gaśnięcie silnika w czasie jazdy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

waja12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn lut 19, 2007 10:28
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

gaśnięcie silnika w czasie jazdy

Post autor: waja12 » czw mar 15, 2007 11:40

Od jakiedoś czasu mój mk3 ma naloty w czasie jazdy . Gdy jazdę nagle gaśnie silnik a po tym muszę kilka dobrych minut kręcić żeby odpalił , bo po tym jak mi gaśnie ten silnik to odrazu nie odpali . mam z odpaleniem też problem rano ale też tylko czasem . może to wina cewki albo czujnika halma czy jakoś tam. poradzcie co to może być


Waja12

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » czw mar 15, 2007 13:23

Takie przypadki są najgorsze. Ja nie mam pojecia co to moze byc. Na twoim miejscu sprawdzil bym wszystkie łaczenia czujnikow i do kompa. Moze vag cos by pokazal



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » czw mar 15, 2007 13:54

Ja bym obstawial czujnik halla - standardowe objawy niesprawnego czujniak.


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Thomas_07
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt sty 20, 2006 17:49
Lokalizacja: DKL
Kontakt:

Post autor: Thomas_07 » czw mar 15, 2007 17:00

Miałem to samo. Gasł kiedy chciał i to bez żadnego ostrzeżenia. Odpalał po godzinie czasem po 2 dniach. VAG nic nie pokazywał. Okazało sie że to czujnik halla. Dopiero jak mi zgasł na drodze to przyjechał elektryk i po sprawdzeniu na miejscu postawił diagnoze. Ale jest sposób na sprawdzenie samemu. Jak Ci zgasnie to zakręć i jeśli podniesie się wskazówka od obrotomierza to problem z cewką a jeśli nie drgnie to czujnik halla. Ale się rozpisałem. Mam nadzieje ze pomogłem.



banderas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt lis 22, 2005 20:01
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: banderas » czw mar 15, 2007 21:08

Wracałem wczoraj z Kolonii i wyobraźcie sobie trzy razy przydarzył mi się podobny przypadek.Auto zgasło i już.Na luzie dojeżdżam na pobocze i przekręcam stacyjkę na OFF i Pale go znowu i jedzie 30 km i znowu gaśnie wyłączam zapłon włączam spowrotem bach i pali.Było trochę postów na ten temat i powiem co do tej pory wymieniłemPompa i tak była do d....py,filtr paliwa smoła rozkręciłem cały wtrysk boch monotronik (1,8 AAM Variant) przeczyściłem wszystko co się dało i dalej d...pa.Gdzie jest ten czujnik Halla w dwójce miałem przy kopułce rozdzielacza i też mi padł ale wymieniłem cały aparat zapłonowy ze szrotu 20 złociszy i chodził a tu lipa niby mam książkę ale ni jak nie mogę go zlokalizować.
POMOCY W NIEDZIELĘ WYJEŻDŻAM I MUSZE TO ZROBIĆ.


antoniignas@wp.eu

kwoka5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt sty 12, 2007 14:29
Lokalizacja: lublin

Post autor: kwoka5 » czw mar 15, 2007 22:08

Witam. Jesli Masz problemy z gaśnieciem samochodu podczas jazdy to podejrzewam, że najbardziej prawdopodobnymi przyczynami mogą być:
1. Filtr paliwa - dawno nie wymieniany, zuzyta pompa paliwa lub uszkodzony przekaznik paliwa.
2. czujnik Halla - to typowa dolegliwość golfów, sam z tym mialem problemy.
3. Zle ustawiony zapłon lub stare przewody WN ewentualnie problemy z innymi elemantamu ukł zaplonowego.
4. Walnięty czujnik temp płynu chlodzącego.
5. Uszkodzona sonda lambda.

Oczywiście to tylko niektóre powody możliwych problemów z Twoim samochodem ale moim zdaniem najbardziej prawdopodobne.

Do banderasa: w Twoim przypadku to Prawie na 100% obstawiam pompę paliwa, filtr lub Halla. W trójce AAM Hall także jest w aparacie zapłonowym, Jak zdejmiesz palec i osłonę przeciwpyłową to pod spodem bedzie juz Hall. Jak troche pokombinujesz to i w trasie to wymienisz. A filtr to wymień bezwarunkowo.
Powodzenia.



Awatar użytkownika
czanklas22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn mar 12, 2007 20:02
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: czanklas22 » pt mar 16, 2007 00:44

Ja mialem ten sam przypadek i to własnie był czujnik hala



banderas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt lis 22, 2005 20:01
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: banderas » sob mar 17, 2007 11:17

Byłem u elektryka na kompie i nic nie stwierdził dziwne co czujnik halla ok ale moje objawy nie pasują do niego ni jak ponieważ jak stwierdził elektryk czujnik halla musiałby ostygnąć żebym mógł auto odpalić a ja odpalam je od kopa tylko wyłączam zapłon i pale i jest OK.Pompę wykluczyłem bo auto się nie dławi tylko od razu gaśnie filtr wymieniłem więc też nie .W mono wtrysku jest elektomagnetyczny zawór i możliwe jest to że po prostu się zawiesza jak nie dostaje prądu po wyłączeniu stacyjki to się odwiesza i mogę palić auto i to prawdopodobnie będzie to a oprócz tego jakiś z przekaźników może się zawieszać i też ta sama sytuacja gdy nie dostanie prądu owiesza go i auto pali.Komp nic nie pokazał bo musiałbym trafić na moment kiedy auto zgaśnie a dzieje się tak sporadycznie z tym że od razu mogę ja palić więc chyba dam sobie spokój dopóki nie padnie całkiem i wtedy będę szukał dalej.


antoniignas@wp.eu

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 17, 2007 11:22

A mam do was pytanie czy jeżeli macie takie objawy to macie też w autkach zamontowane fabryczne alarmy????



