Znaczny ubytek oleju - kupić czy remontować silnik.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
torox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 26, 2007 15:49
Lokalizacja: KOSZALIN
Kontakt:

Post autor: torox » czw kwie 26, 2007 16:23

[quote="MrUkAs"]Musialbym pomyslec... czy w ogole warto... bo jak pytam mechanikow to mowia koszt duzy, a moze nie warto bo moze bedziesz chcial auto sprzedac. Poki co sprzedawac nie chce...ale chcialbym wiedziec ile zawolali by za wymiane tego co potrzeba. 500zl by starczylo?[/q

zanim zaczniesz rozbierac silnik warto moze odwiedzic warsztat i sprawdzic cisnienia na cylindrach i zrobic tzw probe olejowa ,mechanicy wiedza o co chodi i wtedy bedziesz mial pewnosc co masz do zrobienia a nie tak w ciemno wydawac kasiorke ktorej nigdy nie za duzo
:bajer:


vw-torox-vw

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw kwie 26, 2007 22:30

torox pisze:zanim zaczniesz rozbierac silnik warto moze odwiedzic warsztat i sprawdzic cisnienia na cylindrach i zrobic tzw probe olejowa ,mechanicy wiedza o co chodi i wtedy bedziesz mial pewnosc co masz do zrobienia
W przypadku zapieczonych pierścieni olejowych proba olejowa nie zawsze może dać miarodajny wynik.
Jeżeli ogólnie silnik chodzi, zapala bez wiekszych problemów to można sądzić że pierścienie uszczelniające są w zadawalającym stanie, czego nie można powiedzieć o olejowych.
Należałoby też sprawdzić jak wygląda sprawa z "ucieczką" oleju przez turbinę - jak już torox wspomniał wcześniej - dotyczy autora wątku.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw kwie 26, 2007 23:27

MrUkAs pisze:Jaki koszt wymiany pierscieni?
same pierścienie to jest nic koszt ich ich to tylko ok.50zł za komplet na 1 tłok
to sobie policz x 4, do tego planowanie głowicy ok. 70zł, uszczelka pod głowicą ok. 120zł,
dobrze jest wymienic uszczelniacze zaworów za wszystkie ok. 30zł
sprawdzić i wymienić ewentualnie popychacze zaworów ok. 30zł za szt (a jest ich 8szt)
być może jakieś uczelki jak są kiepskie pod klawiaturę pok 40zł pod miske ok 50zł
pewnie nie obędzie sie też bez silikonu wys. temperaturowego ok 10zł
moze do tego szlif i wyważenie wału ok. 250zł , sprawdzenie i wosiowanie wałka rozrządu ok 250zł
panewki dolne dobrej jakości ok. 100zł za szt.
sam nie wiem co jeszcze bo może okazać się że trzeba robić szlif cylindrów
a wtedy i wymiana tłoków Cię czeka
proponuję pomierzyć ciśnienia łącznie z próbą olejową albo jak już zdjęta
głowica to próbę z nafta zalaną na tloki w cylindrach
jak chcesz to wszysto łącznie z pomiarem ciśnienia można wykonać u mnie
z moim bratem wspólnie :P więc lipy nie ma , nie pierwszy to silnik i nie pierwszy
przypadek, a ludzie jeżdżą do dzisiaj :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt kwie 27, 2007 09:00

Po tych cenach to daje sobie spokoj i wole dolewac olej i jezdzic... :P


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt kwie 27, 2007 09:05

MrUkAs pisze:Po tych cenach to daje sobie spokoj i wole dolewac olej i jezdzic... :P
A Cię RobertP zdołował :grin: - przedstawił wersję najbardziej pesymistyczną (choć oczywiście takiej nie można wykluczyć)


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
torox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 26, 2007 15:49
Lokalizacja: KOSZALIN
Kontakt:

Post autor: torox » pt kwie 27, 2007 09:10

MrUkAs pisze:Po tych cenach to daje sobie spokoj i wole dolewac olej i jezdzic..
pomimo wszystko wykonaj chciaz te dwa podstawowe badania czyli sprezanie i probe olejowa a bedziesz mial spokojny sen i jakis poglad o stanie silnika
:bajer:


vw-torox-vw

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt kwie 27, 2007 10:07

W kazdym warsztacie robia takie proby? Ile wolaja?

Od 3 lat mam to autko i od 3 lat bierze mi ta sama ilosc oleju. ;)


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt kwie 27, 2007 10:19

Ale podkreślam - próba olejowa może ujawnic nieszczelności (objawy zuzycia) przede wszystkim pierścieni uszczelniających gdy sa problemy z pracą silnika, słaba mocą.
W Twoim przypadku jeżeli np wyjdzie że masz jeszcze w granicach normy (cisnienie sprężania nieco sie podwyższy po wlaniu oleju), to i tak nie będziesz wiedział nic na temat pierścieni olejowych (a te moga byc "zapieczone")


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
torox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 26, 2007 15:49
Lokalizacja: KOSZALIN
Kontakt:

Post autor: torox » pt kwie 27, 2007 10:24

oczywiscie zgadzam sie z ta opinia ale skoro kolega pisze ze taki stam rzeczy trwa juz od 3 lat to chyba nie zaszkodzi sprawdzic choc podstawowych parametrow?
:bajer:


vw-torox-vw

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pt kwie 27, 2007 13:08

RobertP pisze:uszczelka pod głowicą ok. 120zł,
dobrze jest wymienic uszczelniacze zaworów za wszystkie ok. 30zł
sprawdzić i wymienić ewentualnie popychacze zaworów ok. 30zł za szt (a jest ich 8szt)
być może jakieś uczelki jak są kiepskie pod klawiaturę pok 40zł pod miske ok 50zł
pewnie nie obędzie sie też bez silikonu wys. temperaturowego ok 10zł
moze do tego szlif i wyważenie wału ok. 250zł , sprawdzenie i wosiowanie wałka rozrządu ok 250zł
Trochę z tymi cenami zaszalałeś!! :) Ja płaciłem za uszczelkę pod głowicę 50zł popychacze 130zł/kpl.Szlif wału 120zł..
Uszczelka pod pokrywę i miskę po 40-50zł??? :) No chyba ,że do diesla jest wszystko dwa razy droższe :hehe:

