Strona 98 z 118

: śr mar 17, 2010 07:58
autor: feniks
davis79 pisze:czujnik temp. tylko który ??
jest tylko jeden :bajer: na krućcu koło bloku
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... atury+mkiv
davis79 pisze:Jak jest zimny to strasznie chodzi
i to nie oznacza, ze na pewno czujnik, sprawdź Vagiem najpierw

: śr mar 17, 2010 19:05
autor: bonczka
Dzieki bardzo :helm:

: pt mar 19, 2010 18:23
autor: pszmiel
U mnie jest tak że jak odpalę samochód to chodzi idealnie przez około 5 sekund bo po tym czasie obroty zejdą do prawidłowych 800 czy jakoś tak ale z wydechu tak śmiesznie pryka. Czujnik temp. płynu chłodzącego był wymieniony i to właśnie po wymianie to zauważyłem.

: pn mar 22, 2010 00:40
autor: ManieKK
Panowie jakie sa objawy zabrudzonej przepustnicy? Na biegu jalowym faluja obroty ponizej 800? Zacinaja sie?

: pn mar 22, 2010 07:41
autor: Jazz_Blue
Między innymi takie też jak piszesz, do tego gaśnięcie przy dojeździe "do skrzyżowania", mogą być nawet problemy z odpaleniem jak jest bardzo brudna przepustnica.

: pn mar 22, 2010 15:54
autor: ManieKK
No kilka razy mi zgasl. Najbardziej mnie draznia obroty zbyt wysokie. 900 a jak jest rozgrzany dobrze to przy dojezdzaniu do skrzyzowania opadaja na 800 ale i faluja w dol. Przepustnica?

: pn mar 22, 2010 17:29
autor: Jazz_Blue
Jeśli nie czyściłeś jeszcze nigdy to warto się nią zająć, tylko zrób to dobrze, bo później zaczną się schody jak niejednemu po czyszczeniu, który robił to nieumiejętnie i u "specjalisty".

: pn mar 22, 2010 18:52
autor: ManieKK
Nie byla czyszczona jeszcze. Auto mam poltora roku a od roku jezdze na lpg. Lpg ma wplyw na szybsze zabrudzenia przepustnicy? Przepustnice trzeba adaptowac?

: pn mar 22, 2010 21:42
autor: Jazz_Blue
Jeśli masz możliwość to najlepiej wykasować nastawy i zrobić adatpację, jeśli wszystko zrobisz zgodnie z instrukcją to będzie OK, można też nie robić adaptacji i jeździć aż się sama zaadaptuje. Jeśli masz możliwość lepsza pierwsza metoda.

przepustnica

: wt mar 23, 2010 00:42
autor: pasażer
Jazz_Blue pisze:Jeśli nie czyściłeś jeszcze nigdy to warto się nią zająć, tylko zrób to dobrze, bo później zaczną się schody jak niejednemu po czyszczeniu, który robił to nieumiejętnie i u "specjalisty".
Kogo kolega ma na myśli? :jezor:

1.Najpierw podłączyć pod VAG czy inny program i wszystko sprawdzić!
2.Zlecić komuś, kto się na tym naprawdę zna i po czyszczeniu ustawi obroty biegu jałowego.
3.Nie dawać czyścić żadną szmatą panu Rysiowi czy Marianowi, którzy nie mają do auta kompa!

Może i się sama zaadoptuje, ale jeździć z podwyższonymi obrotami 300km czy może więcej bez sensu!
Nie warto oszczędzać na usłudze, bo nowa przepustnica kosztuje hoho . . .
A tak w ogóle to nic nie rozkręcać i nie czyścić, bo to i tak inna przyczyna będzie :grin:

: wt mar 23, 2010 11:20
autor: enzo2211
Dobra, poddaje się. :grrr:

Pany, (i Wy piękne panie.) Mam taka sytuacje. Silnik akl faluje w zakresie 1100 3500 obrotów ale tylko wtedy jak się zagrzeje i popracuje trochę w temp 90 stopni. Ponadto potrafi zgasnąć na wolnych obrotach i odpalenie nie należy do przyjemności.. wczoraj wieczorem po powrocie od laski nie reagował na dodawanie gazu zarówno pedałem jak i przy przepustnicy. Było słychać takie dość głośne strzelanie ale nie z wydechu a właśnie coś koło kolektora... silnik męczył się wtedy okrutnie. Gasiłem odpalałem i palił tak samo. Czyli czkawka i obroty od 400 do 800 i chodził jak by palił na 3 gary..

