Układ chłodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Układ chłodzenia
Witam, mam pewien problem z układem chłodzenia. Czytałem na forum że jedną z przyczyn ubywającego płynu chłodniczego z układu może być niesprawny korek w zbiorniczku wyrównawczym. Gdy się przyjrzałem to faktycznie na dwie sekundy przed załączeniem wiatraka chłodnicy przez ten korek wyrzuca trochę płynu taki wystrzał. Więc zmieniłem korek na nowy. Doczytałem również, że układ chłodzenia w WV II jest ciśnieniowy i wytwarza jakieś tam ciśnienie. Faktycznie po zmianie korka węże są twardsze, a na starym korku były cały czas miękkie, poza tym podczas odkręcania nowego korka słychać takie syczenie (upuszczanie ciśnienia z układu chłodzenia mniemam:) ).
Teraz pytanie czy ciśnienie w tym układzie jest duże i jak powinny być twarde te węże i czy cały czas od rozgrzania silnika nawet na niskich obrotach (np. na postoju) czy tylko przy większych obrotach.
Pytam bo jadąc z nowo założonym korkiem po przejechaniu ok 500km pękł mi górny wąż od chłodnicy i teraz nie wiem czy to była wina starego węża czy też wadliwego nowego korka który wytworzył za durze ciśnienie w układzie chłodzenia.
Proszę o rady.
Teraz pytanie czy ciśnienie w tym układzie jest duże i jak powinny być twarde te węże i czy cały czas od rozgrzania silnika nawet na niskich obrotach (np. na postoju) czy tylko przy większych obrotach.
Pytam bo jadąc z nowo założonym korkiem po przejechaniu ok 500km pękł mi górny wąż od chłodnicy i teraz nie wiem czy to była wina starego węża czy też wadliwego nowego korka który wytworzył za durze ciśnienie w układzie chłodzenia.
Proszę o rady.
Moim zdaniem korek nie jest tu niczemu winien poniewaz jego zadaniem jest szczelne zamkniecie zbiorniczka wyrownawczego. Jednak mogl sie przyczynic do awarii a taki sposob ze miales stary moze popekany i oslabiony od starosci waz ktory sie trzymal jako tako w czasie gdy cisnienie bylo obnizone z powodu jego wydostania sie na zewnatrz poprzez korek. Gdy uszczelniles uklad chlodzenia pojawilo sie odpowiednie cisnienie i waz pekl. Takie jest moje zdanie.
Re: Układ chłodzenia
napisz jaki masz silnik , diesel, benzyna, pojemność , oznaczenie literowe
to wszystko jest ważne i zawsze posługuj się takimi zapytaniami jeśli
chodzi o technikę w silniku to pomaga rozwiązywać problemy
aha i nie otwieraj korka jak masz rogrzany silnik bo wyali Ci płyn i jeszcze się poparzysz
ale i jednym z powodów że pękł i wyaliło Ci płyn przez zbiorniczek
może być walnięta uszczelka pod głowicą, ciśnienie sprężania idzie do układu
chłodzenia i stąd tez moga być kamienne i pękające jak pisałem wcześniej gumowe
węże
i nie patrz na to że w oleju nie ma wody bo nie ma reguły raz jest tak że płyn idzie
do oleju z powodu padniętej uszczelki pod głowica a raz tak że idzie w układ chłodzenia
albo jeszcze na kilka innych sposobów jak ten z ciśnienie sprężania w układzie chłodzenia
to wszystko jest ważne i zawsze posługuj się takimi zapytaniami jeśli
chodzi o technikę w silniku to pomaga rozwiązywać problemy
twarde moga być ale nie jak kamień, mają się troskzę ugiąć ściskająć palcami na rozgrzanym silnikurickim pisze:Witam, mam pewien problem z układem chłodzenia. Czytałem na forum że jedną z przyczyn ubywającego płynu chłodniczego z układu może być niesprawny korek w zbiorniczku wyrównawczym. Gdy się przyjrzałem to faktycznie na dwie sekundy przed załączeniem wiatraka chłodnicy przez ten korek wyrzuca trochę płynu taki wystrzał. Więc zmieniłem korek na nowy. Doczytałem również, że układ chłodzenia w WV II jest ciśnieniowy i wytwarza jakieś tam ciśnienie. Faktycznie po zmianie korka węże są twardsze, a na starym korku były cały czas miękkie, poza tym podczas odkręcania nowego korka słychać takie syczenie (upuszczanie ciśnienia z układu chłodzenia mniemam:) ).
Teraz pytanie czy ciśnienie w tym układzie jest duże i jak powinny być twarde te węże i czy cały czas od rozgrzania silnika nawet na niskich obrotach (np. na postoju) czy tylko przy większych obrotach.
aha i nie otwieraj korka jak masz rogrzany silnik bo wyali Ci płyn i jeszcze się poparzysz
oczywiscie że wąż mógł być już spękany od środka, mi też pękałyrickim pisze:Pytam bo jadąc z nowo założonym korkiem po przejechaniu ok 500km pękł mi górny wąż od chłodnicy i teraz nie wiem czy to była wina starego węża czy też wadliwego nowego korka który wytworzył za durze ciśnienie w układzie chłodzenia.