[ Dodano: 27 Kwi 2007 13:23 ]
torox pisze:oczywiscie zgadzam sie z ta opinia ale skoro kolega pisze ze taki stam rzeczy trwa juz od 3 lat to chyba nie zaszkodzi sprawdzic choc podstawowych parametrow?
Ale co Ci da sprawdzanie silnika ,który i tak za chwilę trzeba rozebrać :goof:



Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » pt kwie 27, 2007 13:31

tak o uszy mi sie obilo ze jesli bierze nie wiecej jak 1,5 - 2 l oleju od wymiany do wymiany to jeszcze nie taka tragedia i nie nalezy ruszac....

ja odkad wlozelem LPG tez 1l dolewam na 1000km narazie nie ruszam choc z ciekawosci przejade pomiary porobic

z tego co slyszalem to chociaz pierscienie przepuszcza olej to na pomiarach cisnienia w cilindrach moze wykazac w normie gdyz olej uszczelnia - tak mi mowil koles co sie zajmuje takimi pomiarami ze one nie sa w 100% autetyczne


posłużę Vagiem

Awatar użytkownika
torox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 26, 2007 15:49
Lokalizacja: KOSZALIN
Kontakt:

Post autor: torox » pt kwie 27, 2007 13:47

Matador pisze:Ale co Ci da sprawdzanie silnika ,który i tak za chwilę trzeba rozebrać :goof:
moze i nic nie da ale jak kolega stwierdzil ze jak takie koszty go czekaja to woli dolewac olej i brykac wiec takie dadanie jak zrobi to przynajmniej bedzie wiedzial gdzie mu konie pouciekaly gdyby co
:bajer:


vw-torox-vw

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob kwie 28, 2007 05:51

Amanda pisze:
MrUkAs pisze:Po tych cenach to daje sobie spokoj i wole dolewac olej i jezdzic... :P
A Cię RobertP zdołował :grin: - przedstawił wersję najbardziej pesymistyczną (choć oczywiście takiej nie można wykluczyć)
przepraszam więcej nie będę :P
fakt to najbardziej pesymstyczna wersja
myslę że obyło by się bez tego: moze do tego szlif i wyważenie wału ok. 250zł , sprawdzenie i wosiowanie wałka rozrządu ok 250zł
panewki dolne dobrej jakości ok. 100zł za szt.

i może nawet bez tego:popychacze zaworów ok. 30zł za szt (a jest ich 8szt) chociaż kilka sztuk moze się okazać do wymiany
albo wymienić wszystkie skoro np. głośno się zachowywał po uruchomieniu

[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 05:57 ]
MrUkAs pisze:W kazdym warsztacie robia takie proby? Ile wolaja?
nie w kazdym bo nie każdy ma stosowne próbniki
kiedyś dawno temu miałem taki najzwyklejszy zegarowy
i można było samemu przeprowadzać próby ciśnień , na allegro widziałm
tai nawet za ok.100zł
ale przymierzam sie do kupienia bardziej profi sprzętu
a tak to wygląda:
Obrazek
ile wołają, różnie 50zł i 90zł ...

[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 05:59 ]
Matador pisze:Uszczelka pod pokrywę i miskę po 40-50zł??? :)
troche masz rację ale z grubsza podałem ceny lepszych jakościowo
elementów, oczywiście to jest bez rabatów w sklepach czy hurtowniach
które na dzień dobry dają min. 10% zniżki przy zakupach

[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 06:08 ]
Matador pisze:Ale co Ci da sprawdzanie silnika ,który i tak za chwilę trzeba rozebrać :goof:
może dać to że np. lamariusz nie ma kasy i sprawdza ciśnienie
i wychodzi ze najgorsze ma na jednym z tłoków i robi tylko jeden
oczywiście po rozebraniu silnika
ale można tez nie robić próby oolejowej i rozbrać silnik z góry zakładając
że jest kiepski, wtedy zrobić próbę z nalaniem nafty w cylindry na tłoki
jak zniknie po jakimś czasie z któregoś to mamy wiadomo że na tym
trzeba robić pierścienie
wiadomo jest że nie jets to typowy remont silnika ale idąc po najbardziej
ekonomicznej linii można właśnie wymienić pierścienie na 1 lub na 2 tłokach
i po sprawie (przynajmniej na jakiś czas :P )

robiąc pomiar ciśnienia z próbą olejową , można wyeliminować na 100%
branie oleju przez turbinę i wtedy może okazać sie że olej znika przez nią
i wtedy nie ma potrzeby rozbierania silniczka :bigok:

[ Dodano: Sob Kwi 28, 2007 06:40 ]
Matador pisze:Ja płaciłem za uszczelkę pod głowicę 50zł
masz benzyniaka to możliwe ale jak zauważyłeś lamariusz
ma diesla i dobra metalowa uszczleka pod głowicę Goetze lub Elringa kosztuje
właśnie ok. 120zł
jak pisałem jest to cena bez rabatów

Uszczelka pod pokrywę i miskę po 40-50zł??? :) No chyba ,że do diesla jest wszystko dwa razy droższe :hehe:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości