Cześć kochani! Mój problem dotyczy temperatury silnika, wiem przeszukałam forum znalazłam kilka wątków, ale i tak nie do końca temat rozszyfrowałam Proszę o poradę.
Do rzeczy - mój Golf III 1.6 Silnik AEE 96 rok kupiony od Niemca chyba ma coś nie tak z temperaturą silnika, mianowicie chyba na forum wyczytałam iż dobra temperatura dla silnika to tak miedzy 85 a 90 stopni - co się okazuje - w moim VW po 30 kilometrach trasy z miasta do miasta temperatura ledwo 70 stopni osiąga - tyle pokazuje wskaźnik Dziś właśnie zrobiłam ze 100 km i w trasie temperatura nawet do 80 nie dobijała - gdy zatrzymałam się na postoju po kilku minutach na wskaźniku pokazało ze ma 90 stopni! O co chodzi jak sprawdzić czy zepsuty jest termostat czy czujnik czy może zegary do wymiany. Różne opinie czytałam na forum na ten temat.
Mam prośbę proszę o w miarę szczegółowy opis jak sprawdzić co może być nie tak z temperaturą jak zdiagnozować problem, nie chce wyrzucić kasy w błoto kupując lub wymieniając części - dzięki Waszym poradom będę mogla podyskutować z mechanikiem a tak spławi mnie i zapłacę jak za zboże
Może szybki instruktarz co powinno być ciepłe co zimnie itd Dodam, iż na zbiorniczku z płynem do chłodnicy mam adnotację 02/06 -35 % płyn między min a max. Czekam na pomoc Pozdrawiam
Temperatura silnika - chyba coś nie tak?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
najpewniej termostat , jak sie grzeją od razu obydwa przewody chłodnicy , górny i dolny to termostat
[ Dodano: 04 Mar 2007 17:39 ]
przy dobrym termostacie powinien robic sie gorący górny , jak silnik osiągnie temperature otwarcia termostatu to wtedy robi sie dolny tak samo gorący , czyli łapie duzy obieg
[ Dodano: 04 Mar 2007 17:39 ]
przy dobrym termostacie powinien robic sie gorący górny , jak silnik osiągnie temperature otwarcia termostatu to wtedy robi sie dolny tak samo gorący , czyli łapie duzy obieg
dokładnie zrób tak jak koledzy wyżej napisali bo na 90% to termostat ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić czujnik podpinając pod Vag-a jeśli masz możliwość i porównać temperaturę z kompa z temperaturą ze wskaźnika w desce rozdzielczej ja np. na wskaźniku zawsze mam wskazówkę na 80 stopniach a po podpięciu pod Vag-a mam 90 stopni na kompie możesz jeszcze zostawić auto zapalone do załączenia się wentylatora i zobaczyć ile wtedy jest na wskaźniku powinno być minimalnie ponad 90 stopni
VAG-CZEWA.PL Admin
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
MK4 VR6 4x4 AQP
mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 257 gości