samochod traci obroty i gasnie czy to czujnik halla??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » sob mar 03, 2007 15:59

sprawdz przekładkę metalowo gumową między wtryskiem a kolektorem ssącym



Ice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 29, 2007 11:04
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ice » pn mar 05, 2007 15:35

Wracając do mojego problemu z wozem, zauważyłem że w samochodzie śmierdzi paliwem jak się jeździ. Teraz zakupiłem silniczek krokowy i zobaczymy czy to coś da. Jeżeli nie to już mi się pomysły wyczerpały.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt mar 06, 2007 00:57

Ice pisze:Wracając do mojego problemu z wozem, zauważyłem że w samochodzie śmierdzi paliwem jak się jeździ. Teraz zakupiłem silniczek krokowy i zobaczymy czy to coś da. Jeżeli nie to już mi się pomysły wyczerpały.
hehe to znaczy że pompa pracuje i filtr dobry :) tylko że albo idzie go za dużo (czujnik temperatury, czujnik przepustnicy, sonda lambda) albo gubi zapłon (czujnik halla, kable, cewka, kopułka, świece) ...


TDPower

Ice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 29, 2007 11:04
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ice » wt mar 06, 2007 11:22

Wszystko to co wypisałeś jest wymienione prócz cewki. Jak ją sprawdzić?



Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Post autor: 15XI80 » wt mar 06, 2007 11:56

Ice, masz cewke osobno czy razem z modulem zaplonowym?



Ice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 29, 2007 11:04
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ice » wt mar 06, 2007 17:38

Wydaje mi sie ze razem z modułem.Napisz mi wersje sprawdze z modułem i bez.

[ Dodano: 06 Mar 2007 16:43 ]
Jeszcze jedno. Wydaj mi się ze jak samochód sięnagrzeje to lepiej chodzi niż na zimnym.
Wtedy jest płynniejsze przejście z małych na wysoki obroty. Na zimnym strasznie silnikiem rzuca



Awatar użytkownika
15XI80
lazy driver
lazy driver
Posty: 322
Rejestracja: wt mar 22, 2005 14:43
Lokalizacja: opolszczyzna
Kontakt:

Post autor: 15XI80 » wt mar 06, 2007 20:12

1.
Ice pisze:wymienilem juz cewke zaplonowa, kable, swiece, filtry i nic
2.
Ice pisze:Wszystko to co wypisałeś jest wymienione prócz cewki. Jak ją sprawdzić?
:-k :-k :-k :-k :-k



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt mar 06, 2007 22:48

Ice pisze:Wszystko to co wypisałeś jest wymienione prócz cewki. Jak ją sprawdzić?
kurcze sprawdziłbym jednak ten filtr paliwa (jeśli nie jest świezy to najlepiej zmienic) - śmierdzenie paliwem, nic dobrego - byc może gdzieś sobie wycieka i nie trzyma ciśnienia w układzie więc go brakuje na przyspieszenia ...
a czy ustawiałeś zapłon i sprawdzałeś regulatory zapłonu ??


TDPower

Ice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn sty 29, 2007 11:04
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Ice » śr mar 07, 2007 15:31

Zapłon jest ustawiony, jak cewkę sprawdzić?



kluuzi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 06:35
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: kluuzi » śr mar 07, 2007 20:23

a ja mam taki problem, ze smierdzialo mi paliwem, zauwazylem ze podkladka pod monowtryskeim jest sparciala i wyciekalo.
Zastanawia mnie jednak fakt, ze jak dodaje gazu, czy na benzynie - srednie wdepniecie gazu- powoduje ze slychac takie stukanie (niewiem czy iskra, czy spalanie stukowe- jak to sprawidzic??? ) na gazie jak wdepne bardziej to dopiero slychac kilka stuków, ale przechodzi jak sie rozpedzi.
Pomożecie :bajer:



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr mar 07, 2007 22:34

kluuzi pisze:a ja mam taki problem, ze smierdzialo mi paliwem, zauwazylem ze podkladka pod monowtryskeim jest sparciala i wyciekalo.
Zastanawia mnie jednak fakt, ze jak dodaje gazu, czy na benzynie - srednie wdepniecie gazu- powoduje ze slychac takie stukanie (niewiem czy iskra, czy spalanie stukowe- jak to sprawidzic??? ) na gazie jak wdepne bardziej to dopiero slychac kilka stuków, ale przechodzi jak sie rozpedzi.
Pomożecie :bajer:
kiepskie ustawienie zapłonu albo któryś z regulatorów nie działa ... :bigok:

[ Dodano: Sro Mar 07, 2007 21:56 ]
Ice pisze:Zapłon jest ustawiony, jak cewkę sprawdzić?
uzwojenie pierwotne cewki: 1(-) i 15(+) powinno byc 0,52-0,76 Ohm
uzwojenie wtórne: 1(-) i 4 2,4-3,5 kOhm
pozatym zobacz czy masz iskre na kablu do rozdzielacza (odepnij i zbliz do masy) - powinna byc, sprawdz czy po włączeniu zapłonu na 15 (+) cewki jest conajmniej 9 V, no i czy po odpieciu + i - cewki i wpięciu tam żarówki 12V/21W żarówka zaświeci, jesli tak to cewka do wymiany ...


TDPower

kluuzi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 06:35
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: kluuzi » czw mar 08, 2007 02:03

Jesli którys z regulatorow nie dziala tzn czego moze to byc przyczyna - gdzie jest regulator umiejscowiony, i czy chodzi o silniczek krokowy?? wymieniany zostal na inny uzywke, dzialajacy, ale i tak tak samo jest.
przewody,swiece,olej,cewka,kopulka,palec, /wymieniony, zaplon ustawiony.

czy moze to byc przez czujnik spalania stukowego, czy inny taki???



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw mar 08, 2007 10:11

kluuzi pisze:Jesli którys z regulatorow nie dziala tzn czego moze to byc przyczyna - gdzie jest regulator umiejscowiony, i czy chodzi o silniczek krokowy?? wymieniany zostal na inny uzywke, dzialajacy, ale i tak tak samo jest.
przewody,swiece,olej,cewka,kopulka,palec, /wymieniony, zaplon ustawiony.

czy moze to byc przez czujnik spalania stukowego, czy inny taki???
jeden regulator jest odśrodkowy - w aparacie zapłonowym w okolicy czujnika hall'a pod rozdzielaczem, a drugi (jesli jest - nie wiem jak w mk3) jest podcisnieniowy - też przy aparacie zapłonowym reaguje na podciśnienie w kolektorze dolotowym - warto sprawdzic czy działa, czy ma szczelne połączenie z kolektorem ... zapłon był ustawiany wg książki ?


TDPower

Awatar użytkownika
deamon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 16, 2006 23:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: deamon » ndz mar 11, 2007 06:09

Witam
I ja podłącze sie pod temat. Mam podobny problem z moim mk2 GTI 16V, jak silnik jest zimny to zimne obroty strasznie plywaja, sa bardzo niskie i autko gaśnie :( wystarczy przejechać około kilometra i wszystko sie stabilizuje. Co to może być? aha i dość mocno kopci jak jest zimny.
Pozrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 495 gości