Strona 76 z 118

: czw sty 21, 2010 21:24
autor: pasażer
arek@oca.pl pisze:Kolego ale to nie silnik AKL z MK4 u nas odma jest pomiedzy przepływka a przepustnicą w tej orientacji fotki to od góry !!!
Kolego, brawo za czujność ale post wyżej napisałem, że to AFT (mój wcześniejszy). To tylko przykład, że nie zawsze trzeba biec zaraz do sklepu/salonu ale fakt trochę razi w tym temacie, więc proszę potraktować fotkę jako zdjęcie-załącznik do postu.
Pozdrav

: czw sty 21, 2010 22:00
autor: arek@oca.pl
Bardziej chodziło mi o fakt iż z uwagi na inne rozwiązania trudniej jest zrobić „prowizorkę” ponieważ wąż do odmy w AKL ma ok. 7 cm trudno coś wykombinować sam próbowałem z wężami i super taśmami uszczelniającymi pomaga na 2 tygodnie a zakup nowego za 60zł na Allegro działa już przeszło rok.

: czw sty 21, 2010 23:30
autor: piotrek234
Witam . chciałbym zapytac jaka temperatura powinna utrzymywać się na wskażniku u VW golfa IV 1.6 SR 101KM ? Gdy temperatura na zewnątrz jest około lub poniżej zera wtedy żadko osiąga u mnie 90 stopni zawsze jest poniżej (około 1 kreska niżej od połowy) . Nie wiem czy to termostat bo wahania nie są duże . jak jes u was z tą temperaturą . Proszę o odpowiedz .

: pt sty 22, 2010 00:40
autor: Jazz_Blue
arek@oca.pl pisze:Bardziej chodziło mi o fakt iż z uwagi na inne rozwiązania trudniej jest zrobić „prowizorkę” ponieważ wąż do odmy w AKL ma ok. 7 cm trudno coś wykombinować sam próbowałem z wężami i super taśmami uszczelniającymi pomaga na 2 tygodnie a zakup nowego za 60zł na Allegro działa już przeszło rok.
No i wszystko w tym temacie :bigok:
piotrek234 pisze:Witam . chciałbym zapytac jaka temperatura powinna utrzymywać się na wskażniku u VW golfa IV 1.6 SR 101KM ? Gdy temperatura na zewnątrz jest około lub poniżej zera wtedy żadko osiąga u mnie 90 stopni zawsze jest poniżej (około 1 kreska niżej od połowy) . Nie wiem czy to termostat bo wahania nie są duże . jak jes u was z tą temperaturą . Proszę o odpowiedz .
Wahań do kilku stopni to wskazówka nie pokazuje, żeby ludzie nie panikowali, że od razu coś nie tak z temperaturą, więc jeśli załóżmy, że auto długo nie jeździło to jak po góra 8 km nie osiągnie temperatury 90 stopni to można podejrzewać, że coś nie tak z termostatem, za szybko sie otwiera. Teraz przyszły mrozy i jakbyś poczytał forum to zauważyłbyś, że usterka ta wyszła wielu osobom... Masowa wymiana termostatów swego czasu nawet była, rzekłbym :hmm:

: pt sty 22, 2010 20:14
autor: dema21
Z mojego doświadczenia wczoraj regenerecja odmy w AKL to porażka ( ok 70 zyla nówka ) zrobiłem tylko prowizorkę na czas jak nie dostanę nowej .
Mam tego golfa od nie dawna i powiem tak jestem trochę rozczarowany jakością .
Urzytkowałem do tej pory NISSANA model K10 przez 18 lat i tylko ASO -mam na myśli wymiany tego co się należy (pasek , klocki , aku. ,tłumik , świece i wszystko ) , a tu jak nie sraczka to urok.
Tu Piotrek234 napisał o wskazaniach temperatury ja to już przerabiałem zimno jak ch***ra termostst padnięty - dobrze ,że mam gdzie i klucze to tylko 40 zyla i 4 browary ( dostęp kosmiczny ) - chodzi o śruby .
Oczywiście ma on i dobre strony polecam trakcję bardzo dobrze się prowadzi i hamuje .
no i jeszcze zielony metal - to zaważyło na zakupie .

: pt sty 22, 2010 21:25
autor: piotrek234
Niby tak.. Ale niektórzy twierdza że gdy pada termostat ciężko rozgrzać silnik a nawet gdy to nastąpi (np:w korku ) szybko ją póżniej traci . U mnie temperatura w miarę się trzyma nawet w czasie mrozu i jeżdzie autostradowej tyle tylko że ze skłonnościa poniżej 90 stopni. Może pomimo szczelnego termostatu w zimie silnik nie wyrabia i powietrze wpadające pod maskę go chłodzi i pozostaje kawałek.... tektury ? Ktoś na forum już pisał że 2 razy wymienił termostat i nie pomogło - miał te same objawy.

