Witam
Mam taki problem w moim golfie III 1.6i 75KM po odpaleniu po nocy czy dłuższym postoju coś hałasuje w silniku a wygląda to tak
Po odpaleniu przez pierwsze 10-sekund silnik pracuje prawidłowo później zaczyna coś tykać i po kilku minutach przestaje i jest wszystko idealnie
Mechanik stwierdził, że to, chydropopychacze, więc wymieniłem cały komplet wlałem nowy olej CASTROL MAGNATEK 10W/40 i oczywiście FILTR, lecz problem pozostał taki sam
Morze ktoś spotkał się z taką przyczyną i potrafi to zdiagnozować
PROSZE O POMOC I SUGESTIE
Tajemnicze stukanie w silniku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Tajemnicze stukanie w silniku
Ostatnio zmieniony czw mar 15, 2007 16:00 przez margolf-2, łącznie zmieniany 1 raz.
- -pawlo111
- Gadatliwa bestia
- Posty: 902
- Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
- Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
- Kontakt:
klekotac to moze ale jak jest zimny przy rozruchu ale juz po minutce to powinien byc cicho, po nagrzaniu. Masz popychacze hydrauliczne i je sie wymienia jak juz klekocze no ale wymieniłes wiec podejrzewam ze moze być przestawiony rozrzad
mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT
STUKI W SILNIKU
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach
* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).
Głuche uderzenia
* Zużyte panewki korbowodowe (regularne głuche stukanie, które może zmniejszyć się po dodaniu gazu). Najbardziej słyszalne jest przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
* Zużyte panewki główne (głuche pojedyncze uderzenia nasilające się podczas zmiany obciążenia i prędkości obrotowej silnika)
* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.
Głucha, przytłumiona i nieregularna praca silnika
* Nie pali jeden z cylindrów.
* Sprawdzić wtryskiwacz lub ciśnienie sprężania.
NADMIERNE ZUŻYCIE OLEJU
1. Zużyte tłoki i ścianki cylindra
2. Zużyte prowadnice lub uszczelki prowadnic zaworowych
3. Wyciek oleju przez uszczelki:
o olej na pokrywie zaworów - uszkodzona uszczelka korka
o olej na ściance miski olejowej za kołem zamachowym świadczy o uszkodzeniu tylnego uszczelniacza wału korbowego.
o olej na pokrywie łańcucha rozrządu i na wewnętrznej stronie koła pasowego - uszkodzony przedni uszczelniacz wału korbowego.
INNE OBJAWY
* Hałasy spowodowane uszkodzeniem łożysk alternatora lub prądnicy oraz wentylatora zanikają po zdjęciu paska klinowego.
* Nadmierna ilość spalin wydobywająca się po zdjęciu korka wlewu oleju świadczy o uszkodzeniu pierścieni tłokowych i przedmuchach do skrzyni korbowej.
* Zgrzyty towarzyszące włączaniu rozrusznika świadczą o uszkodzeniu sprzęgła zębatego rozrusznika (bendixu) lub zębów wieńca koła zamachowego.
* Stukot wyłącznika elektromagnetycznego podczas włączania rozrusznika świadczy o rozładowaniu akumulatora lub o uszkodzeniu cewek wyłącznika
http://www.motofakty.pl/artykul/co_tak_stuka.html
_________________
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach
* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).
Głuche uderzenia
* Zużyte panewki korbowodowe (regularne głuche stukanie, które może zmniejszyć się po dodaniu gazu). Najbardziej słyszalne jest przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
* Zużyte panewki główne (głuche pojedyncze uderzenia nasilające się podczas zmiany obciążenia i prędkości obrotowej silnika)
* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.
Głucha, przytłumiona i nieregularna praca silnika
* Nie pali jeden z cylindrów.
* Sprawdzić wtryskiwacz lub ciśnienie sprężania.
NADMIERNE ZUŻYCIE OLEJU
1. Zużyte tłoki i ścianki cylindra
2. Zużyte prowadnice lub uszczelki prowadnic zaworowych
3. Wyciek oleju przez uszczelki:
o olej na pokrywie zaworów - uszkodzona uszczelka korka
o olej na ściance miski olejowej za kołem zamachowym świadczy o uszkodzeniu tylnego uszczelniacza wału korbowego.
o olej na pokrywie łańcucha rozrządu i na wewnętrznej stronie koła pasowego - uszkodzony przedni uszczelniacz wału korbowego.
INNE OBJAWY
* Hałasy spowodowane uszkodzeniem łożysk alternatora lub prądnicy oraz wentylatora zanikają po zdjęciu paska klinowego.
* Nadmierna ilość spalin wydobywająca się po zdjęciu korka wlewu oleju świadczy o uszkodzeniu pierścieni tłokowych i przedmuchach do skrzyni korbowej.
* Zgrzyty towarzyszące włączaniu rozrusznika świadczą o uszkodzeniu sprzęgła zębatego rozrusznika (bendixu) lub zębów wieńca koła zamachowego.
* Stukot wyłącznika elektromagnetycznego podczas włączania rozrusznika świadczy o rozładowaniu akumulatora lub o uszkodzeniu cewek wyłącznika
http://www.motofakty.pl/artykul/co_tak_stuka.html
_________________
To nie jest żadna usterka - zarówno silniki ABU jak i ABD tak po prostu mają. Było już o tym na forum. Jak są zimne po nocy to stukają przez chwilę popychacze zaworowe (u mnie gdzieś z 20 sekund). W końcu oba te silniki - nie są szczytem myśli technicznej VW
Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości