Strona 9 z 10

: czw wrz 17, 2009 13:54
autor: stelmi75
jak ci chodzi klima

: czw wrz 17, 2009 15:17
autor: krxychu
nie chodzi :) doszedłem do wniosku ze klina 20 letni to nie klima i sie z tym nie bawiłem.A czy ma to cos wspólnego z TPS lub praca silnika ?

: ndz wrz 20, 2009 20:14
autor: Miqi
TPS nie ma z klimą nic wspólnego :)

Informuje tylko komputer o położeniu przepustnicy.

: śr lis 04, 2009 23:33
autor: kawowy19
Witam Kolegow
sprawdzilem dzis u siebie TPS i jest tak
na pinie 1-2 napiecie poczatkowe 0,16 rownomiernie wzrasta na 4,84
na pinie 3-4 na poczatku 0,22 wzrasta na 4,52
napiecie na pinach 1-5 rowne 5volt
wczesniej sprawdzalem tps we wrzesniu i wtedy wartosci byly idealne, nie odkrecalem go a teraz sie zmienily... Ostatnio zmieniałem podstawe wtrysku czy ma to cos wspolnego ze sie przez to przestawil czy cos???
dane zmierzone nieznacznie sie roznia od ksiazkowych... czy to moze miec wplywna prace silnika????
bo mam problem z Golfem opisany w linku ponizej, prosze o jakas pomoc w tej sprawie :helm:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=277915

: śr lis 04, 2009 23:43
autor: bullas
czy można prosić też skany na maila ? Bullas@interia.pl

Z góry dziękuje !

: czw lis 05, 2009 15:30
autor: Miqi
Kolego Kawowy19, te napięcie na ścieżce 1 i 2 jest ciut za niskie, proponowałbym MINIMALNIE wkręcić śrubkę regulującą położenie przepustnicy (z tyłu monowtrysku, na takiej blaszce jest), aż uzyskasz 0,2-0,25 V. Od tej ścieżki zależą obroty silnika na biegu jałowym i przy małym (do 18 stopni) uchyleniu przepustnicy :bigok:

: czw lis 05, 2009 17:43
autor: kawowy19
kolego Miqi, moglbys precyzjniej powiedziec w którym miejscu jest ta srubka do regulacji???? albo jakies foto dac??? bo mi sie wydawalo ze te napiecia TPSu reguluje sie ruszajac calym TPSem......

: czw lis 05, 2009 21:38
autor: guti
Miqi[/b sie tam nie kręci :) tylko TPSem , bo pozniej ładu składu nie dojdziesz jka zaczniesz za wtryskiem majstrowac :)

: sob lis 07, 2009 14:13
autor: Miqi
Ja regulowałem u siebie przepustnicę i nie kręciłem w ogóle TPS'em - dlaczego? W moim przypadku nie było żadnych przerw w napięciu, za to przy zamknietej przepustnicy miałem ponad 2 V napięcia na 1 ścieżce - dlatego też uznałem, że lepiej będzie wyregulować tylny zderzak przepustnicy i zejść do takiego momentu, aż napięcie będzie na poziomie 0,2 - 0,25 V - kręcąc TYLKO jedną srubką - jak będę mieć chwilę to podejdę do auta, pstryknę foto i pokażę, o którą chodzi. W ten sposób wyregulowałem napięcie przy zamkniętej przepustnicy, później poprawne ustawienie szczeliny między zderzakiem przepustnicy a silniczkiem krokowym i obroty po tym zabiegu nie falują u mnie w ogóle.

Oczywiście, jeśli będziemy mieć tzw 'dziury w przyspieszeniu', tzn przerwy w napięciu na ścieżkach TPSu, to machanie TPSem będzie nieuniknione, albo ścieżki na TPSie są już na maxa wyjechane :green_fuck:

Dobra, obeciałem, ze wrzucę fotkę :) No to proszę:

Obrazek

Czerwona strzałka wskazuje śrubę, która jest odpowiedzialna za wychylenie przepustnicy przy maksymalnie cofniętym silniczku krokowym - oczywiście te wychylenie jest bardzo małe. Ja kręciłem nią do chwili, aż napięcie przy zamkniętej przepustnicy zawierało się w wartościach tablicowym.

Tak wygląda to w silniku RP, ale sądzę, że w Golfach III z silnikami zasilanymi monowtryskiem jest to w pełni analogiczne.

: sob lis 07, 2009 22:49
autor: kawowy19
ale jak sprawdzalem TPS to zadnych dziur nie wskazuje....

: sob lis 07, 2009 22:52
autor: Miqi
Ale przy cofniętej przepustnicy masz wskazane 0,16V, więc trochę poniżej wartości książkowych. Czytając Twój wątek sądze, że to raczej nie jest powodem falowania obrotów w Twoim autku i przyczyna leży gdzieś indziej.

: czw sty 07, 2010 22:23
autor: duel-mk2
ojjjj... musze to sprawdzic u siebie ;)
stary temat , ale warto go od świezyc ;)
PozdraVWiam ;];] :okej: :okej:

: ndz lut 07, 2010 18:04
autor: marny88
zrobiłem tak jak kolega homsky napisał i na benzynce nawet ładnie pracuje silnik, ale jak przełączę na gaz to masakra- obroty nie schodzą z 2tys i tak sobie falują miedzi 2 a 3 tys
powróciłem do wcześniejszych ustawień i jest tak jak było na początku obr na gazie ok 1100 a na PB miedzy 800a 1000
i o co tu chodzi??

: pn mar 01, 2010 23:55
autor: StaszekS
Golf3 1.8 ADZ - po ogledzinach TPSu ze zdziwieniem stwierdziłem ze ma 7 pinów- ki czort? ktos widział cos takiego? (no i na ktorym co jest)