Problem ze skrzynią (biegi wchodzą ciężko).
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem ze skrzynią (biegi wchodzą ciężko).
Witam serdecznie
Mam problem z moim Golfem 4 TDI/100, przebieg 135 tys. Ostatnio zauważyłem, że biegi wchodzą z dużym oporem. Na serwisie vw powiedzieli, że tylko remont skrzyni pomoże. Dodam, że jeżdżę przede wszystkim po mieście, zdecydowanie spokojnie. Sprzęgło raczej jest ok (nie bierze przy samej górze), olej w skrzyni też jest. Tyle czytałem o przebiegach rzędu 300 tys. i więcej bez jakiegokolwiek remontu. Czy jest jeszcze jakaś nadzieja? Będę wdzięczny za każdą pomoc.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów
marcin
Mam problem z moim Golfem 4 TDI/100, przebieg 135 tys. Ostatnio zauważyłem, że biegi wchodzą z dużym oporem. Na serwisie vw powiedzieli, że tylko remont skrzyni pomoże. Dodam, że jeżdżę przede wszystkim po mieście, zdecydowanie spokojnie. Sprzęgło raczej jest ok (nie bierze przy samej górze), olej w skrzyni też jest. Tyle czytałem o przebiegach rzędu 300 tys. i więcej bez jakiegokolwiek remontu. Czy jest jeszcze jakaś nadzieja? Będę wdzięczny za każdą pomoc.
pozdrawiam wszystkich forumowiczów
marcin
Ostatnio zmieniony pt mar 09, 2007 22:44 przez matti7k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zibi art
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: czw sty 11, 2007 15:19
- Lokalizacja: Gorzow wlkp.
- Kontakt:
Ja mam problem z synchronizatorem 4/3 i mechanik powiedział, żeby lepiej na nowa skrzynie zbierać niż się bawić w naprawe starej bo i tak drożej wyjdzie (na synchronizatorach pewnie się nie skończy)...moja skrzynia ma juz 250k przejechane...
Najpierw sprawdź olej w skrzyni, po sciągnięciu osłony spod silnika z boku skrzyni pewnie jest śruba na imbus (chyba 17) , jest to otwór do sprawdzania stanu oleju i ewentualnej dolewcke (olej przekładniowy full syntetyk 75w/90), dolewaj aż bedzie ciekło ciurkiem i szybko zakręć śrube Może doraźnie pomóc, ewentualnie regulacja.
Najpierw sprawdź olej w skrzyni, po sciągnięciu osłony spod silnika z boku skrzyni pewnie jest śruba na imbus (chyba 17) , jest to otwór do sprawdzania stanu oleju i ewentualnej dolewcke (olej przekładniowy full syntetyk 75w/90), dolewaj aż bedzie ciekło ciurkiem i szybko zakręć śrube Może doraźnie pomóc, ewentualnie regulacja.
--->323F--->6500obr./min--->red zone--->sound--->[img]http://i35.photobucket.com/albums/d181/ihaveacolourtv/295953439_l.gif[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1311055&sid=15ea422bbe5cc6286dff6446b88ad42f#1311055]mój "pseudoterenowy" golfiiiik:D[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1311055&sid=15ea422bbe5cc6286dff6446b88ad42f#1311055]mój "pseudoterenowy" golfiiiik:D[/url]
matti7k, jeździłem wczoraj mk4 1.6, właściciel mówił że wszystko jest ok (mechanicy sprawdzali). Pierwsze co mnie strasznie zdziwiło to, że biegi wchodzą nieporównywalnie ciężej niż w moim mk3. Poza tym właśnie sprzęgło o którym mówisz bierze u samej góry. Dziwne rzeczy i podobno we wszystkich mk4 tak jest i TTTM. Powiedzcie czy to prawda, bo się troszkę zniechęciłem do mk4. I jeszcze jedno, właściciel ma problem z zapaleniem go gdy na zewnątrz jest wilgotno. Co to może być?
Witam ponownie
Przede wszystkim bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki.
Co do oleju to nie mam pojęcia co tam jest wlane. Mój golf jest z 2003 roku i raczej na pewno jest to ten sam olej, którym skrzynia była zalana fabrycznie. Może warto go zmienić na jakiś lepszy? Niskie temperatury raczej nie mają wpływu na pracę skrzyni ponieważ auto stoi w garażu.
Pozdrawiam, marcin
Przede wszystkim bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki.
Co do oleju to nie mam pojęcia co tam jest wlane. Mój golf jest z 2003 roku i raczej na pewno jest to ten sam olej, którym skrzynia była zalana fabrycznie. Może warto go zmienić na jakiś lepszy? Niskie temperatury raczej nie mają wpływu na pracę skrzyni ponieważ auto stoi w garażu.
Pozdrawiam, marcin
To że auto jest z 2003 to nic nie oznacza,chyba że znasz jego historię
Masz rację jeżeli ma olej fullsyntetic to zima nie grożna ale jak inny to biegi ciężej wbić po wyjściu np.z pracy po 8 godz.przy ujemnej temp.matti7k pisze: Niskie temperatury raczej nie mają wpływu na pracę skrzyni ponieważ auto stoi w garażu.
Witam.
Bardzo dziękuję za rady. Poduszki pod skrzynią nie sprwdzałem - sprawdzę na pewno. Cięgna linek na skrzyni też wyczyszczę i posmaruję. Zmienię jeszcze olej w skrzyni na full synthetic, żeby mieć pewność co tam jest wlane. Zabiorę się we wtorek jak będę miał trochę czasu. Dam znać, czy pomoło.
Póki co wielkie dzięki.
pozdrawiam Marcin
[ Dodano: 10 Mar 2007 23:34 ]
Jeszcze jedno
Rozmawiałem dzisiaj ze "specjalistą" od MK4 i bardzo mnie zmartwił. Powiedział mi, że ten typ tak ma. Podobno po około 100 000 km zaczynają się problemy ze skrzynią i koniec!!! Skrzynia w MK4 jest jednym ze słabszych punktów : (. Tylko, czy to musi nastąpić tak szybko? To do VW nie jest podobne?!!!. Może ktoś jeszcze coś poradzi?
pozdrawiam
Bardzo dziękuję za rady. Poduszki pod skrzynią nie sprwdzałem - sprawdzę na pewno. Cięgna linek na skrzyni też wyczyszczę i posmaruję. Zmienię jeszcze olej w skrzyni na full synthetic, żeby mieć pewność co tam jest wlane. Zabiorę się we wtorek jak będę miał trochę czasu. Dam znać, czy pomoło.
Póki co wielkie dzięki.
pozdrawiam Marcin
[ Dodano: 10 Mar 2007 23:34 ]
Jeszcze jedno
Rozmawiałem dzisiaj ze "specjalistą" od MK4 i bardzo mnie zmartwił. Powiedział mi, że ten typ tak ma. Podobno po około 100 000 km zaczynają się problemy ze skrzynią i koniec!!! Skrzynia w MK4 jest jednym ze słabszych punktów : (. Tylko, czy to musi nastąpić tak szybko? To do VW nie jest podobne?!!!. Może ktoś jeszcze coś poradzi?
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sty 28, 2007 11:41
- Lokalizacja: Polska południowa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 269 gości