skoki napięcia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rajders
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 23, 2007 19:07
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

skoki napięcia

Post autor: rajders » wt mar 06, 2007 22:59

Witam szanownych forumowiczów!

Mam do was małe pytanko zwłaszcza do znawców elektryki.
Od kilku dni w swoim golfie 1.8 mk2 na monowtrysku, zauważyłem takie niereguralne mrzenie świateł przy zapalonym silniku (tak jagby coś nie łączyło dobrze). Wydumałem sobie ze moze faktycznie coś nie łaczy i postanowiłem zamontować przekaźniki do świateł.
Po tym zabiegu światła faktycznie świecą o niebo jaśniej, lecz to mrzenie stało się tez bardziej wyraziste.
Zasilanie przekaźników wziełem bezpośrednio z klem akumulatora, a sterowanie przekaźnikami z orginalnego zasilania lewego reflektora.
dziś zauwazyłem ze jednocześnie z przedniki światłami mrzą równierz tylne światła i podświetlanie tablicy rejestracyjnei i zegarów, a przecierz to zupełnie inne obwody.

Myśle ze to nie łaczy coś na połączeniu alternator-rozrusznik-akumulator,
albo szczotki lub regulator napięcia (ładowanie mierzone na klemach akumulatora 14,5V).
Co o tym myślicie?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt mar 06, 2007 23:26

Regulator napięcia...Mam to samo.Delikatnie,prawie niewidoczne pulsowanie.A nie żarzy Ci sie delikatnie kontrolka ładowania?



rajders
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 23, 2007 19:07
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Post autor: rajders » śr mar 07, 2007 00:03

kontrolka gaśnie zaraz po zaskoczeniu silnika, i podczas pracy silnika nie zaświeciła mi sie ani na chwile. A te mrugane u mnie jest dosyć wyraźne i jest denerwujące.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr mar 07, 2007 09:36

Wymień regulator napięcia,to on jest sprawcą....



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr mar 07, 2007 09:45

potwierdzam miałem dokładnie to samo - wymień regulator i będzie OK.


TDPower

PAWEL89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn cze 05, 2006 21:32
Lokalizacja: Biskupiec NOL...
Kontakt:

Post autor: PAWEL89 » śr mar 07, 2007 21:56

Albo przełącznik od świateł może tak jest małe zwarcie


[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

rajders
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 23, 2007 19:07
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Post autor: rajders » śr mar 07, 2007 22:56

Wymontowałem alternator wyjełem szczotkotrzymacz wyczyściłem drobnym papierem ściernym komutator i wszystkie złącza ( przy okazji wymieniłem łożyska). Wyczyćciłem tez papierem mocowania przewodów na rozruszniku, mocowanie masy i klemy. Wszystkie złącza po złozeniu zasmarowałem wazeliną.
Poprawiłem tez luty łaczące szczotkotrzymacz z regulatorem napięcia, bo jedno złącze było luźne (puścił lut). I wydaje mi się ze ten lut był przyczyną niedomagania.
Zmontowałem wszystko spowrotem odpaliłem silnik zapaliłem światła i narazie wszystko gra. Światła świecą jednostajnym jasnym światłem i nie muirzą.
Spadło też napięcie ładowania, przed zabiegiem wachało się między 14.4-14.5V a teraz jest stale 14.2V.

Dzięki wszystkim za podpiwiedzi!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości