Przygasanie świateł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lut 21, 2007 10:36

marcin999 pisze:Przeciez w mk3 sa przekaźniki...
Jasne ze sa.... ale nie od swiatel ;)



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr lut 21, 2007 12:23

A czy moznaby było te przekaźniki wpiąć w orginalna instalację zeby nie robić nowej? Nie trzeba byłoby dawac juz dodatkowych kabli i bezpieczników. Jesli mozna to jak to najprościej zrobic??



kinek86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: śr lis 29, 2006 13:25
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: kinek86 » śr lut 21, 2007 13:02

w moim mk 2 tez tak jest ale to normalne swieca i krotkie i dlugie..


Krzysiek

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr lut 21, 2007 13:27

Jesli chodzi o mnie to wolałbym z przekaźnikami wpiąć sie w kabel przed orginalnymi wtyczkami do lamp. Mam pytanie czy przekaźniki mozna połączyc z masą z orginalnego kabla masowego idącego do wtyczki czy lepiej ciagnąć masę do przekaźnika bezpsr. od aku? wg. mnie masa to masa wystarczy tylko zeby było dobre połącznie. Chce sobie zrobic 2 przekaźniki na jedną lampe, zeby jak najmniej ciągnąć nowych kabli. Teraz tak czy do 2 przekaźników dać na plusie od aku. jeden wspólny bezpiecznik 20A , czy do każdego przekaźnika oddzielny 15A?



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr lut 21, 2007 14:51

zodiak,

HAHAHAHAHAHA


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » pn mar 05, 2007 18:54

stonefree pisze:
szatanek pisze:jak puszcze dźwigienkę światła lekko przygasają
Bo pewnie przez chwilę świecą ci i długie i krótkie :bigok:
zalozylem przekazniki na swiatla drogowe i mijania i efekt przygasania swiatel znikl , jest teraz super , swiatla swiec lepszym bialym swiatlem
polacam instlacje przekaznikow
Pozdrawiam


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn mar 05, 2007 20:34

Przybek, Thx. Dobrze wiedzieć.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn mar 05, 2007 20:42

Wobec wielu zalet załozenia przekaxników do świateł jest jedna większa wada tego rozwiązania, a mianowicie skrócenie trwałości zarówek. W laboratoriach bada sie trwałość zarówek halogenowych przy napięciu 13,2 V, natomiast jezeli napięcie w instalacji wzrośnie o ok. 5 % do ok. 13,9 V to taka zarówka świeci jaśniej ale niestety dwukrotnie krócej. A pamietajmy ze napięcie w instalacji uwazamy za prawidłowe gdy nie przekracza 14,4V na pracującym silniku. Tak ze nie ma nic za darmo, ale uwazam ze i tak warto zainwestowac w te przekaźniki, komfort jazdy w nocy jest o wiele wiekszy. pozdr.



Awatar użytkownika
Przybek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
Lokalizacja: wloclawek
Kontakt:

Post autor: Przybek » pn mar 05, 2007 22:16

napiecie na kostce bez przekaznika mialem 13,33v teraz mam 14,34

Poniżej prosta tabela która powinna uświadomić jak duże są spadki jasności przy wydawałoby się niewielkich spadkach napięć.

10.5V : 510 lumens
11.0V : 597 lumens
11.5V : 695 lumens
12.0V : 803 lumens
12.5V : 923 lumens
12.8V : 1000 lumens ←Rated output voltage
13.0V : 1054 lumens
13.5V : 1198 lumens
14.0V : 1356 lumens ←Rated life voltage
14.5V : 1528 lumens

jak widac roznica jest sporawa , a ile godzin taka zarowka powinna swiecic ?


[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]

posiadam VAG jak cos sloze pomoca

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn mar 05, 2007 22:32

Wyczytałem gdzieś ze trwałość zarówek H4 przy napięciu 13,2 V to max 700 godzin, jeśli chodzi o zarówki H1to ich zywotnośc jest niestety mniejsza bo wynosi w granicach 330-530 godzin. Z kolei zarówki H7mają trwałość od 330 do 550 godzin przy nap. 13,2 V. Jesli chodzi o h4 to gdy przyjmiemy ze w mieście poruszamy sie z srednia prędkością 30 km/h to wystarcza one na ok. 21 tyś km. Jesli chodzi o lumeny to w przypadku standardowej H4 zarnik mijania emituje ok 1000 lm, w przypadku H1 ok 1550 lm. Ogólnie mozna powiedziec ze lepsze są lampy dwu zarówkowe, dwużarnikowe żarówki H4 są żywotniejsze ale takie lampy swiecą dość słabo, osłonka pod żarnikiem od mijania jednak stwarza barierę dla światła.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 443 gości