... +dla was

: ndz kwie 29, 2007 15:00
autor: sas_gti
To_mas pisze:Przegu wąłsnie zalezy od tego czy jedziesz na biegu czy nie !!
Powinien najbardziej walić jeśli dajesz w gaz i jednocześnie skręcasz
ALE NIE POWINIEN ZMIENIAC CZESTOTLIWOSCI stuków w zaleznosci od wrzuconego biegu a kolega móiw ze tak mu sie dzieje, wiec jesli mówi prawde to przeguby mozna wykluczyć

: ndz kwie 29, 2007 15:06
autor: Matador
Drozu pisze: gdyby to były przeguby to nawet na luzie stukot by się wydobywał
No właśnie nie.. przy zużytych przegubach wewnętrznych stuka podczas ruszania i przy hamowaniu silnikiem (podczas dużych obciążeń)

: ndz kwie 29, 2007 15:09
autor: preker20
Matador pisze:Drozu napisał/a:
gdyby to były przeguby to nawet na luzie stukot by się wydobywał

No właśnie nie
zgadza sie, trzeba zaczynac od rzeczy najprostrzych

: ndz kwie 29, 2007 23:38
autor: Ostry!
Sprawdź przeguby i półośki czy wszystko gra. Bo może stukać przy obciążeniu, przyśpieszaniu a na luzie nie. Spradź czy wszystko jest dokręcone dobrze (półośki do skrzyni na imbusach).

: pn kwie 30, 2007 01:56
autor: sas_gti
wszyscy opieracie swoje opnie na jednostkowych Waszych przypadkach zuzycia przegubów a kazde see od siebie różnią, nie ma dwóch tak samo zużytych przegubów, i jeden moze tyrkotać zawsze a inny tylko podczas skręcania, a jeszcze inny podczas dodawania gazu i hamowania silnikiem nawet na wprost, ale zawsze 1 terkot pokrywa sie z 1 pełnym obrotem koła i nie ma opcji żeby przegub terkotał np 2 razy szybciej niz kreci sie koło albo 1,5 raza szybciej itd,
jest zawsze tak ze 1 obrót koła to jedno tyrknięcie, badź seria takch tyrkniec (jak melodyjka która sie powtarza co obrót kola)...