Zna sie kots z was na elektornice?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zna sie kots z was na elektornice?
Mam neony i od jakiegos czasu swici tylko mala czesc z nich, rozebralem je i tak jest taki maly ukladzik, co moglo sie w nim zepsuc ze nie swieca poprawnie.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
nie znam sie zbytnio na elektronice, ale dlubie sobie w niej czasem
jak mi padl kolorofon tzn jedna lampa nie swiecila druga swiecila non stop a trzecia dobrze to wystarczylo wymienic tranzystory bo jeden byl spalony a drugi pekniety. Oblukaj to co pokazalem strzalka wylutuj skocz do elektronika i wymien koszt niewielki a bedzie wiadomo czy to to
Pozdrawiam
jak mi padl kolorofon tzn jedna lampa nie swiecila druga swiecila non stop a trzecia dobrze to wystarczylo wymienic tranzystory bo jeden byl spalony a drugi pekniety. Oblukaj to co pokazalem strzalka wylutuj skocz do elektronika i wymien koszt niewielki a bedzie wiadomo czy to to
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- neo25-pk
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 01:46
- Lokalizacja: LESZNO...WLKP
- Kontakt:
Witam.....
Potwierdzam przedmówce, ale ja bym jeszcze sprawdził te oporniki miernikiem, musiałbys zcytac w/g kodu paskowego na nich jaka maja rezystancje i wylutowac każdego i zobaczyc czy maja takową. Widze też wcześniej (przed tranzystorm) diodę. Sprawdzaja c miernikiem powinna przewodzic tylko w jednym kierunku. Być może "walnęło tez trafo, (to żółte) ale tego niejestes w stanie stwierdzic, bo niewiesz jaka oporność maja w nim uzwojenia. A może poprostu ci sie uszkodziła sama świetlówka?? ;D Ja stawiałbym na tranzystory, ale od czegos musiały "paść"... pozdrawiam
Potwierdzam przedmówce, ale ja bym jeszcze sprawdził te oporniki miernikiem, musiałbys zcytac w/g kodu paskowego na nich jaka maja rezystancje i wylutowac każdego i zobaczyc czy maja takową. Widze też wcześniej (przed tranzystorm) diodę. Sprawdzaja c miernikiem powinna przewodzic tylko w jednym kierunku. Być może "walnęło tez trafo, (to żółte) ale tego niejestes w stanie stwierdzic, bo niewiesz jaka oporność maja w nim uzwojenia. A może poprostu ci sie uszkodziła sama świetlówka?? ;D Ja stawiałbym na tranzystory, ale od czegos musiały "paść"... pozdrawiam
Pilnie kupię osłone rozrządu (górną boczna pokrywę, plastik) !!!
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Racja - to podstawa
Bedziesz wiedzial czy winne sa neony czy ten uklad.
Pewnie bedzie to jednak w ukladzie i potwierdzam najczesciej padaja polprzewodniki - czyki diody, tranzystory.
Na mierniku masz narysowany symbol diody i mierzysz diode - w jednym kierunku powinna przewodzic w drugim nie. Tranzystory to poprostu dwie diody polaczone ze soba tymi samymi koncowkami wiec mozna je sprawdzic jak diody - tyle ze nozki odpowiednie poszukac.
Jesli interesuje Cie kod kreskowy rezystorow to napewno znajdziesz go na www.elektroda.pl
Pozdro:
Slawek.
Bedziesz wiedzial czy winne sa neony czy ten uklad.
Pewnie bedzie to jednak w ukladzie i potwierdzam najczesciej padaja polprzewodniki - czyki diody, tranzystory.
Na mierniku masz narysowany symbol diody i mierzysz diode - w jednym kierunku powinna przewodzic w drugim nie. Tranzystory to poprostu dwie diody polaczone ze soba tymi samymi koncowkami wiec mozna je sprawdzic jak diody - tyle ze nozki odpowiednie poszukac.
Jesli interesuje Cie kod kreskowy rezystorow to napewno znajdziesz go na www.elektroda.pl
Pozdro:
Slawek.
też tak sądzę. Ja najpierw sprawdziłbym diodę, potem tranzystory. jak chodzi o sprawdzanie oporników i diody to jednak proponuję je wylutować z układu(wystarczy po jednej nóżce gdyż jeżeli któryś element jest podłączony równolegle z innnym to nie sprawdzisz jego oporności tylko np. tych dwóch elementów. Tranzystorów łatwo nie sprawdzisz więc proponuję je profilaktycznie wymienić oczywiście jeżeli dioda będzie sprawna. ale ja bym stawiał w takim przypadku na diotę, tranzystor lub neon Pozdrawiam
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
Oczywiscie masz racje - nie wspomnialem o tym. Elementy polprzewodnikowe najlepiej jest przed sprawdzaniem wylutowac - bo faktycznie moga byc przeklamania przez inne elementy. Teraz malo bawie sie elektronika bo mam inne zajecia ale kiedys troche siedzialem i przewaznie tak sprawdzalem - chociaz robilem tez tak ze jesli wychodzilo na to ze walniety jest jakis polprzewodnik na plytce to go wylutowywalem i sprawdzalem osobnoAlatus pisze:też tak sądzę. Ja najpierw sprawdziłbym diodę, potem tranzystory. jak chodzi o sprawdzanie oporników i diody to jednak proponuję je wylutować z układu(wystarczy po jednej nóżce gdyż jeżeli któryś element jest podłączony równolegle z innnym to nie sprawdzisz jego oporności tylko np. tych dwóch elementów. Tranzystorów łatwo nie sprawdzisz więc proponuję je profilaktycznie wymienić oczywiście jeżeli dioda będzie sprawna. ale ja bym stawiał w takim przypadku na diotę, tranzystor lub neon Pozdrawiam
Pozdro:
Slawek.
Właśnie poradziłem się mojego Fathera w tej sprawie--jest elektronikiem. Więc tak.....na początku wylutuj transformator i sprawdź oporność uzwojeń..po stronie z 2 wyprowadzeniami pomiędzy nimi powinno być kilkaset ohmów może nawet 1500 ohmów, zaś po drugiej stronie jest 6 wyprowadzeń. Istotne są tylko skrajne powinno być na skrajnych lewych 2 wyprowadzeniach i skrajnych prawych dwóch wyprowadzeniach(dwa obok siebie) powinno być po kilkanaście-kilkadziesiąt ohmów. Całość tego układu to generator wysokiego napięcia. Jeżeli świeci Ci dany neon w ogóle to znaczy że dioda jest sprawna. dioda to tylko zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem zasilania. Więc tak sprawdź oporność uzwojeń transformatora. ważne żeby wszystkie miały oporność(mniej więcej w tym zakresie jakim pisałem) jeżeli jest któreś walnięte musisz wymienić cały transformator(walnięte czyli ma nieskończoną oporność-na wyświetlaczu ohmomierza 1).
Jeżeli trafo jest sprawne to pozostaje Ci wymienić dwa tranzystory-powodują one wytworzenie zmiennego napięci na uzwojeniu wtórnym cewki. Kondensatory i rezystory raczej są sprawna. gdyż nie wyglądają na przepalone, pęknięte ani napęczniałe(kondensatory).
Jeżeli w ogóle nie świeci neon to musisz sprawdzić również diodę. Narazie i Powodzenia
Jeżeli trafo jest sprawne to pozostaje Ci wymienić dwa tranzystory-powodują one wytworzenie zmiennego napięci na uzwojeniu wtórnym cewki. Kondensatory i rezystory raczej są sprawna. gdyż nie wyglądają na przepalone, pęknięte ani napęczniałe(kondensatory).
Jeżeli w ogóle nie świeci neon to musisz sprawdzić również diodę. Narazie i Powodzenia
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości