Strona 9 z 14

: czw lut 08, 2007 17:37
autor: Paweł Marek
Rozbierz. Od góry 3 śróbki, uważaj na uszczelkę bo przy zdejmowaniu pokrywy moze się potargać i kłopot, pomóż sobie cienkim nożem, bo na bank będzie przyklejona częściowo do pokrywy, częściowo do korpusu. W pokrywie są dysze, przedmuchaj je bez wykręcania, może pomoże, sprawdź też filtr paliwa i czy wogóle jest odpowiedni poziom paliwa. Może gaźnik być przelanmy też jak zaworek iglicowy szwankuje, albo pływak pękł. Wogóle jak tak kiepsko chodzi powąchaj spaliny, czy śmierdzą i są czarne znaczy gaźnik przelewa, czy na odwrót, wtedy może dysze są brudne albo pompka lub filtr.

: czw lut 08, 2007 19:58
autor: kawowy19
Paweł Marek, a jakie obroty w przybliżeniu powinien miec jak jest zimny 2e2?

: czw lut 08, 2007 20:04
autor: Paweł Marek
kawowy19 pisze:Paweł Marek, a jakie obroty w przybliżeniu powinien miec jak jest zimny 2e2?
niestety dokładnie nie wiem. Najpierw działa ten wyłącznik elektroczasowy, przez czas zależny od temperatury na zewnątrz (kilka s) i obroty są koło 1500. Po tych paru sekundach spadają nagle na jakieś o ile pamiętam 1100, i potem w dół w miarę rozgrzewania.

: czw lut 08, 2007 22:05
autor: Przybek
kawowy19 obroty na ssaniu wynosza w 2E2 3000 obrotow !
Obrazek

: czw lut 08, 2007 22:18
autor: Paweł Marek
Przybek pisze:kawowy19 obroty na ssaniu wynosza w 2E2 3000 obrotow !
to nie sa obroty na ssaniu. Sa to jak tam pisze obroty przyśpieszonego biegu jałowego, lub tłumaczone w polskich serwisówkach nieprecyzyjnie jako obroty jałowe zimnego silnika. Jest to wartość potrzebna do regulacji gaźnika, ustawia się je po wyciągnięciu przewodu z białego trojniczka z tyłu gaźnika kręcąc śrobką opierająca sie o trzpień siłownika 3-położeniowego na rozgrzanym silniku. W normalnych warunkach nigdy nie występują. Służą tylko do wstęponej regulacji gaźnika, przed właściwą regulacją za pomocą wkrętu CO i śróby z tyłu siłownika 3-położeniowego. Ponadto w żadnej serwisówce nie ma podanych obrotów jałowych na ssaniu, podałem więc wyżej orientacyjne wartości z pamięci, jak miałem jeszcze Jetkę GU

: czw lut 08, 2007 22:27
autor: Przybek
ymon16 pisze:Witam mam pierburga 2e2 i jest taki problem że na gazie jest wszystko ok tzn wyregulowałem oborty i powiedzmy ze idzie jeździć (troche wyższe oborty niestety nie mam obrotka więc wam nie powiem ile dokłądnie)

jesli na gazie jest ok to znaczy ze masz problem z gaznikiem , nieszczelnosci tez mozna wykluczyc

natomiast na benzynie to jest totalna porażka opisze to tak jak potrafie jak sie przełączy na benzyne to jeździ jak stary polonez wogóle nie ma przyspieszenia jest trudno ruszyć z jedynki troche lepiej jest jak na jedynce przeciągne go do wyższych obrotów to juz lepiej sie zbiera ale tak jeździć nie idzie szarpie nim.

prawdopodobnie masz przypchany przyspieszacz (dodatkowy wtrysk paliwa) lub kanal z nim powiazany , brod najczesciej znajduje sie w samej koncowce przyspieszacza lub tam gdzie jest membrana , przyczyna moze byc tez ta membrana z boku gaznika przykrecona na 2 srobki , membrana moze byc cala ale problem tez bedzie wystepowal gdy ta pokrywka tej membrany bedzie odksztalcona a zdaza sie to w 90% gaznikow ktore robilem
wyjmnij te dwa plastiki ustawiajace z tej pokrywki i doszlifuj na szkle papierem sciernym


Moim drugim problemem jest to że jak go mam na gazie i silnik jest zimny to przy gaźniku jest taka pompka co jak jest zimny powinien wyjsc bolec i podwyższyć oborty a jak sie zgarzej to powinien schować i tu jest problem ponieważ po odpaleniu odrazu ten bolec sie chowa i to jest obojętne czy to ciepły silnik i zimny

co do tej pompki to mozesz ja obejsc jesli sprawia ci duze problemy , pozaslepiaj tak weze aby bolec byl caly czas otwarty i wtedy doreguluj obroty na tej srobie z zdezakiem lub troszke z tylu tego silownika

