Strona 10 z 11

: pt lut 02, 2007 14:04
autor: paja
Mój 1.8 EV dziwnie pali. W mieście na krótkich odcinkach pali minimu 13L, mniej się nie da. Na trasie tak w granicach 150 bierze 6,5 do 7L. Dodam że skrzynia biegów jest od golfa mk3 2.0. Co o tym sądzicie??

: pt lut 02, 2007 14:20
autor: Pinhead
paja, Normalka.

: pt lut 02, 2007 14:22
autor: Przybek
adam_franciszek, sprawdz czy klapka od ssania ci sie otwiera jak silnik zlapie temperature i zwroc uwage na termostat bo jesli silnik nie bedzie dogrzany to wydlozy sie czas pracy na ssaniu i ztad te problemy z zuzyciem paliwka i nierowna praca (zalewanie silnika) czyli caly ten odcinek drogi pokonywal bys na ssaniu
Pozdrawiam

: pt lut 02, 2007 22:34
autor: adam_franciszek
Przybek, kupilem sobie profilaktycznie nowy termostat (Vernet) z kompletem oringow i jeszcze czekam i sprawdzam, zanim wymienie razem z plynem chlodzacym... Mam pytania:
1) Po jakim czasie i po ilu kilometrach (mniej więcej) sprawdzac temp. rur gumowych z plynem do chlodnicy? Bo czytalem, ze jak obydwie gorace - termostat padl. Sprawdzalem po kilku km 2-3 - gorna ciepla dobrze, dolna zimna... ale moza tak ma byc przy takim malym odcinku
2) Przy takiej zimie to o jakiej temperaturze pracy silnika mowimy (80-90 st.?). Wskaznik temperatury gdzies w polowie? Bo czytalem, ze jak spada podczas jazdy do minimum - to termostat zepsuty. U mnie po kilku km ledwo sie podniesie to koniec jazdy ;-) [musze gdzies dalej podjechac... zeby sprawdzic ten objaw]
3) Jak jest duze zuzucie paliwa to, termostat tez moze byc padniety. To jest to co piszesz, ze jest ciagle niedogrzany...
4) Czy w moim golfie PN 1.6 gaznik 2EE jest zastosowany termostat woskowy ssania gaznika (gdzies na wlocie powietrza do gaznika)? Bo wiem, ze jest taki dynks i odpowiada za ssanie - i niestety kosztuje gdzies w granicach 180 PLN :panna: Gdzie to jest, jak to wyglada?
5) Wyczytalem, ze z tym moim gaznikiem to kaszanka na calego bo w sumie nic sie z nim nie da zrobic przez ta elektronike...

I jeszcze najwazniesze. Piszesz "sprawdz czy klapka od ssania ci sie otwiera jak silnik zlapie temperature", mozesz bardziej lopatologicznie jak to zrobic? Moze jakies fotki?
Dzieks for all

: pt lut 02, 2007 23:29
autor: Przybek
z tego c piszesz termostat jest dobry ale jesli masz nowy to ozesz go wlozyc profilaktycznie , maszpecha ze masz gaznik 2EE bo w nim za wiele nie podlubiesz tu nie ma co naprawiac tu sie wymienia podzespoly :( i przy tym typie nie ma termostatu woskowego u ciebie ssanie jest sterowane elektrycznie
pochulaj troche aby silnik nabral temperaturki tak z 70stopni i sprawdz czy klapka od ssania na wlaczonym silniku jest otwarta na maxa

[ Dodano: 02 Lut 2007 22:33 ]
chodzi o to co ten gosc trzyma palcem :bigok: Obrazek

: sob lut 03, 2007 11:21
autor: adam_franciszek
Dzieki serdeczne za cierpliwosc i szczegolwe wskazowki. Nie pozostaje nic innego tylko przegonic golfera na dluzszej trasie i posprawdzac zgodnie ze scanem. Troche mnie martwi, ze bede musial demontowac gaznik (bo to jak operacja na sercu, a ja chirurgiem nie jestem). Coz... kiedys trzeba sprobowac ;-) Moze jednak na poczatek zaczne sprawdzac te rezystancje. Napisze jak mi cos z tego wyjdzie... :bajer:

: sob lut 03, 2007 15:30
autor: Przybek
po co demontowac gaznik ? wystarczy jak zdejmniesz z gory gaznika obudowe filtra i zerkniesz w jakim polozeniu jest przepustnica

: sob lut 03, 2007 16:00
autor: adam_franciszek
I sam widzisz jak felczer zabiera sie za serce to ... tylko kon by sie usmial...

