Witam ponownie.
Przymierzam sie do wymiany uszczelki pod głowicą w moil silniku 1,6b przy okazji wymienie wszystkie płyny na nowe. W skrzyni(automat) niedawno wymieniałem jest zalany Castrol (nie pamietam parametrów)
Jakie płyny-oleje i filtry polecacie do:
silnik 1.6b 185 tyś km przebiegu obecnie jest zalany lotos 10w40 ???
układ hamulcowy z ABS???
układ chłodzenia?????
wspomaganie kierownicy????
Proszę o porady.
Wymiana płynów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
olej lej taki jak masz 10W40 jest ok, płyn chłodniczy to kup koncentrat i rozcienczaj z woda destylowana 1 do 1 ja teraz mam kulera a wczesniej miałem koncentrat shella obydwa sa ok, płyn hamulcowy zalej o specyfikacji dot4 a firma moze byc nasz polski organiki, wspomaganie to płyn zielony febi M 6162
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
co do płynu od wspomagania to wlewa się z tego co czytałem różne tematy płyn w takim kolorze jaki był przed wymianą, druga sprawa, że jeśli dobrze pamiętam to kolor płynu zależy od koloru korka zbiorniczka oleju-jak jest czerwony to czerwony olej i tak samo z zielonym-ale niech się ktoś jeszcze wypowie
co do płynu zielonego to nie wiem jaki ale jeśli chodzi o czerwony jest to olej do automatycznych skrzyń biegów ATF spełniający normę DEXTRON II- już paru osobom po regeneracji pompy zalałem HIPOL ATF II D i jak na razie wspomy chodzą bez zarzutów
ale przy wymianie wymieniać na kolor jaki był
i co do częstotliwości wymiany płynu i jej zasadności-pompa wspomagania jest pompą łopatkową odśrodkową 2 sekcyjną która podczas pracy się zużywa, a produkty zużycia krążą cały czas w tym oleju-coraz większa ich ilość negatywnie wpływa na wydajność i ciśnienia osiągane przez pompę która jak by nie patrzeć jest dość wrażliwa na zanieczyszczenia oleju- małe i lekkie łopatki mogące blokować się i nie chcieć się wysuwać z wirnika(są bardzo lekkie i jeśli miedzy łopatką, a wirnikiem znajdzie się opiłek który przyblokuje łopatkę schowaną w wirniku mała masa łopatki jest niewystarczająca aby łopatka wysunęła się pod wpływem siły odśrodkowej-a łopatka która się nie wysunie nie zabierze i nie przetłoczy pewnej porcji oleju co może powodować pulsację lub słabe lub brak wspomagania). Sąsiad już od kilku lat ratuje swoją pompę (w passacie z przebiegiem ok 450000km)wymianą płynu gdy pompa zaczyna zbyt mocno wyć-i jak na razie skutkuje
co do płynu zielonego to nie wiem jaki ale jeśli chodzi o czerwony jest to olej do automatycznych skrzyń biegów ATF spełniający normę DEXTRON II- już paru osobom po regeneracji pompy zalałem HIPOL ATF II D i jak na razie wspomy chodzą bez zarzutów
ale przy wymianie wymieniać na kolor jaki był
i co do częstotliwości wymiany płynu i jej zasadności-pompa wspomagania jest pompą łopatkową odśrodkową 2 sekcyjną która podczas pracy się zużywa, a produkty zużycia krążą cały czas w tym oleju-coraz większa ich ilość negatywnie wpływa na wydajność i ciśnienia osiągane przez pompę która jak by nie patrzeć jest dość wrażliwa na zanieczyszczenia oleju- małe i lekkie łopatki mogące blokować się i nie chcieć się wysuwać z wirnika(są bardzo lekkie i jeśli miedzy łopatką, a wirnikiem znajdzie się opiłek który przyblokuje łopatkę schowaną w wirniku mała masa łopatki jest niewystarczająca aby łopatka wysunęła się pod wpływem siły odśrodkowej-a łopatka która się nie wysunie nie zabierze i nie przetłoczy pewnej porcji oleju co może powodować pulsację lub słabe lub brak wspomagania). Sąsiad już od kilku lat ratuje swoją pompę (w passacie z przebiegiem ok 450000km)wymianą płynu gdy pompa zaczyna zbyt mocno wyć-i jak na razie skutkuje
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 221 gości