Strona 2 z 2

: czw kwie 26, 2007 16:23
autor: torox
[quote="MrUkAs"]Musialbym pomyslec... czy w ogole warto... bo jak pytam mechanikow to mowia koszt duzy, a moze nie warto bo moze bedziesz chcial auto sprzedac. Poki co sprzedawac nie chce...ale chcialbym wiedziec ile zawolali by za wymiane tego co potrzeba. 500zl by starczylo?[/q

zanim zaczniesz rozbierac silnik warto moze odwiedzic warsztat i sprawdzic cisnienia na cylindrach i zrobic tzw probe olejowa ,mechanicy wiedza o co chodi i wtedy bedziesz mial pewnosc co masz do zrobienia a nie tak w ciemno wydawac kasiorke ktorej nigdy nie za duzo
:bajer:

: czw kwie 26, 2007 22:30
autor: Amanda
torox pisze:zanim zaczniesz rozbierac silnik warto moze odwiedzic warsztat i sprawdzic cisnienia na cylindrach i zrobic tzw probe olejowa ,mechanicy wiedza o co chodi i wtedy bedziesz mial pewnosc co masz do zrobienia
W przypadku zapieczonych pierścieni olejowych proba olejowa nie zawsze może dać miarodajny wynik.
Jeżeli ogólnie silnik chodzi, zapala bez wiekszych problemów to można sądzić że pierścienie uszczelniające są w zadawalającym stanie, czego nie można powiedzieć o olejowych.
Należałoby też sprawdzić jak wygląda sprawa z "ucieczką" oleju przez turbinę - jak już torox wspomniał wcześniej - dotyczy autora wątku.

: czw kwie 26, 2007 23:27
autor: RobertP
MrUkAs pisze:Jaki koszt wymiany pierscieni?
same pierścienie to jest nic koszt ich ich to tylko ok.50zł za komplet na 1 tłok
to sobie policz x 4, do tego planowanie głowicy ok. 70zł, uszczelka pod głowicą ok. 120zł,
dobrze jest wymienic uszczelniacze zaworów za wszystkie ok. 30zł
sprawdzić i wymienić ewentualnie popychacze zaworów ok. 30zł za szt (a jest ich 8szt)
być może jakieś uczelki jak są kiepskie pod klawiaturę pok 40zł pod miske ok 50zł
pewnie nie obędzie sie też bez silikonu wys. temperaturowego ok 10zł
moze do tego szlif i wyważenie wału ok. 250zł , sprawdzenie i wosiowanie wałka rozrządu ok 250zł
panewki dolne dobrej jakości ok. 100zł za szt.
sam nie wiem co jeszcze bo może okazać się że trzeba robić szlif cylindrów
a wtedy i wymiana tłoków Cię czeka
proponuję pomierzyć ciśnienia łącznie z próbą olejową albo jak już zdjęta
głowica to próbę z nafta zalaną na tloki w cylindrach
jak chcesz to wszysto łącznie z pomiarem ciśnienia można wykonać u mnie
z moim bratem wspólnie :P więc lipy nie ma , nie pierwszy to silnik i nie pierwszy
przypadek, a ludzie jeżdżą do dzisiaj :bigok:

: pt kwie 27, 2007 09:00
autor: MrUkAs
Po tych cenach to daje sobie spokoj i wole dolewac olej i jezdzic... :P

: pt kwie 27, 2007 09:05
autor: Amanda
MrUkAs pisze:Po tych cenach to daje sobie spokoj i wole dolewac olej i jezdzic... :P
A Cię RobertP zdołował :grin: - przedstawił wersję najbardziej pesymistyczną (choć oczywiście takiej nie można wykluczyć)

: pt kwie 27, 2007 09:10
autor: torox
MrUkAs pisze:Po tych cenach to daje sobie spokoj i wole dolewac olej i jezdzic..
pomimo wszystko wykonaj chciaz te dwa podstawowe badania czyli sprezanie i probe olejowa a bedziesz mial spokojny sen i jakis poglad o stanie silnika
:bajer:

: pt kwie 27, 2007 10:07
autor: MrUkAs
W kazdym warsztacie robia takie proby? Ile wolaja?

Od 3 lat mam to autko i od 3 lat bierze mi ta sama ilosc oleju. ;)

: pt kwie 27, 2007 10:19
autor: Amanda
Ale podkreślam - próba olejowa może ujawnic nieszczelności (objawy zuzycia) przede wszystkim pierścieni uszczelniających gdy sa problemy z pracą silnika, słaba mocą.
W Twoim przypadku jeżeli np wyjdzie że masz jeszcze w granicach normy (cisnienie sprężania nieco sie podwyższy po wlaniu oleju), to i tak nie będziesz wiedział nic na temat pierścieni olejowych (a te moga byc "zapieczone")

: pt kwie 27, 2007 10:24
autor: torox
oczywiscie zgadzam sie z ta opinia ale skoro kolega pisze ze taki stam rzeczy trwa juz od 3 lat to chyba nie zaszkodzi sprawdzic choc podstawowych parametrow?
:bajer:

: pt kwie 27, 2007 13:08
autor: Matador
RobertP pisze:uszczelka pod głowicą ok. 120zł,
dobrze jest wymienic uszczelniacze zaworów za wszystkie ok. 30zł
sprawdzić i wymienić ewentualnie popychacze zaworów ok. 30zł za szt (a jest ich 8szt)
być może jakieś uczelki jak są kiepskie pod klawiaturę pok 40zł pod miske ok 50zł
pewnie nie obędzie sie też bez silikonu wys. temperaturowego ok 10zł
moze do tego szlif i wyważenie wału ok. 250zł , sprawdzenie i wosiowanie wałka rozrządu ok 250zł
Trochę z tymi cenami zaszalałeś!! :) Ja płaciłem za uszczelkę pod głowicę 50zł popychacze 130zł/kpl.Szlif wału 120zł..
Uszczelka pod pokrywę i miskę po 40-50zł??? :) No chyba ,że do diesla jest wszystko dwa razy droższe :hehe:

[ Dodano: 27 Kwi 2007 13:23 ]
torox pisze:oczywiscie zgadzam sie z ta opinia ale skoro kolega pisze ze taki stam rzeczy trwa juz od 3 lat to chyba nie zaszkodzi sprawdzic choc podstawowych parametrow?
Ale co Ci da sprawdzanie silnika ,który i tak za chwilę trzeba rozebrać :goof:

: pt kwie 27, 2007 13:31
autor: Dzaba83
tak o uszy mi sie obilo ze jesli bierze nie wiecej jak 1,5 - 2 l oleju od wymiany do wymiany to jeszcze nie taka tragedia i nie nalezy ruszac....

ja odkad wlozelem LPG tez 1l dolewam na 1000km narazie nie ruszam choc z ciekawosci przejade pomiary porobic

z tego co slyszalem to chociaz pierscienie przepuszcza olej to na pomiarach cisnienia w cilindrach moze wykazac w normie gdyz olej uszczelnia - tak mi mowil koles co sie zajmuje takimi pomiarami ze one nie sa w 100% autetyczne

: pt kwie 27, 2007 13:47
autor: torox
Matador pisze:Ale co Ci da sprawdzanie silnika ,który i tak za chwilę trzeba rozebrać :goof:
moze i nic nie da ale jak kolega stwierdzil ze jak takie koszty go czekaja to woli dolewac olej i brykac wiec takie dadanie jak zrobi to przynajmniej bedzie wiedzial gdzie mu konie pouciekaly gdyby co
:bajer:

: sob kwie 28, 2007 05:51
autor: RobertP
Amanda pisze:
MrUkAs pisze:Po tych cenach to daje sobie spokoj i wole dolewac olej i jezdzic... :P
A Cię RobertP zdołował :grin: - przedstawił wersję najbardziej pesymistyczną (choć oczywiście takiej nie można wykluczyć)
przepraszam więcej nie będę :P
fakt to najbardziej pesymstyczna wersja
myslę że obyło by się bez tego: moze do tego szlif i wyważenie wału ok. 250zł , sprawdzenie i wosiowanie wałka rozrządu ok 250zł
panewki dolne dobrej jakości ok. 100zł za szt.

i może nawet bez tego:popychacze zaworów ok. 30zł za szt (a jest ich 8szt) chociaż kilka sztuk moze się okazać do wymiany
albo wymienić wszystkie skoro np. głośno się zachowywał po uruchomieniu

[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 05:57 ]
MrUkAs pisze:W kazdym warsztacie robia takie proby? Ile wolaja?
nie w kazdym bo nie każdy ma stosowne próbniki
kiedyś dawno temu miałem taki najzwyklejszy zegarowy
i można było samemu przeprowadzać próby ciśnień , na allegro widziałm
tai nawet za ok.100zł
ale przymierzam sie do kupienia bardziej profi sprzętu
a tak to wygląda:
Obrazek
ile wołają, różnie 50zł i 90zł ...

[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 05:59 ]
Matador pisze:Uszczelka pod pokrywę i miskę po 40-50zł??? :)
troche masz rację ale z grubsza podałem ceny lepszych jakościowo
elementów, oczywiście to jest bez rabatów w sklepach czy hurtowniach
które na dzień dobry dają min. 10% zniżki przy zakupach

[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 06:08 ]
Matador pisze:Ale co Ci da sprawdzanie silnika ,który i tak za chwilę trzeba rozebrać :goof:
może dać to że np. lamariusz nie ma kasy i sprawdza ciśnienie
i wychodzi ze najgorsze ma na jednym z tłoków i robi tylko jeden
oczywiście po rozebraniu silnika
ale można tez nie robić próby oolejowej i rozbrać silnik z góry zakładając
że jest kiepski, wtedy zrobić próbę z nalaniem nafty w cylindry na tłoki
jak zniknie po jakimś czasie z któregoś to mamy wiadomo że na tym
trzeba robić pierścienie
wiadomo jest że nie jets to typowy remont silnika ale idąc po najbardziej
ekonomicznej linii można właśnie wymienić pierścienie na 1 lub na 2 tłokach
i po sprawie (przynajmniej na jakiś czas :P )

robiąc pomiar ciśnienia z próbą olejową , można wyeliminować na 100%
branie oleju przez turbinę i wtedy może okazać sie że olej znika przez nią
i wtedy nie ma potrzeby rozbierania silniczka :bigok:

[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 06:40 ]
Matador pisze:Ja płaciłem za uszczelkę pod głowicę 50zł
masz benzyniaka to możliwe ale jak zauważyłeś lamariusz
ma diesla i dobra metalowa uszczleka pod głowicę Goetze lub Elringa kosztuje
właśnie ok. 120zł
jak pisałem jest to cena bez rabatów

Uszczelka pod pokrywę i miskę po 40-50zł??? :) No chyba ,że do diesla jest wszystko dwa razy droższe :hehe: