Strona 82 z 126

: ndz mar 01, 2009 18:19
autor: Mowad
jednak wyczyscilem dysze papierkiem i faktycznie gdzies cos jest popisane, w nawiasach jakie dysze powinny byc dla silnika 1.5 i 1.6.

gl paliwa - 110 i 155 (115 i 140)
powietrza 220 i 220 (230 i 200)
dysza paliwa ukladu przejsciowego drugiego przelotu - 100 (100)
dysza pompki przyspieszajacej 80 (50)
dysza powietrza ukladu rozruchowego ?50 (1,50)
dysza paliwa ukladu rozruchowego 150 f1 (150 f1)

Nie mam dyszy ukladu przejsciowego piewrwszego przelotu (powinna byc 50, tam wlasnie jest wkrecona ta dysza ktorej sie nie da dokrecic, w nowszym gazniku jest w tym miejscu elektrozawor). Moze ktos ma elektrozawor do sprzedania? :)

Jak widac na pierwszym przelocie mam nieco mniejsze dysze, za to na drugim wieksze, moze to kwetsia ekonomii :) Ciekawe jak to bedzie w 1.8 jezdzic, ale zakladajac ze te dysze dane sa z poldka o mocy 87KM a 1.8 z pierburgiem powinien miec 90KM to moze jakos to bedzie jezdzic ;)

: wt mar 03, 2009 21:35
autor: ArturSkarland
Koledzy tak jak w temacie. Mam zamiar zrobić swap gaźnika Webera. Mam silnik 1,3 z gaźnikiem 2E3 Pierburga.
Czy gaźnik z poloneza 1500 będzie się nadawał?
Jakie dysze najlepiej zastosować? (mm)
Chciałbym zamontować obecny układ LPG. Czy zmieszczę go pod maską? Jakie przeróbki będą niezbędne?
Oprócz kryzy i uszczelek co jeszcze będzie potrzebne?
Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam :pub:

: wt mar 03, 2009 21:50
autor: MiSzOn
ArturSkarland, przeglądnij temat od początku. Byli ludzie co zakładali webera do 1.3. Na pewno gardziele będą mniejsze, dysze też. Co do zmieszczenia pod maską to też coś tam z tym modzili. Trochę własnej wyobraźni i cierpliwości i wszystko się da.

: wt mar 03, 2009 22:32
autor: ArturSkarland
Przejrzałem temat od początku do bodajże 43 strony i nie znalazłem konkretnych rozmiarów dysz pod 1,3. Pisali koledzy że potrzebny bedzie mi gaźnik Webera 1300. Czy dałoby radę założyć ten 1500 i uniknąć niedoboru ciśnienia? Autor tematu działa na silniku 1,6. Był problem niestety z założeniem gazu gdyż nie mieścił się pod maską i dlatego pytam

: wt mar 03, 2009 23:01
autor: MiSzOn
Gaźnik z 1.5 na pewno da się przerobić do silnika 1.3. One wszystkie są takie same, tyle że się różnią dyszami i gardzielami. Tylko że jak kupisz z 1.5 to musisz to wszystko potem wymienić, a to dodatkowe koszta zakupu gardzieli i dysz. Najłatwiej jest kupić od 1.3.
Co do dysz to najlepiej eksperymentalnie dojść do tego jakie Ci będą pasować.
dj241 pisze:obudowa filtra pow od gofeka z silnikiem MH sie nei zmiesci nie zgodze sie :bigok: poniewaz u mnie wraz z nakladka od gazowni wsadzoną pod obudowe smigalo i bylo oki ;) obudowa nie obijala sie o maske
Pim pisze:Zwykle dobiera się dysza powietrzna = 60 + dysza paliwa. Gardziele to przykładowo 23/24 dla silnika 1.3 w 'standardzie' i do tego dysze paliwa 115/125 z odpowiednimi powietrza(choć takie rozmiary ciężko dostać) .
Koledzy coś takiego pisali na temat silnika 1.3. Ja więcej Ci nic nie powiem na temat dysz i gardzieli bo już nie mam tego silnika i po prostu nie wiem, więc nie będę Ci głupot mówił. Najlepiej jak dojdziesz do tego sam co Ci najbardziej odpowiada.

: śr mar 04, 2009 00:49
autor: ArturSkarland
Dzięki piękne MiSzOn, :bigok:
O to właśnie mi chodziło a widocznie przeoczyłem hehe
Mam jeszcze pytanko:
Czy ma ktoś może kryzę na handel?
Jaki materiał na kryzę jest najlepszy, bo czytałem wcześniej że aluminiowe są słabo wytrzymałe czy jakoś tak?
W jakich sklepach pytać o materiał na nią? :bajer:

: śr mar 04, 2009 01:07
autor: fifel
ArturSkarland pisze:Dzięki piękne MiSzOn, :bigok:
O to właśnie mi chodziło a widocznie przeoczyłem hehe
Mam jeszcze pytanko:
Czy ma ktoś może kryzę na handel?
Jaki materiał na kryzę jest najlepszy, bo czytałem wcześniej że aluminiowe są słabo wytrzymałe czy jakoś tak?
W jakich sklepach pytać o materiał na nią? :bajer:
Aluminium jest ok pod warunkiem ze jest to dobry stop :) kupisz plaskownik o grubosci 1cm i starczy :D

: śr mar 04, 2009 01:10
autor: MiSzOn
ArturSkarland pisze:widocznie przeoczyłem
Mogłeś przeoczyć, bo te cytaty są wzięte z tematu o swapie w dziale FAQ. Zresztą zerknij tam, jest cała fotoporada.
ArturSkarland pisze:Jaki materiał na kryzę jest najlepszy, bo czytałem wcześniej że aluminiowe są słabo wytrzymałe czy jakoś tak?
Właśnie aluminium jest najlepsze. Jest stosunkowo łatwo obrabialne i na potrzeby swapu gaźnika wystarczająco wytrzymałe. A to co wyczytałeś to pewnie chodziło o to, żeby nie przesadzić z siłą dokręcania Webera do kryzy bo można zerwać gwint w kryzie. Wiadomo, w stali byłoby mniejsze prawdopodobieństwo zerwania gwintu, ale gaźnika wcale nie trzeba jakoś specjalnie mocno przykręcać, a zrobienie kryzy ze stali wymagałoby większego nakładu pracy. Chociaż też bez większych problemów dałoby się to zrobić.
ArturSkarland pisze:W jakich sklepach pytać o materiał na nią?
Szukaj w sklepach z metalami kolorowymi. Najlepiej żeby Ci docięli płaskownik na wymiar jaki Ci pasuje.

: śr mar 04, 2009 09:12
autor: Eskulap
Witam

W końcu udało mi się przebrnąć przez temat - dużo tu tego.
Postanowiłem dołączyć do grona weberowiczów i mam w związku z tym prośbę. Ma ktoś może rys. z wymiarami kryzy. Mój silniczek to 1.8 GU.

: śr mar 04, 2009 11:03
autor: Gashkas
Eskulap pisze: Ma ktoś może rys. z wymiarami kryzy. Mój silniczek to 1.8 GU.
Szkoda, ze nie napisales wczoraj, bo mialem akurat rozebrane wszystko. Ciut wieksze niz podstawa gaznika sobie zrob i bedzie ok ;)

: śr mar 04, 2009 16:09
autor: MiSzOn
Eskulap pisze:Ma ktoś może rys. z wymiarami kryzy
Ja mam kryzę 150x100x10 mm. Jest ciut za duża ale to nie przeszkadza. 140x90x10 spokojnie powinno wystarczyć. Co do otworów to musisz sam je robić i przymierzać na bieżąco, bo zawsze można skorygować, rozwiercić itd. Odrysuj sobie podstawę od pierburga potem od webera i wierć otwory.

: śr mar 04, 2009 16:35
autor: ArturSkarland
A uszczelkę wykonać z ostatniej strony bloku rys. (tektury)? Czy jest coś wytrzymalszego czy to spokojnie wystarczy?
MiSzOn pisze:w dziale FAQ. Zresztą zerknij tam, jest cała fotoporada.
Sprawdzę, dzięki :bigok:

: śr mar 04, 2009 16:39
autor: MiSzOn
ArturSkarland pisze:A uszczelkę wykonać z ostatniej strony bloku rys. (tektury)? Czy jest coś wytrzymalszego czy to spokojnie wystarczy?
Spokojnie może być. Kolektor jest prosty, i kryza też jest płaska, więc powinno dolegać elegancko i tekturka wystarczy.

: śr mar 04, 2009 16:42
autor: ArturSkarland
No to świetnie :helm:
Już niedługo się za to zabiorę. MiSzOn dzięki za pomoc. :bigok:
Jak będę w trakcie roboty to podzielę się uwagami i podpowiedziami.
PozdraVWiam!