Awatar użytkownika
czanklas22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pn mar 12, 2007 20:02
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: czanklas22 » sob mar 17, 2007 11:37

no ja akurat nie mam alarmu



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 17, 2007 11:55

Więc tak jak piszecie w benzynkach najczsciej czujnik Halla, w autkach z seryjnym alarmem w 80% padają w nim styki wczesniej lub póżniej i są identyczne objawy - niezależnie czy to benzyna czy diesel - było o tym na forum i się spotkałem z tym w rzeczywistości, ostatnia możliwośc na końcu to kostka stacyjki.



banderas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt lis 22, 2005 20:01
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: banderas » sob mar 17, 2007 19:51

Właśnie oto chodzi
Byłem powtórnie na kompie byłem elektryk a fachowiec jest od VW robił pare lat w nienczech na stacjach obsługi VW i powiem Wam jego fachową wypowiedź w skrucie
przy moich objawach czyli gaśnie i po przekręceniu stacyjki odpala po sekundzie bez chechłania to jest na 100% kostka stacyjki wystarczy ruch stacyjką nawet dotknięcie w czasie jazdy kiedy mi zgasł i pali.
Czytałem na forum o podobnych objawach z tym że trzeba było chwilę poczekać ażeby auto odpaliło a dzieje się tak gdy walnięty jest czujnik halla ponieważ musi chwilę ostygnąć i auto można palić nieraz jest to godzina nieraz parę sekund.Tak samo gaśnie raz po kilku kilometrach raz po stu i nie próbójcie nawet go palić tylko trzeba chwilkę odczekać i tyle no i samego halla wymienić a można to robić tak jak ktoś napisał wystarczy trochę umiejętności zegarmistrzowskich.
Wykluczcie napewno źle ustawiony rozrząd czy wymianę palca rozdzielacza czy przewodów albo świec bo to nie są objawy które wskazują na zepsucie się tych elementów nie mówiąc już o filtrze paliwa którą to przyczynę tych problemów podał jeden z forumowiczów ,oczywiście trzeba go wymieniać co 20 000 km.
W moim przypadku pompe paliwa wykluczył od razu ponieważ jak stwierdził nie odpaliłbym ponownie auta tylko musiałbym trochę pohechłać zamim pompa napompuje paliwo do wtrysku a ma po drodze jeszcze filtr więc chwilę to musiało by potrwać.
Na koniec cytat jego wypowiedzi "No bo nawieszasz tych wisiorków i dupereli na kluczyku od auta a potem się dziwisz że stacyjka ci siada a wisi na niej kilogram kluczy i pierdołków" I tak mnie skomentowal zapłaciłem 30 tak tak 30 złociszy i jestem cwaniak no pozostaje mi tylko kupić nową stacyjkę razem z kostką jakieś 150 złoty jak się uda na szrocie to może za 50
Pozdrawiam.


antoniignas@wp.eu

kwoka5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt sty 12, 2007 14:29
Lokalizacja: lublin

Post autor: kwoka5 » pn mar 19, 2007 12:48

Mam do Ciebie prośbę Banderas.
Jak juz wymienisz stacyjkę to daj znac czy to na prawde to.
Ja mialem podobne problemy bo gasl ni z tego ni z owego po kilkudziesieciu kilometrach i od razu odpalał bez najmniejszych problemów. A po wymianie kilku rzeczy m. in. filtra paliwa sytuacja nie powtórzyla sie ani razu a czesto jezdze w trasy nawet ponad 1000 km.

Ma takze pytanie dotyczące tych seryjnie montowanych alarmow szczególnie do PInk Floyda.
Mam golfa z 94r i wlasciwe to nie iwem do dziś czy mam tam zamontowany alarm czy nie.
Raz czy dwa w ciągu dwóch lat mialem taką sytuacje ze jesli np nie domknąlem jednych drzwi i zanknąlem samochod cetralnym zamkiem lub w zamknietym samoichodzei kluczykiem otwieralem tylną klape, to po kilku minutach migaly mi awaryjne i wrzeszczal klakson normalnie jak w alarmie. Ale na kilkadziesiat takich np otworzen klapy kluczykiem to tylko raz lub dwa mialem taki przypadek.
To mozliwe ze ten alarm tam jest?
A jasli jest to gdzie go mogę znależć?
Moze to wlasnie zle działający alarm robi mi jakies problemy z gasnieciem?
Dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 359 gości