Rozregulowana przepustnica silnika 1,8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt mar 16, 2007 18:29

dziekuje i mam nadzieje ze u mnie w ABU tak samo sie ustawia TPS? bo wyglada troszke inaczej caly zespol wtryskowy


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

kryl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: śr mar 14, 2007 08:58
Lokalizacja: warmińsko mazurskie

Post autor: kryl » pt mar 16, 2007 18:56

Ruszałem śrubę zaznaczoną kolorem czerwonym i zielonym. Obrazek


Kryl

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt mar 16, 2007 19:19

kryl, to ustaw odleglosci takie jak ja ci podalem na tych zderzakach.dokladne rozmiary przerw tam masz



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt mar 16, 2007 19:35

Wlasnie znalazlem jak to u mnie wyglada poczytajcie dla ciekawosci, i teraz nie wiem jak rozumiec ten opis Obrazek



kryl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: śr mar 14, 2007 08:58
Lokalizacja: warmińsko mazurskie

Post autor: kryl » pt mar 16, 2007 22:41

Przy okazji pochłaniania wiedzy na temat przepustnicy, oglądając fotki zauważyłem , że w moim mono-wtrysku brak amortyzatora zamknięcia.Czy to normalne(silnik RP).


Kryl

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob mar 17, 2007 12:11

kryl, najpierw musisz całkowicie wysunąć trzpień silniczka krokowego, aby to zrobić zdejmij kostkę z silniczka i podepnij baterię lub prostownik o napięciu 4-6V do górnych pinów silniczka (zaznaczone na niebiesko) , jesli po podłaczeniu silniczek zacznie się chować to zmien biegunowość tak żeby silniczek całkowicie sie wysunął do oporu. Teraz z drugiej strony wtrysku podłacz voltomierz do TPSu do pinu 1-2 , pierwsze dwa piny licząc od prawej strony jak na moim zdjęciu , tylko kostka do TPSu musi byc podłaczona , ściagnij ta gumową osłonke wtyczki i tam podłacz sie miernikiem do końcówek kabli. Przekręc kluczki żeby zapaliły sie kontrolki i odczytaj napięcie , powinno sie mieścić w przedziale 3,55-4,00V , jesli jest inaczej to podreguluj śrubą zieloną (zderzakiem przepustnicy).

Teraz wyłącz zapłon i baterią cofnij silniczek krokowy żeby sie całkowicie cofnął do oporu, palcem cofnij jeszcze dopchaj do końca trzpień silniczka krokowego, weż szczelinomierz i sprawdź przerwę między zieloną śruba a trzpieniem krokowca, powinna wynosić około 0,5mm , jesli jest za duża lub za mala, albo wcale jej nie ma to podreguluj czerwoną srubą.

Teraz tylko podpiąc wtyczke do silniczka krokowego i jeździć.

To wszystko panie kolego, miłej roboty :bigok:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » ndz mar 18, 2007 18:51

homsky co myslisz o tej regulacji przepustnicy w silniku ABU co podalem wyzej, co w przypadku gdy sie rozjada napiecia miedzy soba?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt mar 27, 2007 09:11

T.O.B.I. pisze:homsky co myslisz o tej regulacji przepustnicy w silniku ABU co podalem wyzej, co w przypadku gdy sie rozjada napiecia miedzy soba?
Ten sposób regulacji wymaga zastosowania jakiegos specjalnego przyrządu który ustawia przpustnice w położeniu otwarta o 20* , jak znam zycie to nikt nie dysponuje takim przyrządem więc i cała metoda jest troche do bani.

Masz silnik ABU więc jest to Mono-Motronic taki jak w ABS AAM ADZ i zasada regulacji jest taka jak opisywałem tutaj i jak w poście innym na temat regulacji TPS , link chyba jest podany wczesniej.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
wolfpk82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw mar 22, 2007 07:39
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: wolfpk82 » wt mar 27, 2007 09:36

.....witam....

...mam prosbe do was....czy moze mi ktos podac linka do instr obslugi Golf 2.0 GTi...tzn...nie chodzi mi o ta podstawowa instr obslugi...tylko taka profesjonalna...jak mozecie to prosilbym linka lub instr wyslac na email: wolfpk22@o2.pl

thx....i pozdro all



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt mar 27, 2007 10:39

homsky dzieki za odpowiedz, przeprowadzilem w weekend ta regulacje, i mam pytanko odnoscie napiecia maksymalnego na koncowkach 1,4 przy maksymalnie otwartej przepustnicy, napisales ze powinien byc przedzil 4,5-4,9V u mnie jest to napiecie 4,3V czy moze to miec jakis wiekszy wplyw na prace silnika w wyzszych zakresach np. gaz w podlodze? (jestem ciekaw poprostu czy sie z tym spotkales, bo mam pewne obserwacje winikajace chyba z tego)


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: pilkozak i 334 gości