Strona 2 z 2

: czw kwie 26, 2007 21:38
autor: Red Erik
co racja to racja, po stośku większych osiągów spodziewać się nie można :)
ale ja mam 1.3 i nawet jeśli na dźwięku się kończy to miło czasem posłuchać jak moje maleństwo pracuje jak wasze bestie :)

Pozdrawiam :)

[ Dodano: 2007-04-26 ]
ps. roamawiałem z gościem jest mechanikiem, ma mkIV TDI, jest na vwgolf i ma stożek i twierdzi że to pomaga :)

: czw kwie 26, 2007 22:48
autor: Adrian1980
do auta cywilnego nie ma sensu zakladac stozka bo bardzo nieszczy dynamike silnika na niskich obrotach, na wysokich moze cos daje ale kto jezdzi caly czas na 4500-5000rpm... mialem zalozony u siebie w PF-ie poza fajnym dzwiekiem nic nie odczulem... jednak stozek przepuszcza duzo syfu, standardowa wkladka jest pod tym wzgledem nie do pobicia... po calym sezonie jak sciagalem stozek to bylem w szoku jaki syf mam w przeplywomierzu i na przepustnicy...

u mnie stozek poszedl w kubel... jak uzywasz auta do jazdy na codzien to i dzwiek ci sie po jakims czasie znudzi ta ciagle buczenie...

osobiscie nie polecam... szkoda kasy... lepiej czesciej zmieniac standardowa wkladke :jezor:

pozdrawiam

: czw kwie 26, 2007 23:41
autor: Ariello01
Ja w alfie mialem tez stozka i jedynie troszke dziwek byl taki zawaszy ale nic poza tym...czasem nawet zauwazylem ze jak wcisnalem nagle gaz to sie zadlawil( na seryjnym filtrze tego nie bylo). Na forum alfy wyczytalem ze do kazdego silnika stozek musi miec odpowiednia dlugosc rury a nie taka jak komu pasuje zeby fajnie ustawic filtr <-- ale to tylko taka ciekawostka wyczytana z internetu

: pt kwie 27, 2007 01:32
autor: spokojny
Dlaczego wymyślono filtr stożkowy?
Ano dlatego żeby zmniejszyć opory przepływu powietrza zasysanego przez silnik.
Dlaczego należy zmniejszyć opory przepływu?
Ano dlatego, że aby zwiększać obroty silnika należy mu dostarczać coraz większą ilość paliwa w tym samym czasie. Żeby to paliwo mogło się całkowicie spalić (czyli oddać swą maksymalną energię) potrzebuje więcej tlenu (tlen mamy w powietrzu). Czyli w miarę wzrostu obrotów musimy dostarczać coraz więcej powietrza i to w dodatku w coraz krótszym czasie. Granica (obrotów), kiedy standardowy filtr staje się istotną przeszkodą dla powietrza jest uzależniona od wielu czynników, ale śmiało można przyjąć, że są to obroty powyżej obrotów mocy maksymalnej danego silnika.
Jaki z tego wniosek?
Ano taki, że montaż filtra stożkowego ma sens wówczas, kiedy zamierzamy "kręcić" nasz silnik ponad nominalne obroty mocy maksymalnej. A żeby "przekręcanie" miało sens (czyli przynosiło wymierne efekty), to trzeba dokonać mechanicznego tuningu silnika. A to już całkiem inna bajka;)
P.S.
Przepraszam za długi post, ale chciałem to wyjaśnić obrazowo, tak aby nawet humanista zakumał o co chodzi;) (bez urazy wszyscy humaniści;)
(Ci co wiedzą, to i tak pewnie tego nie będą czytać) :grin:

: pt kwie 27, 2007 17:32
autor: Ryba266
Adrian1980 pisze:do auta cywilnego nie ma sensu zakladac stozka bo bardzo nieszczy dynamike silnika na niskich obrotach, na wysokich moze cos daje ale kto jezdzi caly czas na 4500-5000rpm...
Glupoty piszesz

: pt kwie 27, 2007 23:04
autor: Adrian1980
Ryba266 pisze:
Adrian1980 pisze:do auta cywilnego nie ma sensu zakladac stozka bo bardzo nieszczy dynamike silnika na niskich obrotach, na wysokich moze cos daje ale kto jezdzi caly czas na 4500-5000rpm...
Glupoty piszesz
to udowodnij mi ze tak nie jest , na niskich obrotach jest kicha zadnej dynamiki...