W aucie jest kilkumiesięczny lpg stag 4 czerwone waldemary i fred tomasseto objawy występują zarówno na gazie jak i na benzynie.

Do tej pory wyczyściłem i zaadaptowałem przepustnice wymieniłem kable i świece ( komplet NGK ) wyczyściłem przepływke i cały dolot, wyczyściłem odmę ( jeśli można tak to nazwać).
Po podpięciu pod kompa pokazuje dwa błędy lambdy jeden z niedogrzaniem a drugi że mieszanka nie teges (ale myśle ze to przez lpg). No i bobol od obrotów biegu jałowego...

Za co sie brać i w takiej kolejności żeby w koszta nie iść bo biednym studentem jestem :grin:

Myślę nad czujnikiem temperatury ( z racji tego, ze dzieje się tak jak silnik jest ciepły)
Zastanawiam się nad tym układem sterującym w przepustnicy może tam coś się skończyło...?
Czujnik halla? zawór EGR cewka??
Co sprawdzać najpierw.. ? :crazy:

: wt mar 23, 2010 13:34
autor: Jazz_Blue
Możesz sprawdzić czujnik położenia wału korbowego. :dol:
Obrazek
Na początku uszkodzony może się objawiać, tym, że auto nie reaguje na dodawanie gazu, później jak już będzie całkiem padał, to może Ci gasnąć przy dojeżdzaniu do skrzyżowania, aż w końcu padnie i możesz całkowicie nie uruchomić auta, nie obstawiam tego na 100% u Ciebie, ale sprawdzić warto.

VW BORA 1.6 SR. osiąga tylko 5200obr/min.

: czw mar 25, 2010 01:11
autor: cinek_mk
Witam. Jestem posiadaczem vw bory 1.6 sr. + instalacja gazowa (sekwencja). I od jakiegoś czasu zmagam się z takimi objawami:
1. Przy odpalaniu na zimny silnik gaśnie i skaczą obroty.(Wygląda to tak jakby nie było ssania, wskazówka zaraz spada na 800 obr/min. Wcześniej dopóki się nie zagrzał wskazówka pokazywała 1000 obr/min i stopniowo spadała do 800obr/min, proporcjonalnie do nagrzewania się silnika)
2. Po naciśnięciu pedału gazu do końca, silnik osiąga tylko 5200 obr/min i po osiągnięciu tej wartości zaczyna przerywać.
3. Po odłączeniu czujnika przepływu powietrza pali normalnie na zimny silnik, i nie skaczą obroty, ale obroty max także 5200.
4. Po nagrzaniu silnika nie gaśnie, ale po dodaniu gazu i zwolnieniu pedała gazu, skaczą obroty!
5. Po przełączeniu na gaz wszystko jest ok. Nawet po odłączeniu czujnika przepływu powietrza. Ale dalej osiąga tylko 5200obr/min.

Po podłączeniu pod komputer pokazało:
1. 515 czujnik Halla – G40 ( po skasowaniu i odpaleniu silnika błąd wraca).
2. 537 Regulacja lambda poza specyfikacją – wartość górna.
3. 668 napięcie na zacisku 30 za niskie obwód przerwany – błąd sporadyczny.
Jeśli chodzi o czujnik temperatury to jest ok. Pokazuje taka samą wartość na zegarze jak i na komputerze.

Co może być przyczyna takiego zachowania. Bo czytałem ze wymiana czujnika halla jeszcze nikomu nie dała rozwiązania. Bardzo proszę o pomoc.

: czw mar 25, 2010 09:02
autor: dimmer
u mnie tez odcina zapłon przy 5200 a czujnik halla mam nowy i oryginał........błędu nie robi a i tak tak jest. ale to tam mały problem w ksiązce pisze ze 5500 albo 5700 ma odcinac .