Konserwować, czy nie? VW Bora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gpel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt sty 26, 2007 12:38
Lokalizacja: Krosno

Konserwować, czy nie? VW Bora

Post autor: gpel » czw mar 15, 2007 12:27

Jak w temacie. Cz warto zakonserwować profile zamknięte w VW Bora 1999. Auto nie miało raczej żadnych poważniejszych napraw blacharskich, tylko jak to Niemiec napisał mi: es sich nur um Schönheitsreparaturen
Byłem u kolegi szkolnego, blacharza i lakiernika z zamiarem konserwacji, powiedział mi, że może mi trysnąć te profile, ale zadał pytanie: po co? Powiedział też, że chętnie by to zrobił bo zarobi pieniądze, ale jako kolega ze szkolnej ławy stwierdził, że to nie ma sensu i szkoda mi wydawać kasy.
W poprzednim autku (Corsa 1.7 D 1999) zrobiłem konserwację profili zamkniętych i podczas sprzedaży klient, aż się nie mógł nadziwić, że auto zdrowiutkie, bo wszystkie Corsy mają już coś z progami nie tak, a u mnie bez punktu korozji.
Kto ma rację? :chytry:



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » czw mar 15, 2007 12:29

Lepiej tą kasę wydaj na lepszy olej ,pasek lub paliwo


[img]http://images21.fotosik.pl/165/efbfbb2cd9e2731c.jpg[/img]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw mar 15, 2007 12:39

to nie jest duzy fiat !!!! tylko tyle ci powiem :bigok:



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » czw mar 15, 2007 15:16

A ja jednak mimowoli innycg bym zrobił, może i tak elektronika się wcześniej posypie... ale każda blacha kiedyś będzie gniła, nieważne czy zwykła czy ocynkowana... rdza wpier... wszystko. Jak niedużo Ci powiedział od tej konserwacji to zrób sobie..


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » czw mar 15, 2007 15:30

Zaszkodzić nie może a zawsze jakaś dodatkowa ochrona blachy jest. Konserwowałem kiedyś swego 7-letniego peugeota i kiedy go sprzedawałem miał 15 lat i żadnego, najmniejszego śladu korozji. Dla tego jestem pozytywnie nastawiony. Nie jest to tani zabieg, ale jeśli stać cię na to i wiesz że auta nie będziesz prędko sprzedawał to może warto zainwestować.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw mar 15, 2007 15:39

kiss pisze:Konserwowałem kiedyś swego 7-letniego peugeota i kiedy go sprzedawałem miał 15 lat i żadnego, najmniejszego śladu korozji.
Ja bardzo dokładnie zakonserwowałem swoją Fiestę z 84r. No i rzeczywiście przez parę lat nic nie było widać aby gniło. Zobaczyłem dobiero po wypadku że pod warstwą antykorozyjną była zjadana. Zaczepy wachacza odpadły podczas wypadku bo były ugnite, ale nic nie było widać. W sumie dobrze ze ją wtedy rozbiłem to nie stało sie coś gorszego.

Mój golf ma 24 lata i nie był konserwowany, szczątkowo gdzieniegdzie. Ale raczej punktowo. Ostatnio trochę go rozbierałem i okazuje się że właściwie to go nie bierze. Kilka drobnych punkcików znalazłem ale w miejscu gdzie był obtarty lekko i lakier pękł. Mój ojciec chciał żebyśmy go zabezpieczyli, ale stwierdziłem "po co?"



gpel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pt sty 26, 2007 12:38
Lokalizacja: Krosno

Post autor: gpel » czw mar 15, 2007 16:12

Mój golf ma 24 lata i nie był konserwowany, szczątkowo gdzieniegdzie. Ale raczej punktowo. Ostatnio trochę go rozbierałem i okazuje się że właściwie to go nie bierze. Kilka drobnych punkcików znalazłem ale w miejscu gdzie był obtarty lekko i lakier pękł. Mój ojciec chciał żebyśmy go zabezpieczyli, ale stwierdziłem "po co?"
Widać, że nie ma potrzeby.
Kolega mi powiedział, że jak zakonserwuję to się tylko co jakiś czas opaprzę niepotrzebnie. On jako mechanik inaczej też na to patrzy, bardziej przedmiotowo, bo jak coś się schrzani mu w aucie to sobie sam zrobi, a ja patrzę na auto jak na podmiot, jedyne, wymarzone, którym muszę długo jeździć :grin:

Jak zwykle nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a zdania są podzielone. Jeszcze jakiś czas poczekam i się zastanowię, bo na razie to odczuwam jeszcze finansowo zakup auta :chytry:
Koszt po znajomości to ok. 200 PLN więc nie tak wiele, ale przypominam, że to tylko profile zamknięte.



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » czw mar 15, 2007 16:35

naprawdę, jeśli chcesz tym długo jeździć to taka konserwacja zawsze cos pomoże, byle nie nawalił Ci do tych progów przepalonego oleju i bitexu bo taką konserwacje to można w ........... poloneza naładować :bigok:


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » czw mar 15, 2007 19:36

Konserwacja zawsze coś pomoże, ale Bora tak jak Golf jest w pełnym ocynku, więc już i tak jest dobrze zabezpieczona....


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 237 gości