: sob sty 23, 2010 00:06
autor: Jazz_Blue
Tektura nie załatwi sprawy... ja miałem tak nawet jak było ciepło

: sob sty 23, 2010 11:52
autor: dema21
piotrek234 pisze:Niby tak.. Ale niektórzy twierdza że gdy pada termostat ciężko rozgrzać silnik a nawet gdy to nastąpi (np:w korku ) szybko ją póżniej traci . U mnie temperatura w miarę się trzyma nawet w czasie mrozu i jeżdzie autostradowej tyle tylko że ze skłonnościa poniżej 90 stopni. Może pomimo szczelnego termostatu w zimie silnik nie wyrabia i powietrze wpadające pod maskę go chłodzi i pozostaje kawałek.... tektury ? Ktoś na forum już pisał że 2 razy wymienił termostat i nie pomogło - miał te same objawy.
Ja wymieniłem i teraz zawsze 90 na zegarze w mieście 2 km .
Przed wymianą pokazywało 70 i jak pisałem zimno w kabinie .
Jeśli w kabinie ciepło to może wskaźnik trochę kłamię .
Najlepiej sprawdzić VAG em i będzie wiadomo -
najpierw 01 bloki pomiarowe i blok 001 sprawdzić temperaturę , a następnie instruments 17 bloki pomiarowe 003 i tam jest temperatura ,którą pokazuje wskażnik .
Ja miałem odchył 4 stopnie ito jest ok.

Dzikie OBROTY

: ndz sty 24, 2010 00:47
autor: pszmiel
Witam wszystkich. Przeryłem już większość forum ale nic nie znalazłem. Mam Golfa mk4 1.6sr i problem następujący. Po odpaleniu silnika w zimie oczywiście bo dzieje się tak od ok 3 tygodni zaraz po odpaleniu obroty są w normie czyli jakieś 900 ale po 1-2 sekundach lecą do 3000- masakra. po przegazowaniu nic sie nie zmienia dopiero gdy się silnik trochę nagrzeje to obroty spadają na 1300 - 1400 ale nie falują. Gdy bardzo spowolnie samochód wlączając wysoki bieg i obroty spadną na normalne (900) to po dodaniu gazu znowu wracają na 1300-1400. Wyczyściłem przepustnice i przepływomierz pojechałem na adaptacje ale nic to nie dało. Mechanik mówi przepustnica na śmieci. Wsadziłem drugą w innym golfie działa bez problemu, problem ten sam nic się nie zmieniło i mało tego adaptacji nie można zrobić ale mechanik mówi że spróbujemy innym kompem. Sporadycznie wyskakuje błąd lambda. Wymienione świece, przewody WN, proszę o pomoc. DODAM że problem i na benzynie i na gazie. POMOCYYYYYYYYYYYYY

: ndz sty 24, 2010 12:34
autor: dimmer
mnie to wygląda na czujnik temperatury tez tak miałem wszystko ok a tu nagle 2500 i tak trzeba było jechac . spróbujprzełozyc czujnik temperatury od innego sr'a i wtdy zobzczysz czy bedzie tak dalej

: ndz sty 24, 2010 13:26
autor: _Peeter
pszmiel pisze:Mechanik mówi przepustnica na śmieci.
Kolego, ja też byłem u jednego mechanika, który robił mi adaptacje przepustnicy i po niej powiedział, że przepustnica jest do wyrzucenia. Jak poprosiłem żeby zrobił adaptacje jeszcze raz przy mnie, okazało się że nie mógł się połączyć z kompem w samochodzie, więc chciał mnie zrobić w balona. Nie zapłaciłem mu nic, a jemu zrobiło się głupie. Podsumowując pojechałem na warsztat, w którym wybuliłem 100 zł zamiast 50 i jest wszystko w porząsiu :hmm:

: ndz sty 24, 2010 14:15
autor: pszmiel
Znaczy się ja też pojechałem do innego mechanika i powiedziałem mu o problemie ale na warsztacie miał tylko takiego Vaga który wyglądał jak stary duży telefon i miał strzałki prawo lewo góra dól enter i back. Robił adaptację i mówi że nie może zmienić wartości jaka wynosi 098. Więc powiedział że jeszcze mam podjechać w poniedziałek i spróbuje zrobić to laptopem. Zobaczymy co będzie. Ja na przepustnice nie wydałem nic bo miałem od kumpla na 100% sprawna wyjętą z jego golfa więc podmieniłem. No ale jak mówie nic się nie zmieniło

: ndz sty 24, 2010 14:21
autor: _Peeter
pszmiel pisze:Znaczy się ja też pojechałem do innego mechanika i powiedziałem mu o problemie ale na warsztacie miał tylko takiego Vaga który wyglądał jak stary duży telefon i miał strzałki prawo lewo góra dól enter i back. Robił adaptację i mówi że nie może zmienić wartości jaka wynosi 098. Więc powiedział że jeszcze mam podjechać w poniedziałek i spróbuje zrobić to laptopem. Zobaczymy co będzie. Ja na przepustnice nie wydałem nic bo miałem od kumpla na 100% sprawna wyjętą z jego golfa więc podmieniłem. No ale jak mówie nic się nie zmieniło
Czyli nie zrobił Ci adaptacji. Jak zmieni Ci wartość, to dopiero będziesz mógł mu zapłacić.

: ndz sty 24, 2010 14:32
autor: Jazz_Blue
Ja po czyszczeniu nie robiłem w ogóle adaptacji i było ok, może uszkodziliście przepustnice podczas czyszczenia, sprawdź ten czujnik i dolot, czy odma jest szczelna.