Sluchaj, przegonilem dzis do poludnia swoja dwojke tak 14 km / srednia 80 km/h na dwupasmowce. Temperaturka skoczyla dopiero gdzies na 6 km w okolice polowy wskaznika temperaturki, pod koniec gonitwy byla gdzies troche po polowie. Wjechalem w miasto, zatrzymalem (ale gral dalej) i dopiero 2-3 minutach postoju wlaczyl sie wiatrak (gdzies blizej 3/4 wskaznika temp). Rury gumowe wlotu plynu do chlodnicy (gorna, cieplejsza od dolnej). Silnik pracowal rowniutko na jalowym... Sprawdzilem rezystancje regulatora polozenie przeslony wg podanych namiarow - wyszlo jakies 1,4-1,5 ohm-ow (miescilo sie wiec w zakresie 0,9 do 1,75). Nie bylo tez przebicia na mase - kazda z koncowek sprawdzona oddzielnie jak trzeba. Nie wiedzialem tylko, ze wystarczy zdemontowac "plastik" obudowy filtra powietrza zeby zobaczyc dzialanie przepustnicy... to zrobie przy lepszej pogodzie :bajer:

Wyglada na to, ze stary termostat gra na medal, wiec nowke na polke - niech nabiera mocy ;-)

Ostatecznie chyba musze zmienic przedszkole dla dzieci na Warszawe, wtedy spalanie bedzie w granicach 6-7 litrow na 100 km, a tak musze sie pogodzic z faktami - ze zona jezdzi praktycznie caly czas na ssaniu :blush:

PS. Rozumiem, ze brak wypowiedz na temat [A co sadzisz o takim dynksie jak Carb Medic - czysci gaznik bez demontazu (pisze na reklamie)?] - jest wlasnie Twoja odpowiedzia...

Uklony

: pn mar 12, 2007 13:03
autor: wizart_net
Witam,
david_mis pisze:Ja mam 1.8 GX na mechanicznym wtrysku
Ponieważ 1.8 GX to rzadkość więc zadam od razu pytanie. Czy ktoś wie jaki jest numer katalogowy przepustnicy do tego silnika, ewentualnie gdzie tago szukać?
Pozdrawiam

: pn mar 26, 2007 19:48
autor: virus666
wizart_net pisze: Czy ktoś wie jaki jest numer katalogowy przepustnicy do tego silnika, ewentualnie gdzie tago szukać?
Pozdrawiam
Według katalogu ETKA ver.7.0 nr calego korpusu z przepustnicami 027 133 063 R lub 027 133 063 S (automat)

: pn mar 26, 2007 21:05
autor: adam_franciszek
Panowie, dzis zdiagnozowalem golfera. Nie wiedzialem ze PN-ka ma zlacze diagnostyczne (o zgrozo), ale jak sie dowiedzialem to sprawdzilem zakupionym sprzetem zgodnie z zaleceniami i wyskoczyl kod 4444. Wyglada na to, ze wszystko OK... Profilaktycznie zapodalem STP do benzynowych do baku (nieszkodliwym dla kata) zeby przeczyscic i carbmedikiem bez rozbiorki gaznik potraktowalem... zobaczymy co to da....

: wt mar 27, 2007 11:45
autor: MarCons
adam_franciszek pisze:Profilaktycznie zapodalem STP do benzynowych do baku (nieszkodliwym dla kata) zeby przeczyscic i carbmedikiem bez rozbiorki gaznik potraktowalem... zobaczymy co to da....
Nie jestem przekonany do tego typu wynalazków, chociaż opinie na ich temat są podzielone... jedni mówią że są "cudownym" środkiem, a inni że niszczą auta.
Osobiście nigdy nie używałem :)

: ndz kwie 01, 2007 15:37
autor: whd1
Ja miałem taki przypadek ze mi 10/100km palił a casami iwięcej ( wymieniłem lampe lambda i ustawiony został zapłon), teraz pali 8,5-8,9/100 w warunkach miejskich.

: ndz kwie 01, 2007 15:46
autor: chosen
y, to jak PNka ma złącze diagnostyczne, to dlaczego gti niema ???