Proszę o rady.
ale i jednym z powodów że pękł i wyaliło Ci płyn przez zbiorniczek
może być walnięta uszczelka pod głowicą, ciśnienie sprężania idzie do układu
chłodzenia i stąd tez moga być kamienne i pękające jak pisałem wcześniej gumowe
węże
i nie patrz na to że w oleju nie ma wody bo nie ma reguły raz jest tak że płyn idzie
do oleju z powodu padniętej uszczelki pod głowica a raz tak że idzie w układ chłodzenia
albo jeszcze na kilka innych sposobów jak ten z ciśnienie sprężania w układzie chłodzenia
Ostatnio zmieniony wt mar 06, 2007 10:22 przez RobertP, łącznie zmieniany 4 razy.
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Nieprawda...W korku jest specjalny zawór który upuszcza nadmiar ciśnienia jak i zasysa powietrze podczas stygnięcia.Co do węży to powinny być twarde,oczywiście nie jak beton,ale powinieneś odczuć różnice między twardością na wyłączonym silniku a na nagrzanym.Moim zdaniem jeśli temperatury masz w porządku to pęknięty wąż to raczej przypadek "przedawnienia".sztux pisze:Moim zdaniem korek nie jest tu niczemu winien poniewaz jego zadaniem jest szczelne zamkniecie zbiorniczka wyrownawczego.
po rozgrzaniu silnika woda czy płyn będzie wywalona przez zbiorniczekrickim pisze:jakie mogą być konsekwencję jazdy z tym zepsutym korkiem czyli bez ciśnienia w układzie chłodzenia??
a w konsekwecji może dojść do zataracia silnika
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Z doświadczenia wiem że jak sypnął sie jeden,to następne też sie sypną...Ja bym wymienił wszystkie bo te co masz mają w granicach 20latekrickim pisze:czyli czas na zmianę węży tylko czy odrazu wymienić wszystkie czy tylko ten pęknięty.
Gotowanie sie płynu i wywalanie go przez korek po osiągnięciuA jakie mogą być konsekwencję jazdy z tym zepsutym korkiem czyli bez ciśnienia w układzie chłodzenia??
ponad 90st.
witam. mam podobny problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia..węże są twarde i rozwaliło już nagrzewnicę (nie na łączeniu tylko plastik) zresztą przed nagrzewnicą poszły jeszcze trzy węże.....i co dziwne auto niechce sie zagrzać. po przejechaniu 20km temperatura doszła do 70st i nawet termostat sie nie otwarł(apropo, termostat jest dobry bo dolny wąż zimny a pozatym sprawdzałem go w garnku z gotująca se wodą)jak postoi zapalony jakiś czas to temp. w końcu dojdzie do 90 potem wętylator sie włączy wiec ok, a przy tym wszystkim jeszcze brak wolnych obrotów, jak zgaśnie i zapale na nowo to znów są. niewiem czy te sprawy sie łączą ale zapytam bo może ktoś sie juz spotkał...pozdrawiam i czekam na odpowieć
witam. Miałem podobny problem z układnem chłodzenia, tzn; twarde węże i wyrzucanie płynu po odkręceniu korka i nie tylko. Wymiana uszczelki pod głowicą (i planowanie) pomogło ale polecam wpierw sprawdzić : węzyk odpowietrzający (od chłodnicy do zbiorniczka) korek, drożność chłodnicy i termostat. Przy odkręcaniu korka mam teraz tylko psss i na tym koniec życze powodzenia, całkowity koszt naprawy zmnieścił się w 200zł z planowaniem. Grzebałem sam oczywiście bo mechanik dorzócił by jeszcze z 150-200zł
witam mam golfa 1,3 i mialem podobny problem wymienilem termostat , uszczelke pod glowica z planowaniem, sprawdzone drozne weze a nie puszcza obiegu i wurzuca wiekszosc przez ziornik a potem polyka calos ze ziornika. pytanie czy cos jeszcze moza zrobic czy to bedzie glowica peknieta . pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt kwie 18, 2008 09:12 przez tb_86, łącznie zmieniany 1 raz.
tb_86 jak rozgrzejesz samochód do 90 st to oba węże są gorące?? moze byc tak jak u mojego kumpla ze nowy termostat a jednak sie nie otwierał. możesz też sprubować chwycić węża i mocno przygazowac, węze powinny robić sie twardsze (sprawdzisz w ten sposób pompe) moze układ zapowietrzony ?? korek puszcza ciśnienie?? (jak rozumieć nie puszcza obiegu ??)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 304 gości