kasowanie bledu sondy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 21:47
Lokalizacja: ełk
Kontakt:

kasowanie bledu sondy

Post autor: ercik » pt mar 02, 2007 17:16

Witam mam taki problem mianowicie wymieniłem sonde lambda w silniku 1.6 na gazniku 2ee i dalej pokazuje mi błąd komputera czyli na zimnym silniku 0.5 V przez cały czas odpinałem akumulator na cała noc myślałem ze będzie dobrze a tu z rana załamka jak można w inny sposób wykasować mu ten błąd sondy bo szkoda nowej sondy bo ją zaczadzi te czołgowe spalanie



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » pt mar 02, 2007 17:52

Podjechac na VAG koszt uslugi pewnie z 60 zł minimum, ale nie wiem czy ten blad nie powinien sie wykasowac przez odlaczenie aku, moze masz cos z instalacja


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Ryba150
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:08
Lokalizacja: D.G.

Post autor: Ryba150 » pt mar 02, 2007 19:02

Czytać tu jak się sprawdza sonde i dlaczego nie działa na zimnym silniku. Jak sonda jest nierozgrzana to nie działa a komp ustala napięcie ok. 0,45V



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Re: kasowanie bledu sondy

Post autor: eidos » pt mar 02, 2007 19:23

ercik pisze:Witam mam taki problem mianowicie wymieniłem sonde lambda w silniku 1.6 na gazniku 2ee i dalej pokazuje mi błąd komputera czyli na zimnym silniku 0.5 V przez cały czas odpinałem akumulator na cała noc myślałem ze będzie dobrze a tu z rana załamka jak można w inny sposób wykasować mu ten błąd sondy bo szkoda nowej sondy bo ją zaczadzi te czołgowe spalanie
W golfach2 wszystkie bledy kasowane sa przez zdjecie klemy!!!
Na zimnym silniku sonda nie dziala, ona zaczyna dzialac jak silnik osiagnie odpowiednia temerature pracy. Pewnie masz jednoprzewodowa sonde czyli bez podgrzewania.
Blad komputerka to nie blad sondy! Napisz dokladnie jaki kod wywala Tobie kod bledu



ercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 21:47
Lokalizacja: ełk
Kontakt:

Post autor: ercik » pt mar 02, 2007 20:37

to ja wiem ze nie działa na zimnym silniku a jesli chodzi o kod błedu to nie robiłem testu kodem błyskowym tylko sprawdzalem za pomoca woltomierza napiecie na kabelku od silnika a nie od sondy tak to sonda jedno przewodowa ale u kumpla napiecia sie wachaja a nie stoi non stop w miejscu na 0.5 v zdejmowałem kleme ale jeszcze dzis sprobuje ostatni raz jak nie pomorze to zajade do warsztatu na kompa go postawie to zdejma tylko wolał bym to zrobic domowym sposobem a nie bulic kase :D



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » sob mar 03, 2007 00:51

Po pierwsze jak chcesz sprawdzic sonde to na rozgrzanym silniku, wepnij miernik do kabla od sondy i do masy. Jak sonda jest sprawna to napiecia beda sie wachały od 0-1V.
Po drugie diagnostyka kodami nlyskowymi kosztuje tyle co dioda 12V, bo robisz ja sam w swoim garazu, bez zadnego komputera!!!
Golfa2 nie podepna do VAGa bo nie masz takiej wtyczki. A wszystkie bledy kasowane sa przez zdjecie klemy z aku.
Jak chcesz zrobic samemu we wlasnym zakresie diagnostyke to proponuje poczytac to
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84392
Jesli bedziesz miał jakies pytania odnosnie kodów to pisz na priva



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob mar 03, 2007 01:13

maro pisze:Podjechac na VAG koszt uslugi pewnie z 60 zł minimum, ale nie wiem czy ten blad nie powinien sie wykasowac przez odlaczenie aku, moze masz cos z instalacja
Tylko gdzie on sobie tego VAG'a wepnie przy gaźnikowym 1.6 :helm:


=-Pinhead-=

ercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 21:47
Lokalizacja: ełk
Kontakt:

Post autor: ercik » pn mar 05, 2007 17:13

kurcze nie moge znalesc tej złączki do kodow błyskowych patrzyłem przy lewarku i koło cewki zapłonowej i nic nie widac tam zadnych wolnych kabelkow to jest pojedynczy kabelek czy po 2jna kostka



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn mar 05, 2007 17:20

Czy Twój silnik ma oznaczenie 1.6 PN? Jesli tak to powinienes miec jeden kabelek ze złączem nie podpiety do niczego w okolicach cewki. Chyba koloru żółtego albo białego juz nie pamietam.
W innych niz PN silnikach na 90% nie ma tego złącza



ercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 21:47
Lokalizacja: ełk
Kontakt:

Post autor: ercik » pn mar 05, 2007 22:38

tak silnik 1.6 pn jak na zdjeciu z prawej http://vw2.info/vwforum/kody/ ale nie mam tam zadnego kabelka pewnie ktos cos namieszał w instalacji najgorsze jest teraz szukanie tego tam gdzie byc nie powinno i jak go znalesc :(



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 402 gości