Problem z obcierającym kołem i drganiem hamulca

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Piotrrr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 13:24
Lokalizacja: Łódź i okolice
Kontakt:

Problem z obcierającym kołem i drganiem hamulca

Post autor: Piotrrr » śr mar 14, 2007 02:42

Witam. Dzisiaj zmieniłem opony zimowe na letnie z felgami ze stalowych na alu. Problem mam taki że jak jade z prędkością ok 20-30 km/h i wolniej - słyszę jak coś mi trze o koło. Wydaje mi sie że odgłos dobiega z przedniego prawego koła. Gdy jade szybciej juz nie słychac tego obcierania.
Dodam jeszcze ze po zmianie kół coś zaczęło sie dziwnego dziac z pedałem hamulca - gdy jade wolno i hamuje, nawet niezbyt mocno, pedał cały sie trzęsie tak jak przy działającym ABS-ie. ABs posiadam ale wczesniej załączał sie tylko gdy mocno hamowałem na śliskiej nawierzchni. Przed zimą cały rok jezdziłem na tych alu i oponach i nic takiego sie nie działo. Auto to Golf mk3 1,9 TDI 1Z 1994 rok
Prosze o pomoc...



jeanks5t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: pt lut 09, 2007 03:39
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: jeanks5t » śr mar 14, 2007 09:47

Jedyne co mi przychodzi na myśl to wywarzenie kół, sprawdź koszt za sprawdzenie nie duży a będziesz miał pewność



Piotrrr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 13:24
Lokalizacja: Łódź i okolice
Kontakt:

Post autor: Piotrrr » śr mar 14, 2007 11:14

Dzieki jeanks5t za pomoc. A czy to możliwe że coś sie zmieniło z kołami przez zimę kiedy leżały sobie w komórce? Opony z felgami leżały poziomo jedna na drugiej pod cieśnieniem ok 0,7 atmosfery i raz na 1-2 miesiące przekladałem je.



Awatar użytkownika
krzylo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 18:32
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: krzylo » śr mar 14, 2007 11:56

mysle ze z oponami nic nie powinno sie dziac....podjedz gdzies na wulkanizacje niech ci wywaza kolka ... ale wedlug mnie to szuranie moze byc spowodowane tym ze przy zakladaniu kola lub zdejmowaniu podgieles jakas oslonke .... zobacz czy przy tym kole zadna blacha ci felgi nie dotyka...
pozdroVWka



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » śr mar 14, 2007 12:48

zobacz czy klocki sie nie skonczyly i czy nei obciera blacha oslaniajaca tarcze...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Piotrrr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 13:24
Lokalizacja: Łódź i okolice
Kontakt:

Post autor: Piotrrr » czw mar 15, 2007 00:20

MAPET chyba masz racje. Jak dzisiaj sprawdzałem to klocki mam na jakies 1-2mm. Czyli możliwe że to od tego tak obciera? Dodam że jak jade powoli to dokladnie słyszę jak coś "piszczy" za każdym obrotem koła - zawsze w tym samym położeniu koła.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw mar 15, 2007 00:28

jak masz tylko 1-2 mm klocka to na bank klocki zdejmeisz to bedziesz widzial juz nit lub blache wymieniaj szybko poki tarcze nie porysowane..


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Piotrrr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 13:24
Lokalizacja: Łódź i okolice
Kontakt:

Post autor: Piotrrr » czw mar 15, 2007 00:37

OK dzieki wielkie za pomoc. Jutro rano ide wymienic te klocki. Czy do tej wymiany klocków potrzeba jakiegos specjalnego sprzetu czy dam rade to sam zrobic? Rok temu kumpel mi wymieniał klocki w swoim warsztacie ale teraz nie mam możliwosci pojechac do niego.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw mar 15, 2007 01:00

spokojeni wymeinisz.. odkrecasz zacisk - 2 sruby 13tki bodajze wyjmujesz go i wywalasz stare klocki pozniej najgorsze bo musisz odkrecic w zbiornikczu od plynu hamulcowego korek i wypchnac tloczki zaciskow jakism sciagaczem lub ja wypychalem kluczem fransuskim zapierajac o zacisk i krecac... ;) wkaldasz nowe klocki i te blaszki zeby kolcki nei stukaly przykrecasz zakrecasz korek zbiorniczka i juz ;)
powodzenia


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Piotrrr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 13:24
Lokalizacja: Łódź i okolice
Kontakt:

Post autor: Piotrrr » czw mar 15, 2007 01:15

Dzieki za pomoc MAPET. Jutro sie biore za to. Jeszcze chciałem zapytac sie czy to drganie hamulca podczas hamowania i jakby załączanie ABS-u to moze być rózniez wina tych zużytych klocków? Czy to juz jest inna sprawa nie związana raczej z klockami?



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw mar 15, 2007 08:34

drganie hamulca jak i kierownicy moze byc jak najbardziej z tym powiazane...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 552 gości