SONDA LAMBDA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

GENGUS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 16, 2007 14:21
Lokalizacja: krasnik

SONDA LAMBDA

Post autor: GENGUS » ndz mar 04, 2007 14:26

witam mam pytranko jak sie ma uszkodzona sonde lambda to trzeba ja wymienic czy mozna jezdzic na odlaczonej?? :grin:



Konrado8526
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt lis 21, 2006 17:35
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Re: SONDA LAMBDA

Post autor: Konrado8526 » ndz mar 04, 2007 14:27

heh mozesz jezdzic ale bedzie Ci palil 18 l/100:D



GENGUS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 16, 2007 14:21
Lokalizacja: krasnik

Post autor: GENGUS » ndz mar 04, 2007 14:29

wlasnie odlaczylem bo palil 16 a teraz mi wychodzi 9... :smoke: nie klam dopiero sprawdzalem male spalanie to chyba mozna ... :pub: :okej:



Konrado8526
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt lis 21, 2006 17:35
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: Konrado8526 » ndz mar 04, 2007 14:48

mi z zepsuta sonda palil 18:)



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn mar 05, 2007 00:49

jak padnie sonda to komp ustawia się w tryb awaryjny - taki ze sztywno ustawioną mieszanką ...
zwłaszcza GENGUS
:) hehe i jeśli wtedy po odłączeniu sondy autko zaczyna palic mniej to oznacza że najprawdopodobniej wcale nie jest uszkodzona sonda tylko że masz zrąbany czujnik temperatury cieczy - bo w trybie awaryjnym komp przyjmuje że silnik jest ciepły niezależnie od tego co pokazuje czujnik.
Czujnik masz w króccu wychodzącym z głowicy - ten bliżej głowicy (jeśli są 2) wystarczy zmierzyc jego opór na zimnym silniku 2-3 kOhm, na ciepłym 200-300 Ohm. :bigok:


TDPower

GENGUS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 16, 2007 14:21
Lokalizacja: krasnik

Post autor: GENGUS » pn mar 05, 2007 15:30

dzisiaj probowalem pojechac do szkoly golfem ale nie dalo sie jechac dzien wczesniej smigalem na odpietej snodzie i ok bylo a nagle nie chce jechac na odpietej...dopiero jak podlaczylem sonde to w miare ok bylo jakos nie ma mocy moje autko dusi sie jest nieokrzesane szaprie ciezko nim spokojnie ruszyc to chyba sopnda nie wiem co jest moze to jednak ta sonda...



Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » pn mar 05, 2007 20:20

takie dwa tematy na ten temat - moze cos tam wsyskubiesz z nich - nie krzyczcie !

temat 1
temat 2



Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » pn mar 05, 2007 20:32

GENGUS, mozna jezdzic na odlaczonej bo nikt Ci przeciez nie bedzie kazal jej wlaczyc, jest tylko pytanie czy bedzie ci sie to oplacalo... bo Konrado8526, ma racje, bedzie Ci napewno wiecej palil, pozatym rozregulujesz silnik; przeciez sonda okresla ci mieszanke w silniku! :bajer:

Madog, przeglad to nie problem, mi szkoda byloby silnika.

GENGUS, jesli wczesniej palil ci 18 a po odlaczeniu 9 to znaczy tylko tyle ze mam uszkodzona sonde i tyle, wstaw nowa a zobaczysz dopiero wtedy roznice :bigok:


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

Darek1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 16, 2007 21:02
Lokalizacja: Żukowo

Darek1987

Post autor: Darek1987 » pn mar 05, 2007 21:08

Mam pytanie prawdopodobnie mam walniętą sonde lambda w swojej jettcie ponieważ dużo pali i przy wciśnięciu gazu szarpie i nie ma przyspieszenia.

Chciałbym odłączyć sonde Lambda i jeżdzic bez niej ale nie wiem jak ja ominąć.Licze na POMOC?

VW Jetta 1988 1.8 benzyna jednopunktowy wtrysk.



Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » pn mar 05, 2007 22:28

Darek1987 pisze:Chciałbym odłączyć sonde Lambda i jeżdzic bez niej ale nie wiem jak ja ominąć.
a po co???


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt mar 06, 2007 01:26

GENGUS pisze:dzisiaj probowalem pojechac do szkoly golfem ale nie dalo sie jechac dzien wczesniej smigalem na odpietej snodzie i ok bylo a nagle nie chce jechac na odpietej...dopiero jak podlaczylem sonde to w miare ok bylo jakos nie ma mocy moje autko dusi sie jest nieokrzesane szaprie ciezko nim spokojnie ruszyc to chyba sopnda nie wiem co jest moze to jednak ta sonda...
Bo zimny zapalic na "sztywnej" mieszance dobranej dla ciepłego nie jest łatwo ... mówiłem ... jak podpiąłeś sondę i dało się jechac to znaczy że ona działa :)
krótka piłka:
> sprawdz na lewe powietrze - gumowa podkładka pod gaźnikiem/wtryskiem (co masz - jaki silnik ??) - uruchom silnik zostaw na wolnych obrotach i poruszaj na boki wtryskiem gaźnikiem - zobacz czy będzie reakcja - jesli tak to ta guma do wymiany, po za tym czy jest reakcja : wolne obroty a wciśnięcie hamulca - jeśli tak - układ kolektor - serwo ma nieszczelnośc.
> kolejna sprawa - wszelkie rurki podcisnieniowe wychodzące z podstawy gaźnika musza byc na swoim miejscu inaczej biada ...
> czujnik temperatury płynu - napisałem ci jak sprawdzic - znajduje sie w przewodach chłodzenia wychodzacych z głowicy do chłodnicy
> pompa paliwa - jesli elektryczna sprawdzic czy działa przed zadziałaniem rozrusznika przy włączonym zapłonie, mechaniczna - sprawdzic czy nie ma wycieków
> filtr paliwa - czy jest świeży ?
> świece - czy mają > 30 tys km - jeśli tak - wymiana
> kable - czy mają jakieś ślady pęknięc przygrzań, lub przy zapalaniu w nocy i np. w deszczu skaczą po nich iskierki
> wypalone styki palca i kopułki - warto się przyjrzec
> sprawdzic czujnik halla
> ustawic zapłon i sprawdzic regulatory zapłonu
> zczytac błędy z komputera jeśli jest - tu ci wyjdzie sonda
:bigok:

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 00:30 ]
Darek1987 pisze:Mam pytanie prawdopodobnie mam walniętą sonde lambda w swojej jettcie ponieważ dużo pali i przy wciśnięciu gazu szarpie i nie ma przyspieszenia.

Chciałbym odłączyć sonde Lambda i jeżdzic bez niej ale nie wiem jak ja ominąć.Licze na POMOC?

VW Jetta 1988 1.8 benzyna jednopunktowy wtrysk.
Sprawdzałeś kody błyskowe ?? Jak masz padniętą sondę to nie będzie różnicy czy ją odepniesz czy nie ... ona po prostu nie działa - nie daje sygnału i kropka. Sonde można sprawdzic mierząc na niej napięcie na ciepłym silniku, powinno się zmieniac w zakresie 0,2-0,9 V ...
:bigok:


TDPower

Darek1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 16, 2007 21:02
Lokalizacja: Żukowo

Darek1987

Post autor: Darek1987 » wt mar 06, 2007 10:39

Witam!!!

Jest jeden mały problem nie wiem tak do końca gdzie sie znjaduje gdzieś przy katalizatorze??

gdzie do konać pomiaru??

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ghoost
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: sob paź 28, 2006 20:34
Lokalizacja: zamość/kraków

Post autor: ghoost » wt mar 06, 2007 19:56

Darek1987 pisze:gdzieś przy katalizatorze??
dokladnie w tamtej okolicy, na stronie www.ngk.de masz wszystko o sondach, pzdr


just do it:)
moje cudo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=971572&sid=850f22cf6962c38706d83579013f4a00#971572

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 340 gości