Strona 10 z 12

: wt maja 23, 2006 22:26
autor: imp
proponuje orginalne sportowe doloty..dla ludzi wolących coś porządnego..dzwięk ..bo o tu głównie sie rozchodzi..przy stożku jest jak najbardziej ..ps..robienie dziur..i przerabianie standartowych dolotów może być nie zdrowe dla samochodu..- zachowanie odpowiedniego ciśnienia w układzie dolotowym. jest ważne ..dlaczego układy dolotowe na filtrach stożkowych projektuje/kupuje sie pod konkretny model...tutaj bardzo dobry artukuł ..o profesjonalnym przerabianiu dolotu.. http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/7

: wt maja 23, 2006 23:02
autor: Pinhead
To zalezy od silnika. Niektóre silniki VW to prosta technologia końca lat 70'tych do tego projektowana z myślą o jak najniższych kosztach więc nie ma się co spodziewać dokładnych wyliczeń producenta co do dolotu. Po prostu im mniejsze opory ssania tym większa moc i sprawdza to się w większości starszych silników.

: wt maja 23, 2006 23:11
autor: Duber
imp pisze:proponuje orginalne sportowe doloty..dla ludzi wolących coś porządnego..dzwięk ..bo o tu głównie sie rozchodzi..przy stożku jest jak najbardziej ..ps..robienie dziur..i przerabianie standartowych dolotów może być nie zdrowe dla samoc
a twoim zdaniem stozek jest zdrowy?chyba nie widziales rozebranego silnika (tloki pierscienie cylindry) w ktorym byl kilka lat stozek,haha ile tam rys bylo nie mowiac co mowil wlasciciel ile razy czyscil monowtrysk silnik rp to byl(stozek czyszczony regularnie)

: wt maja 23, 2006 23:14
autor: GUPETTO
Wojaszek pytanka mam.
Czemu akurat wyciac w miejscu zakreskowanym??
Czemu nie w okolicy znaczka tłoczonego na plastiku??
Czy jest to az tak wazne umiejscowienie dziury tej??

: wt maja 23, 2006 23:16
autor: imp
bo stożek trzeba konserwować...dbać ..o to!!..cięcie obudowy filtra w 1.6???? po co..dla szpanu..??jak dolot to dolot..pożądnej firmy...a nie z allegro za pare złoty..to sie nie dziwie..

: wt maja 23, 2006 23:22
autor: zbyszegk
imp pisze:bo stożek trzeba konserwować...dbać ..o to!!..cięcie obudowy filtra w 1.6???? po co..dla szpanu..??jak dolot to dolot..pożądnej firmy...a nie z allegro za pare złoty..to sie nie dziwie..
Może po prostu komuś podoba się taki dzwięk, a nie ma kasy na swapa na g60, lub chce troche pokombinować se przy aucie... :bigok:

: śr maja 24, 2006 00:43
autor: imp
tnijcie obudowy....wasze auta..wkońcu

: śr maja 24, 2006 08:54
autor: okoG60
imp dobrze pisze
Pinhead pisze:To zalezy od silnika. Niektóre silniki VW to prosta technologia końca lat 70'tych do tego projektowana z myślą o jak najniższych kosztach więc nie ma się co spodziewać dokładnych wyliczeń producenta co do dolotu. Po prostu im mniejsze opory ssania tym większa moc i sprawdza to się w większości starszych silników.
na takie coś to moge ja sobie pozwolić ponieważ mam sprężarke i objętość dolotu nie gra żadnej roli, a w silnikach wolnossących np twój ważna jest objętość i ciśnienie panujące w układzie dolotowym wymieniając filtr nasportowy juz zmieniasz charakterystyke układu dolotowego. bedziesz miałpoprawe ale TYLKO w zakresie wysokich obrotów a w niskich i srednich przewaznie sie pogarsza czasami zostaje bez zmian.to samo dotyczy sie wymiany tłumika końcowego na taki który ma wiekszą srednice wylotu.
GUPETTO pisze:Wojaszek pytanka mam.
Czemu akurat wyciac w miejscu zakreskowanym??
Czemu nie w okolicy znaczka tłoczonego na plastiku??
Czy jest to az tak wazne umiejscowienie dziury tej??
nic ci to nie da bo masz przepływomierz wytniesz za nim i zacznie ci auto wariowac bo przez przepływomierz będzie przechodzić mniej powietrza niz w zeczywistości bedzie zasysane do filtra powietrza

: śr maja 24, 2006 10:54
autor: Pinhead
okoG60, Wiadomo że tak jest przy wolnossących. Nie porównywał bym jednak tego do dyfuzora za filtrem który ma tylko negatywny wpływ na osiągi w całym przedziale obrotów.

: śr maja 24, 2006 11:21
autor: wójaszek
GUPETTO pisze:Wojaszek pytanka mam.
Czemu akurat wyciac w miejscu zakreskowanym??
Czemu nie w okolicy znaczka tłoczonego na plastiku??
Czy jest to az tak wazne umiejscowienie dziury tej??
Jak pisze wiele osób że ma dziury powycinane w obudowie filtra powietrza, tak samo u nas proponuje wyciąc tą dziure tak jak na rysunku zacznij od dziury kształtu szkolnej linijki 15cm jeśli to nic nie da poszerzaj dziure pamietaj zawsze możęsz potem tą dziurę zakleić jak by cotnij tam jak na rysunkubo to jest przed filtrem i masz pewność że syf nie bedzie leciał do gaźnika, a jeśli chodzi dlaczego dziura ma być od góry to dlatego żeby nie łapał ciepłego powietrza tylko zimne bo bedzie niedaleko kratek na masce

pozdro

: śr maja 24, 2006 11:40
autor: Pinhead
wójaszek pisze:jeśli chodzi dlaczego dziura ma być od góry to dlatego żeby nie łapał ciepłego powietrza tylko zimne bo bedzie niedaleko kratek na masce
Ta jasne :panna:
Pomyśl lepiej jaki jest obieg powietrza pod maską. Którędy powietrze jest wtłaczane a którędy zasysane. Gdzie się nagrzewa i gdzie to ciepłe powietrze się unosi.

: śr maja 24, 2006 18:01
autor: Tomasz
vwfan pisze:Probowal moze ktos z Was tego w 16V? Wyciagnalem filtr dzis ale nie wiem co wyciagnac z obudowy ;/ (jezeli w ogole jest taka mozliwosc)
Ja zrobiłem to w mojej 16v ryczy jak subaru impreza no i jest troche zwawszy ogólnie polecam to zrobic naprawde dzwięk silnika jest niesamowity

: śr maja 24, 2006 18:10
autor: GziQ
Tomasz pisze:Ja zrobiłem to w mojej 16v ryczy jak subaru impreza no i jest troche zwawszy ogólnie polecam to zrobic naprawde dzwięk silnika jest niesamowity
A Ty u siebie masz przeplywomierz powietrza nad filtrem?

Mozesz napdac czy jeszcze cos grzebales przy tym? boo ja wyciagnalem ta trabke i nic ;p

: śr maja 24, 2006 18:18
autor: Tomasz
A Ty u siebie masz przeplywomierz powietrza nad filtrem?

Mozesz napdac czy jeszcze cos grzebales przy tym? boo ja wyciagnalem ta trabke i nic ;p[/quote]




Mam przepływomierz,wszystko jest standardowe. Nie grzebałem kompletnie nic, wyciągnołem tylko ten dyfuzor