Problem ze skrzynią (biegi wchodzą ciężko).

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

matti7k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 08, 2007 23:37
Lokalizacja: Częstochowa

Problem ze skrzynią (biegi wchodzą ciężko).

Post autor: matti7k » pt mar 09, 2007 00:28

Witam serdecznie

Mam problem z moim Golfem 4 TDI/100, przebieg 135 tys. Ostatnio zauważyłem, że biegi wchodzą z dużym oporem. Na serwisie vw powiedzieli, że tylko remont skrzyni pomoże. Dodam, że jeżdżę przede wszystkim po mieście, zdecydowanie spokojnie. Sprzęgło raczej jest ok (nie bierze przy samej górze), olej w skrzyni też jest. Tyle czytałem o przebiegach rzędu 300 tys. i więcej bez jakiegokolwiek remontu. Czy jest jeszcze jakaś nadzieja? Będę wdzięczny za każdą pomoc.

pozdrawiam wszystkich forumowiczów
marcin
Ostatnio zmieniony pt mar 09, 2007 22:44 przez matti7k, łącznie zmieniany 1 raz.



DAREK82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 20, 2006 19:34
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: DAREK82 » pt mar 09, 2007 00:52

Nie pomogę Ci niestety ale radzę omijać szerokim łukiem autoryzowane serwisy. Radzę Ci popytać wśród znajomych o dobrego, doświadczonego i uczciwego mechanika i niech on stwierdzi co jest grane.



Awatar użytkownika
Zibi art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw sty 11, 2007 15:19
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Kontakt:

Post autor: Zibi art » pt mar 09, 2007 01:41

Ja mam problem z synchronizatorem 4/3 i mechanik powiedział, żeby lepiej na nowa skrzynie zbierać niż się bawić w naprawe starej bo i tak drożej wyjdzie (na synchronizatorach pewnie się nie skończy)...moja skrzynia ma juz 250k przejechane...
Najpierw sprawdź olej w skrzyni, po sciągnięciu osłony spod silnika z boku skrzyni pewnie jest śruba na imbus (chyba 17) , jest to otwór do sprawdzania stanu oleju i ewentualnej dolewcke (olej przekładniowy full syntetyk 75w/90), dolewaj aż bedzie ciekło ciurkiem i szybko zakręć śrube :D Może doraźnie pomóc, ewentualnie regulacja.


--->323F--->6500obr./min--->red zone--->sound--->[img]http://i35.photobucket.com/albums/d181/ihaveacolourtv/295953439_l.gif[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1311055&sid=15ea422bbe5cc6286dff6446b88ad42f#1311055]mój "pseudoterenowy" golfiiiik:D[/url]

HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: HellMan » pt mar 09, 2007 08:32

matti7k, jeździłem wczoraj mk4 1.6, właściciel mówił że wszystko jest ok (mechanicy sprawdzali). Pierwsze co mnie strasznie zdziwiło to, że biegi wchodzą nieporównywalnie ciężej niż w moim mk3. Poza tym właśnie sprzęgło o którym mówisz bierze u samej góry. Dziwne rzeczy i podobno we wszystkich mk4 tak jest i TTTM. Powiedzcie czy to prawda, bo się troszkę zniechęciłem do mk4. I jeszcze jedno, właściciel ma problem z zapaleniem go gdy na zewnątrz jest wilgotno. Co to może być?



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » pt mar 09, 2007 15:14

Marcin a jak z olejem nie jest wlany mineralny bo przy ujemnych temperaturach ta sie dzieje?


[img]http://images21.fotosik.pl/165/efbfbb2cd9e2731c.jpg[/img]

matti7k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 08, 2007 23:37
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: matti7k » pt mar 09, 2007 21:07

Witam ponownie

Przede wszystkim bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki.

Co do oleju to nie mam pojęcia co tam jest wlane. Mój golf jest z 2003 roku i raczej na pewno jest to ten sam olej, którym skrzynia była zalana fabrycznie. Może warto go zmienić na jakiś lepszy? Niskie temperatury raczej nie mają wpływu na pracę skrzyni ponieważ auto stoi w garażu.
Pozdrawiam, marcin



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » pt mar 09, 2007 23:28

To że auto jest z 2003 to nic nie oznacza,chyba że znasz jego historię
matti7k pisze: Niskie temperatury raczej nie mają wpływu na pracę skrzyni ponieważ auto stoi w garażu.
Masz rację jeżeli ma olej fullsyntetic to zima nie grożna ale jak inny to biegi ciężej wbić po wyjściu np.z pracy po 8 godz.przy ujemnej temp.



arturo222
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:14
Lokalizacja: woj.łodzkie

Post autor: arturo222 » sob mar 10, 2007 00:05

ja jak sie przesiadlem z renowki do vw to skrzynia sczrze powiem traghedia w renowkach biegi wchodz ładnie a w vw jakos mi to nie porzypadło do gustu, czy tak jest przez caly czas czy tylko dopoki si enie rozgrzje auto?



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » sob mar 10, 2007 11:51

W MkIV biegi wchodzą dość opornie, więc radze się poprostu przyzwyczaić...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » sob mar 10, 2007 12:27

Sprawdż poduszki pod skrzynią biegów (dokręć śruby) kup smar w spreju ok 9zł lub z kanału wyczyś i posmaruj cięgna linek na skrzyni, oraz w lewarku tan gdzie mieszek posmaruj tą kule



greg

Post autor: greg » sob mar 10, 2007 12:55

pszczyna pisze:Sprawdż poduszki pod skrzynią biegów
przede wszystkim to



matti7k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 08, 2007 23:37
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: matti7k » ndz mar 11, 2007 00:25

Witam.

Bardzo dziękuję za rady. Poduszki pod skrzynią nie sprwdzałem - sprawdzę na pewno. Cięgna linek na skrzyni też wyczyszczę i posmaruję. Zmienię jeszcze olej w skrzyni na full synthetic, żeby mieć pewność co tam jest wlane. Zabiorę się we wtorek jak będę miał trochę czasu. Dam znać, czy pomoło.
Póki co wielkie dzięki.

pozdrawiam Marcin

[ Dodano: 10 Mar 2007 23:34 ]
Jeszcze jedno

Rozmawiałem dzisiaj ze "specjalistą" od MK4 i bardzo mnie zmartwił. :panna: Powiedział mi, że ten typ tak ma. Podobno po około 100 000 km zaczynają się problemy ze skrzynią i koniec!!! Skrzynia w MK4 jest jednym ze słabszych punktów : (. :grrr: Tylko, czy to musi nastąpić tak szybko? To do VW nie jest podobne?!!!. Może ktoś jeszcze coś poradzi?

pozdrawiam



grzegorz65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 11:41
Lokalizacja: Polska południowa

Post autor: grzegorz65 » ndz mar 11, 2007 16:01

Proponuję pozyczyć od kogoś Poloneza i pojeździć nim cały dzień. Dopiero wtedy przekonasz się co znaczy, że biegi ciężki wchodzą. Potem wracaj do VW i przestań się martwić ;-) Pozdrawiam!


Grzegorz

Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » ndz mar 11, 2007 16:11

Przede wszystkim poduszki pod skrzynią!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 230 gości