Temperatura silnika - chyba coś nie tak?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Anulka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 19, 2006 15:47
Lokalizacja: Polska

Temperatura silnika - chyba coś nie tak?

Post autor: Anulka » ndz mar 04, 2007 18:25

Cześć kochani! Mój problem dotyczy temperatury silnika, wiem przeszukałam forum znalazłam kilka wątków, ale i tak nie do końca temat rozszyfrowałam :( Proszę o poradę.

Do rzeczy - mój Golf III 1.6 Silnik AEE 96 rok kupiony od Niemca chyba ma coś nie tak z temperaturą silnika, mianowicie chyba na forum wyczytałam iż dobra temperatura dla silnika to tak miedzy 85 a 90 stopni - co się okazuje - w moim VW po 30 kilometrach trasy z miasta do miasta temperatura ledwo 70 stopni osiąga - tyle pokazuje wskaźnik :( Dziś właśnie zrobiłam ze 100 km i w trasie temperatura nawet do 80 nie dobijała - gdy zatrzymałam się na postoju po kilku minutach na wskaźniku pokazało ze ma 90 stopni! O co chodzi jak sprawdzić czy zepsuty jest termostat czy czujnik czy może zegary do wymiany. Różne opinie czytałam na forum na ten temat.

Mam prośbę proszę o w miarę szczegółowy opis jak sprawdzić co może być nie tak z temperaturą jak zdiagnozować problem, nie chce wyrzucić kasy w błoto kupując lub wymieniając części - dzięki Waszym poradom będę mogla podyskutować z mechanikiem a tak spławi mnie i zapłacę jak za zboże :(

Może szybki instruktarz co powinno być ciepłe co zimnie itd :) Dodam, iż na zbiorniczku z płynem do chłodnicy mam adnotację 02/06 -35 % płyn między min a max. Czekam na pomoc :) Pozdrawiam



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz mar 04, 2007 18:36

najpewniej termostat , jak sie grzeją od razu obydwa przewody chłodnicy , górny i dolny to termostat

[ Dodano: 04 Mar 2007 17:39 ]
przy dobrym termostacie powinien robic sie gorący górny , jak silnik osiągnie temperature otwarcia termostatu to wtedy robi sie dolny tak samo gorący , czyli łapie duzy obieg



cichy999
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: śr lis 08, 2006 22:40
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: cichy999 » ndz mar 04, 2007 18:39

Moim zdaniem to termostat.
Jak odpalisz auto oczywiście zimne i jak pochodzi kilka minut to zobacz czy dolny gruby wąż od chłodnicy jest ciepły ( górny powinien być ciepły lub gorący). To znaczy że masz uszkodzony termostat.



Ryba150
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt gru 05, 2006 00:08
Lokalizacja: D.G.

Post autor: Ryba150 » ndz mar 04, 2007 18:42

Od razu widać że termostat jak się zatrzymałaś i pęd powietrza nie chłodził chłodnicy to temperatura dobiła do 90st. Przy tej temperaturze już wentylator zaczął utrzymywać te 90st. i pewnie jak ruszyłaś dalej to temperatura spadła.



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » ndz mar 04, 2007 18:51

dokładnie zrób tak jak koledzy wyżej napisali bo na 90% to termostat ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić czujnik podpinając pod Vag-a jeśli masz możliwość i porównać temperaturę z kompa z temperaturą ze wskaźnika w desce rozdzielczej ja np. na wskaźniku zawsze mam wskazówkę na 80 stopniach a po podpięciu pod Vag-a mam 90 stopni na kompie możesz jeszcze zostawić auto zapalone do załączenia się wentylatora i zobaczyć ile wtedy jest na wskaźniku powinno być minimalnie ponad 90 stopni


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 357 gości