Sonda lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 29, 2007 11:04
Lokalizacja: Kielce

Sonda lambda

Post autor: Ice » pt mar 16, 2007 18:30

Po wymianie sondy lambda mój golfik chodzi lepiej ale dopiero po przejechaniu paru metrow. Za pierwszym zapaleniem wozu i wciśnięciu gazu zaczyna się dusić nie ma odejścia. Po paru metrach sytuacja się stabilizuje. Przy nowej sondzie jest olbrzymie spalanie. Wzrosło mi z ok.10l na 14, 15l po mieście. Po resecie kompa spalanie spada ale po ponownym zapeleniu samochodu znowu waha sie kolo 14l. Mierzyłem prąd na sondzie w golfie i w vento i zauważyłem że u mnie na "luzie" prąd na sondzie nie skacze co występuje w vento. Czy na sądzie powinien skakać prąd gdy się nie gazuje? sąda 1 przewodowa. Co jest przyczyną wzrostu spalania?



Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » pt mar 16, 2007 18:57

czyli moze to nie byla wina sondy, a masz przy tym jakies objawy z obrotami ??


moze ktorys z czujnikow niebieski albo czerwony??

ja mam to samo co ty, jak zapale auto to chodzi normalnie rowniutko za kazdym razem ale jak tylko rusze to przez doslownie chwile poszarpuje (ruszam jedynka lekko gaz 2tys obrotw dwojka i jest juz ok, wlasnie jak przedzie ten pierwszy ruch do 2tys to juz jest wszystko dobrze, albo musi sobie pochodzic tak z 30sekund wtedy tez jest ok,jedzie juz caly czas dobrze, a zaczelo mi sie to dziac po wymianie swiec, wiec nie wiem co ci doradzic, teraz bede zmienial czujnik moze w tym tygodniu zaczne od niebieskiego to ci powiem czy pomoglo.


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » sob mar 17, 2007 04:05

Ice a jaka sonde zalozyles bosha czy jakas tanioche ja kupilem owa sonde noname i po 1 dniu padla wiec szukalem przyczyny gdzieindziej pojechalem do elektromechanika i stwierdzil ze sonda sie wypalila zalozylem bosha i jak reka odjal
sonda powinna caly czas zmieniac napiecie tyle ze na luzie sa malutkie skoki dopiero po dodaniu gazu i trzymaniu na orotach skacze dosc znacznie

moje auto tez tak ma ze po zapaleniu na jedynce sie krztusi jak dam 2 to idzie normalnie a wszystko mam ustawione jak w fabryce i z tym nie wiem o co biega



Ice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 29, 2007 11:04
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ice » sob mar 17, 2007 11:15

Sonde mam noname wiec moze tu tkwi przyczyna. Co do świec, to też je niedawno zmieniałem. Musze je przekręcić na stare zobaczymy czy cos to da.Wyczytałem gdzieś że zaminnik sondy musi mieć taką samą długość jak orginał. A co ta za czujniki są ten niebieski np?



manieczek111
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: manieczek111 » sob mar 17, 2007 11:19

zajac, W razie braku sygnalu z sondy lambda urzadzenie sterujace uwzglednia warotosci adpatacyjne podczas regulacji skladu mieszanki. Wartosci te sa zapisywane w pamieci ulotnej . Oznacza to ze w razie przerwy w zasilaniu napieciem urzadzenie sterujace traci dane adaptacyjne. Skutkiem tego moze byc nierowna praca silnika po jego ponownym uruchomieniu, dopoki na podstawie sygnalow z sondy lambda uklad nie nauczy sie nowych wartosciu adaptacyjnych.


Ice, Urzadzenie sterujace caly czas utrzymuje napieceie stale ok 0,48 V.daletego podczas pomiaru nalezy sonde odlaczyc od urzadzenia sterujacego..Nieustannie zmieniajace sie napiecie przy pracujacym silniku oznacza, ze sonda dziala.a
Widonczna zmiane mozesz zobaczyc podczas wprowadzenia zaklocenia do ukladu zasilania, np. poprzez otwarcei korka wlewu oleju.albo taka jak zajac, mowil
Pomiary musza byc przeprowadzane dopiero od momentu osiagniecia wlasciwiej tempratury pracy silnika.