Prosze o pomoc bo juz mam dość te urządzenie chyba stworzyli specjalnie żeby człowiek miał się na co wkur**ać


proponuje tez sprawdzic dysze glowne gaznika , po duzym przebiegu na gazie gaznik zachodzi syfem i trzeba go troszke przeczyscic , co do plywaka to plywak w tym gazniku jest niemal niezniszczalny choc czasem pada jak jest jakis problem z zaplonem i strzela w gaznik ogniem (poziomu paliwa nie reguluje sie w nim ) , zwroc uwage czy zaworek iglicowy jest szczelny
Pozdrawiam

[ Dodano: 08 Lut 2007 21:35 ]
Paweł Marek, mowisz o termicznym zaworze czasowym ?
w mojej serwisowce wszystkie regulacje dotyczace ssania ,krzywki rozgrzewania itd sa pod haslem "regulacja podwyzszonych obrotow biegu jalowego '

: pt lut 09, 2007 23:47
autor: ymon16
Paweł Marek, wąchałem spaliny hehe troche gupi brzmi ale co zauwazyłem ze w spalinach jest bardzo wyczuwalna benzyna :/ aż w oczy szczypie :/ jutro rozbieram tak jak mi mówiłeś i postaram sie to przeczyscić chociaz dziwie sie bo niecały rok temu gaźnik był w regeneracji :/ pochodził dobrze moze z miesiąc a potem juz klapa różne zeczy sie działy tak samo z aktywatorem przepustnicy ;/ przestał działac juz po 2 tygodniach :/

[ Dodano: 14 Lut 2007 21:08 ]
witam to znowu ja rozebralem gaźnik w środku jest czysty jak wspominałęm rok temu odebrałem go z regeneracji wszystko wydaje się w porządku co do zaworku iglicowego to sprawdzałem i nie pzepuszcza. i wiecie co chyab to zostawie tak jak jest teraz bo juz mnie to denerwuje ale na gazie chodzi i to mi wystarczy :/ bo jzu nie mam ani czasu ani nerwów żeby go rozbierac rozkrecac skręcac i zakładać ale dziękuje ze wszystkie odpowiedz na posty ! :bajer:

: czw kwie 19, 2007 22:53
autor: Walus
Witam ma ktos jakis schemat podlaczenia podcisnien i wezy wodnych do pierburga 2E2 najlepiej jak najprostrzym jezykiem.

: czw kwie 19, 2007 23:24
autor: Goliad
Witam mam Mk2 1.6 (gaz)-pierburg 2e2,wcześniej miałem 2ee jak się niedawno dowiedziałem. Mój problem polegał na tym że po odpaleniu silnik miał bardzo wysokie obroty (zwłaszcza zimą) i za nic nie chciały spaść ponieważ podciśnienie zepsóło mi się podciśnienie w gaźniku (Spalał mi wtedy około 14 l gazu ). Zasilikonowałem ten przewód i narazie jeździ :okej:
Ale jak długo?
Zatem czy jest możliwość naprawy podciśnienia w pierburgu 2e2 i jaki jest mniej więcej koszt tej naprawy? :D


P.S. Jakie powinno być maksymalne spalanie lpg w mk2 1.6? :D

: czw kwie 19, 2007 23:43
autor: wójaszek
Goliad pisze:P.S. Jakie powinno być maksymalne spalanie lpg w mk2 1.6?
ja w swoim RF na LPG w trasie łykam 8-9l

: pt kwie 20, 2007 22:29
autor: Goliad
Szczerze to mój rekord w spalaniu lpg wyniósł dokładnie 10,89 i za nic w świecie nie moge zejść poniżej 10 :cry:
Byłem już u kilku gazowników i nic lepiej nie jest musze się za to zabrać
Nie zna ktoś może dobrego gazownika w Bydgoszczy lub okolicach ?

: pt kwie 20, 2007 23:02
autor: Walus
Ponowie swoje pytanie, ma ktos jakis schemat podlaczenia podcisnien i wezy wodnych do pierburga 2E2 najlepiej jak najprostrzym jezykiem

: sob kwie 21, 2007 10:04
autor: wójaszek
Walus pisze:Ponowie swoje pytanie, ma ktos jakis schemat podlaczenia podcisnien i wezy wodnych do pierburga 2b2 najlepiej jak najprostrzym jezykiem
niestety mam troche info, i książek ale tylko do 2E2

: sob kwie 21, 2007 10:18
autor: Walus
ooo to byl bym wdzieczny jak bys sie podzielil bo chodzi mi wlasnie o 2E2 pomylilem sie w tamtym poscie.