Jak to wyłączyć?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ardiano
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ardiano » wt mar 06, 2007 16:45

A za co ta kontrolka od cisnienia oleju odpowiada jeszcze??moze nie tylko za cisnienie oleju...ktos wie , moze to naprowadzi na przyczyne.

[ Dodano: 06 Mar 2007 16:47 ]
Wlsanie wrocilem z garazu i to zauwazylem:

otoz jak zaczyna sie uklad wydechwoy( mam na mysli te rury co z silnika wychodza i lacza sie pozniej w jedno) to kolo nich jest taka rureczka z gumka na koncu. jak zdjalem ta gume to tak pierdziec zaczaeli i wydmuchiwalo powietrze czy cos:/ tylko ze bez tej gumki wprowadzilem auto an nieco wyzsze obroty i dopiero si ekontrolka zalaczyla..a jak ja ponownie zalaczylem to nie podnioslem obrotow wiele a juz brzeczalo i migalo....
zastanawiajace...dlaczego tak wyszlo?
A tak przy okazji....TO CZY KTOS WIE CO ZA ZADANIE MA SYGNALIZOWAC KONTROLAK OD CISNIENIA OLEJU...OPROCZ OCZYWYSCIE SAMEGO CISNIENIA??



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt mar 06, 2007 17:59

Jak nie masz czujnika przy filtrze to znaczy że masz zegary od innej wersji. Sam to przerabiałem i ostatecznie wyjście z licznika na czujnik wysokiego ciśnienia mam podłączony do masy. czujnik w głowicy mam normalnie podłączony i wszytko działa.

P.S. Bzęczyk nie ma nic wspólnego z czujnikiem w głowicy

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 17:00 ]
licznik masz na jeden czy dwa wtyki ?


Obrazek Obrazek

Ardiano
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ardiano » wt mar 06, 2007 18:36

na 2 wtyki.
To jak mam to zrobic zeby bylo ok?? zeby mi sie ta kontrolka nie zalanczala i brzeczek tez..



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » wt mar 06, 2007 21:13

Ardiano pisze:na 2 wtyki.
To jak mam to zrobic zeby bylo ok?? zeby mi sie ta kontrolka nie zalanczala i brzeczek tez..
wymien plytke z licznikow...jak rozkrecisz liczniki to pod baltem od predkosciomierza jest plytka z ukladzikiem....wymien to z innych(sprawnych) i bedzie po sprawie....



hasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 19, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: hasiek » śr mar 07, 2007 00:27

W VW kontrola ciśnienia oleju jest podwójna. Pierwsza to kontrola zaniku ciśnienia oleju. Do niej wykorzystany jest czujnik o ciśnieniu 0,03MPa. Działa jak w większości samochodów lampka ciśnienia oleju. Druga to kontrola niedostatecznego cisnienia oleju. Do niej wykorzystywany jest czujnik o wyższym cisnieniu w zależności od rodzaju silnika. Układ ten załącza się gdy obtoty silnika przekroczą 2000 obr/min. Jeśli czujnik będzie źle dobrany to takie cuda z lampką i brzęczykiem mogą sie dziać. Czujnik 0,03MPa po doprowadzeniu ciśnienia odłącza masę zaź pozostałe czujniki wykorzystywane w drugim stopniu kontroli działają odwrotnie. Czujniki oznaczane są kolorami.



Ardiano
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:39
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ardiano » śr mar 07, 2007 11:59

Nie no czujnik napewno mam odpowiednio dobrany.Znajmomy mechanik specjalizujacy sie w remontach silnikow mi zmieniał.

Ale jak to moze byc czujnik jak mimo zmasowania kontrolka sie i tak zapala. heh....

[ Dodano: 07 Mar 2007 11:32 ]
a tak przy okazji...to jak zrobic zeby sie ta kontrolka nie zapalała i brzeczek tez nie wklanczał?? bo jak mam wszytsko ok z silnikiem a jest to moze faktycznie wada elektryczna licznika to olac to i wylaczyc. zrobic sie to w najb,izszym czasie ale nie teraz.
wiec kto wie??



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » śr mar 07, 2007 14:59

hasiek pisze:W VW kontrola ciśnienia oleju jest podwójna. Pierwsza to kontrola zaniku ciśnienia oleju. Do niej wykorzystany jest czujnik o ciśnieniu 0,03MPa. Działa jak w większości samochodów lampka ciśnienia oleju. Druga to kontrola niedostatecznego cisnienia oleju. Do niej wykorzystywany jest czujnik o wyższym cisnieniu w zależności od rodzaju silnika. Układ ten załącza się gdy obtoty silnika przekroczą 2000 obr/min. Jeśli czujnik będzie źle dobrany to takie cuda z lampką i brzęczykiem mogą sie dziać. Czujnik 0,03MPa po doprowadzeniu ciśnienia odłącza masę zaź pozostałe czujniki wykorzystywane w drugim stopniu kontroli działają odwrotnie. Czujniki oznaczane są kolorami.
Ten czujnik 0.03 to ten w glowicy czy w podstawie filtra ? Orientujesz sie jaki rzad wartosci cisnienia ma ten 2 czujnik od "podwyzszonych obrotow" ?


