wolne obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tch74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 05, 2007 08:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

wolne obroty

Post autor: tch74 » pt mar 09, 2007 00:44

Witam
Problem dotyczy wolnych obrotów w mk3 '93r. 1,6 benzyna bez gazu. Po podlączeniu do kompa wyskoczył błąd nastawnika przepustnicy(inaczej nazywany silniczkiem krokowym chyba) Po wymianie objawy są takie same, tzn po zagrzanie silnika obroty są nierówne oscylują w granicach 450-550. Proszę o fachową poradę co należy jeszcze sprawdzić (już nie chce mi się słuchac porad mechaników za moje pieniądze.
Z góry DZIĘKUJĘ za odpowiedź.


Tomek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt mar 09, 2007 03:32

Chodzi o to że obroty sa takie nierówne jak bys sam minimalnie dodawał gazu ? ja tak miałem jak mi usczelka pod głowica puscila



tch74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 05, 2007 08:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

wolne obroty

Post autor: tch74 » pt mar 09, 2007 11:46

Raczej jest tendencja spadkowa. Czyli obroty spadają, aż sie cały sam trzęsie. A oprócz tej uszczelki to co jeszcze?. Zapłon jest dobrze ustawiony. Może coś z aparatem zapłonowym?


Tomek

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt mar 09, 2007 11:55

ja tak miałem jak mi usczelka pod głowica puscila
nie tak odrazu :bajer: spoko :bajer: pomału odłącz po nagrzaniu się silinka czujnik temperatury jest on na króćcu patrząc od przodu na głowicy zobaczysz co wtedy - obroty powinny nie znacznie wzrosnac iprzy sprawnym czujniku temperatury zaobserwujesz przesuniecie się ramienia przepustnicy (dzwigni ) tak układ zapłonowy a konkretnie czujnik halla jest umiejscowiony na aparacie zapłonowym (kostka ) i wychodza z niego 3 kabelki równiez nalezy brac go pod uwagę podczas tego typu objawów Obrazek
jeszcze cos :D sonda lambda równiez ma duzy wpływ na pracę silnika



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt mar 20, 2007 12:56

czy to jest regulacja napewno do silnika ABU 1,6? bo wydaje mi sie ze nie


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

kwoka5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt sty 12, 2007 14:29
Lokalizacja: lublin

Post autor: kwoka5 » wt mar 20, 2007 13:22

Objawy o których mowisz faktycznie moga byc charakterystyczne dla uszkodzonego czujnika temperatury lub sondy lambda. jesli chesz sprawdzić czy to wszystko powoduje sonda to po prostu odepnij sonde i wtedy komputer przejdzie w tryb awaryjny ustalając dawkę paliwa jedynie na podstawie polożenia przepustnicy. A z innymi podzespołami to tak jak koledzy radzą. I to bez względu na typ silnika.
A co do krokowca to wymieniłeś na nowy czy używany?
Bo obroty masz faktycznie bardzo niskie, z tego co wiem norma to 850 - 900rpm.
Pozdrawiam.



tch74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 05, 2007 08:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: tch74 » pt mar 23, 2007 23:54

Nastawnik kupiłem nowy. Wynalazłem w sieci sklepik z bardzo dobrą ceną. (200 zł) Co do czujnika temperatury to go odpiełem i obroty wzrosły po włożeniu wtyczki spowrotem obroty znowu zmalały. Kupiłem nowy za ok 30 zł. Po założeniu i przejechaniu ok 15 km. temp. na wskaźniku wzrosła do 110 st. C Jednak ne zauważyłem żeby coś się gotowało, więc nie wiem czy to wina złego czujnika. Założyłem stary i jutro będe walczył z sondą.
POZDRAWIAM

[ Dodano: 25 Mar 2007 23:02 ]
Walki ciąg dalszy. Podkręciłem trochę linkę od przepustnicy i obroty nieznacznie wrosły do ok 600. Wyciągałem także wtyczkę od sondy ale nie zauważyłem żeby coś się zmieniło w pracy silnika ( a tak wogóle to jakie powinny być objawy) Zauważłem jednak że obroty nieznacznie maleją jak skręcę kierownicę na maxa. Ciekawy jestem czy ma to coś wogóle wspolnego. W dalszym Ciągu będę wdzieczny za kazdą podpowiedź.
Pozdrawiam


Tomek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 337 gości