Ice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 29, 2007 11:04
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ice » sob mar 17, 2007 11:28

A co z tym spalaniem? Manieczek z tego co piszesz znaczy że moja sonda Lambda nie daje sygnału. Bo za każdym pierwszym zapaleniem wozu silnik chodzi nie miarowo, dopiero po pownym odcinku drogi zaczyna chodzic normalnie. Ale spalanie oscylujem i okolo 16 litrow. Po resecie kompa spada do 8. Czyli co to znaczy? Sonda jest zepsuta? Czy może mam za słaby akumulator i coś sie pierdzieli z kompem. Ale wtedy gdyby mi sie resetowal w nocy to zegary byłyby tez zresetowane.



manieczek111
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: manieczek111 » sob mar 17, 2007 11:58

wypisz wyniki pomiarow napiecia na sondzie.(przy obroatach jalowych jak i przy znacznym zwiekszaniu, zmniejszsaniu ich.)
moze byc tak ze sonda traci mase, wiec sprawdz ja! jak bedziesz mial na widoku sonde to mozesz tez sprawdzic czy otwory przez ktore ona 'oddycha' nie sa zatkane(w sumie nie powinny byc bo dopiero co ja wymienieles).



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » sob mar 17, 2007 13:26

ICE a masz gaziwo w aucie bo to jest czesta przyczyna zlego dzialania kompautera na PB albo trzeba zmasowac sonde jesli instalacja jest starsza a jesli nowsza to emulacje trzeba dobra ustawic w dziale LPG jest to dobrze opisane

obadaj tez sam sonde czy nie ukruszyla sie przy wyjsciu kabla i czy nie jest stopiona w tym miejscu



Ice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 29, 2007 11:04
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ice » sob mar 17, 2007 14:23

Nie mam gazu. Zobacze te mase na sondzie, zrobie ja jeszcze raz bo mam wtyczke puknieta. Ale co z ta pamiecia ze ona sulega wymazaniu po zgaszeniu wozu?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 17, 2007 14:30

Ice pisze: Ale co z ta pamiecia ze ona sulega wymazaniu po zgaszeniu wozu?
a kto napisał że ulega, robi się rezet (odłącza klemy najakiś czas). Przynajmniej w twoim aucie. W niektórych sterownikach (digifanty z dwójek i z trójek do 94) ECU nie ma zasilania pamięci.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Ice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 29, 2007 11:04
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ice » sob mar 17, 2007 17:51

Ja wiem e tak sie resetuje i tak robie. Zapalisz samochód i jest ok po resecie. Potem jak go zgasisz i po pewnym czsie znowu jeździsz to spalanie wskakuje na 16 l. Co do napięcia to na luzie jest 98v a przy gazowaniu skacze od 75 do 45



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » sob mar 17, 2007 17:53

Jak na wolnych nie zmieniaja sie wartosc sondy to ona jest padnieta. wymien ja na bosch.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 17, 2007 18:08

Ice pisze: luzie jest 98v
raczej z jakichś tam powodów jest za bogata mieszanka. Paliwa leci tyle że ECU tego nie koryguje. 0,98 anie 98V. Sonda prawdopodonie jest ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » sob mar 17, 2007 19:48

A co ta za czujniki są ten niebieski np?
oba kolory czujnikow sa od temperatury i w zaleznosci od niej powiadamiaja jaka mieszakne dac, konkrtenie to niebieski jest od zimnej o czerwony od goracej


moim zdaniem to nie jest wina sondy, sam osobiscie jezdze na podrobce i jest ok, ale mozesz to sprawdzic, odpenij ja,komp wtedy wrzuca sie na schemat pracy awaryjnej ale auto powinno chodzic i jezdzic normalnie za to tylko spanaie bedzie duze, np u szwagra w mk3 przy silniku aam wyszlo 12l :)


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 255 gości