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

hasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 19, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: hasiek » śr mar 07, 2007 22:11

Czujnik 0,03 a dokładnie 0,025MPa jest koloru niebieskiego i odłącza masę po doprowadzeniu ciśnienia. Może być montowany w głowicy, ale to nie jest regułą.
Pozostałe czujniki włączają masę po doprowadzeniu ciśnienia i są to
Szary 0,09MPa
Czarny 0,14MPa
Biały 0,19MPa



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » śr mar 07, 2007 23:16

Normlanie "punkcik" dla ciebie hasiek :bigok:
A czujnik brazowy bo taki mam w bloku ( pewno tez kolo 0,03 ) ?

Obrazek

Podstawa filtra bialy .


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

hasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn lut 19, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: hasiek » czw mar 08, 2007 00:45

Brązowy 0,03MPa montowany między innymi w Passatach 1,6/EZ/ 1,8 /RP,PB/ 2,0 /2E/



Awatar użytkownika
deamon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 16, 2006 23:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: deamon » czw mar 08, 2007 18:19

Witam
A powiedzcie jakich kolorów powinny być czujniki w podstawie filtra oleju w silniku 16V. Bo ja mam tak:
Obrazek
i tak gdzie idzie niebieski przewód mam czujnik niebieski a tam gdzie żółty kabel czujnik jest biały. to dobrze?

[ Dodano: 08 Mar 2007 19:34 ]
Nie wiecie jak z tymi czujnikami? Aha i mam jeszcze jedno pytanko. Zdemontowałem te 2 czujniki z fotki wyżej plus ten czujnik ze zdjęcia poniżej (ten wyżej).
Obrazek
Wymyłem je ładnie ropą przetarłem szmatka i wkręciłem. najpierw autko nie chciało chwile odpalić, musiałem go 2 razy pomęczyć ( ale to może być wina ciągle włączonego radyjka z głośno włączoną muzyczka) a po przejechaniu około kilometra zgasł na światłach i miał takiego dziwnego muła, jakby wogole mocy nie miał, kompletnie nie chcial jechac :/ ale już po kolejnym kilometrze było wszystko oki. Czy to mogła być wina tego że czujniki myłem ropą? aha i powiedzcie co to za czujniki i czy przypadkiem nie są źle założone bo przy poprzednim właścicielu można sie wszystkiego spodziewać. Aha dodam tylko że myłem te czujniki bo mam problem z ciśnieniem przy nagrzanym silniku, przy 2000 kontrolka zapala sie i brzeczy. Aha i przy okazji :)
http://www.allegro.pl/item173232976_wsk ... _widm.html
czy taki wskaznik cisnienia jest wmiare dokladny? i czy montuje sie go przez trójnik pod któryś z czujników w podstawie filta?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw mar 08, 2007 23:51

czujniki czujnikami, ale jak po wymianach nie przechodzi to polecam sprawdzenie ciśnienia oleju manometrem - na wolnych obrotach powinno byc więcej niż 0,05 MPa, a przy 2000 obr/min co najmniej 0,19MPa ... takżeby miec pewnośc że z silnikiem wsyszystko OK :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » pt mar 09, 2007 00:01

bardzo czesto brzeczenie powoduje zatkane sitko pompy olejowej!!!! :foch:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93557&start=0]Co z tymi szybami[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
deamon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 16, 2006 23:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: deamon » sob kwie 14, 2007 08:23

Wiecie może jakie czujniki powinny być zamontowane w podstawie filtra oleju i jakie kolory kabli powinny być podłączone pod dany czujnik? (chodzi o silnik 16V) jak kupiłem auto 2 miesiace temu to mialem problemy z kontrolką oleju, brzeczala po nagrzaniu oleju do ponad 100C. Pomyłem czujniki ale to nic nie zmieniło. Wczoraj sprawdziłem w identycznym silniku że są inne czujniki :/ u mnie był zamontowany czujnik niebieski, ten bliżej silnika a drugi biały a w tym drugim silniku był biały bliżej silnika i 2 był czarny. Teraz to już nie wiem jakie powinny być :/ Może ktoś podpowie? aha i kabelki mam jeden żółty a drugi niebieski z czarnym paskiem.

[ Dodano: 15 Kwi 2007 21:17 ]
Czy naprawdę nikt mi nie pomoże? :(



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 318 gości