Zna sie kots z was na elektornice?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
toldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw paź 21, 2004 20:07
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Zna sie kots z was na elektornice?

Post autor: toldi » sob kwie 02, 2005 10:51

Mam neony i od jakiegos czasu swici tylko mala czesc z nich, rozebralem je i tak jest taki maly ukladzik, co moglo sie w nim zepsuc ze nie swieca poprawnie.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob kwie 02, 2005 10:56

nie znam sie zbytnio na elektronice, ale dlubie sobie w niej czasem :D

jak mi padl kolorofon tzn jedna lampa nie swiecila druga swiecila non stop a trzecia dobrze to wystarczylo wymienic tranzystory bo jeden byl spalony a drugi pekniety. Oblukaj to co pokazalem strzalka wylutuj skocz do elektronika i wymien :D koszt niewielki a bedzie wiadomo czy to to

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
neo25-pk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 01:46
Lokalizacja: LESZNO...WLKP
Kontakt:

Post autor: neo25-pk » sob kwie 02, 2005 11:12

Witam.....
Potwierdzam przedmówce, ale ja bym jeszcze sprawdził te oporniki miernikiem, musiałbys zcytac w/g kodu paskowego na nich jaka maja rezystancje i wylutowac każdego i zobaczyc czy maja takową. Widze też wcześniej (przed tranzystorm) diodę. Sprawdzaja c miernikiem powinna przewodzic tylko w jednym kierunku. Być może "walnęło tez trafo, (to żółte) ale tego niejestes w stanie stwierdzic, bo niewiesz jaka oporność maja w nim uzwojenia. A może poprostu ci sie uszkodziła sama świetlówka?? ;D Ja stawiałbym na tranzystory, ale od czegos musiały "paść"... pozdrawiam


Pilnie kupię osłone rozrządu (górną boczna pokrywę, plastik) !!!

Awatar użytkownika
toldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw paź 21, 2004 20:07
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: toldi » sob kwie 02, 2005 11:36

Dzieki chlopaki za pomoc, widze ze czeka mnie troche roboty.



Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » sob kwie 02, 2005 12:58

Najpierw mierniczek i sprawdź przejścia jak któryś bedzie walniety to dopiero wylutuj poco sie narobić na próżno.


TUTENHAMON

cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » sob kwie 02, 2005 16:39

najpierw sprawdź napięcie na wyjsciu na Neon


MORE POWER

Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » ndz kwie 03, 2005 07:23

Racja - to podstawa ;)
Bedziesz wiedzial czy winne sa neony czy ten uklad.
Pewnie bedzie to jednak w ukladzie i potwierdzam najczesciej padaja polprzewodniki - czyki diody, tranzystory.
Na mierniku masz narysowany symbol diody i mierzysz diode - w jednym kierunku powinna przewodzic w drugim nie. Tranzystory to poprostu dwie diody polaczone ze soba tymi samymi koncowkami wiec mozna je sprawdzic jak diody - tyle ze nozki odpowiednie poszukac.
Jesli interesuje Cie kod kreskowy rezystorow to napewno znajdziesz go na www.elektroda.pl

Pozdro:

Slawek.



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » ndz kwie 03, 2005 10:03

też tak sądzę. Ja najpierw sprawdziłbym diodę, potem tranzystory. jak chodzi o sprawdzanie oporników i diody to jednak proponuję je wylutować z układu(wystarczy po jednej nóżce gdyż jeżeli któryś element jest podłączony równolegle z innnym to nie sprawdzisz jego oporności tylko np. tych dwóch elementów. Tranzystorów łatwo nie sprawdzisz więc proponuję je profilaktycznie wymienić oczywiście jeżeli dioda będzie sprawna. ale ja bym stawiał w takim przypadku na diotę, tranzystor lub neon Pozdrawiam


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

Awatar użytkownika
Rumun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn lut 28, 2005 19:11
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Rumun » ndz kwie 03, 2005 20:20

Ja bym sprawdzil najpierw diode to w lewym dolnym rogu jesli przewodzi w dwie strony to jest padnieta!!! a jesli padla dioda to tranzystor tez nie zyje:-)
Zrob zdjecie plytki od strony druku wtedy powiem Ci cos wiecej:-))



Awatar użytkownika
toldi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: czw paź 21, 2004 20:07
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: toldi » ndz kwie 03, 2005 20:44

jest druga strona
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » ndz kwie 03, 2005 22:16

Alatus pisze:też tak sądzę. Ja najpierw sprawdziłbym diodę, potem tranzystory. jak chodzi o sprawdzanie oporników i diody to jednak proponuję je wylutować z układu(wystarczy po jednej nóżce gdyż jeżeli któryś element jest podłączony równolegle z innnym to nie sprawdzisz jego oporności tylko np. tych dwóch elementów. Tranzystorów łatwo nie sprawdzisz więc proponuję je profilaktycznie wymienić oczywiście jeżeli dioda będzie sprawna. ale ja bym stawiał w takim przypadku na diotę, tranzystor lub neon Pozdrawiam
Oczywiscie masz racje - nie wspomnialem o tym. Elementy polprzewodnikowe najlepiej jest przed sprawdzaniem wylutowac - bo faktycznie moga byc przeklamania przez inne elementy. Teraz malo bawie sie elektronika bo mam inne zajecia ale kiedys troche siedzialem i przewaznie tak sprawdzalem - chociaz robilem tez tak ze jesli wychodzilo na to ze walniety jest jakis polprzewodnik na plytce to go wylutowywalem i sprawdzalem osobno ;)

Pozdro:


Slawek.



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » pn kwie 04, 2005 00:50

Właśnie poradziłem się mojego Fathera w tej sprawie--jest elektronikiem. Więc tak.....na początku wylutuj transformator i sprawdź oporność uzwojeń..po stronie z 2 wyprowadzeniami pomiędzy nimi powinno być kilkaset ohmów może nawet 1500 ohmów, zaś po drugiej stronie jest 6 wyprowadzeń. Istotne są tylko skrajne powinno być na skrajnych lewych 2 wyprowadzeniach i skrajnych prawych dwóch wyprowadzeniach(dwa obok siebie) powinno być po kilkanaście-kilkadziesiąt ohmów. Całość tego układu to generator wysokiego napięcia. Jeżeli świeci Ci dany neon w ogóle to znaczy że dioda jest sprawna. dioda to tylko zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem zasilania. Więc tak sprawdź oporność uzwojeń transformatora. ważne żeby wszystkie miały oporność(mniej więcej w tym zakresie jakim pisałem) jeżeli jest któreś walnięte musisz wymienić cały transformator(walnięte czyli ma nieskończoną oporność-na wyświetlaczu ohmomierza 1).
Jeżeli trafo jest sprawne to pozostaje Ci wymienić dwa tranzystory-powodują one wytworzenie zmiennego napięci na uzwojeniu wtórnym cewki. Kondensatory i rezystory raczej są sprawna. gdyż nie wyglądają na przepalone, pęknięte ani napęczniałe(kondensatory).
Jeżeli w ogóle nie świeci neon to musisz sprawdzić również diodę. Narazie i Powodzenia :bajer:


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

jast
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lut 07, 2005 14:00
Lokalizacja: kraków

Post autor: jast » pn kwie 04, 2005 09:40

Z tego co widzę na zdjęciu układ był zalany wodą,na początek proponuję przeczyścić i przelutować wszystko.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości