kiedy wymienic pasek rozrządu w Golfie IV 1.6 SR ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
kiedy wymienic pasek rozrządu w Golfie IV 1.6 SR ?
witam kupilem uzywanego Golfa IV o przebiegu 143 tys km.
golf 1.6 sr
kiedy sie wymienia pasek rozrzadu w tym aucie ?
nie wiem nic co bylo w nim wymieniane wczesniej bo glof zostal sprowadzony z Niemiec
golf 1.6 sr
kiedy sie wymienia pasek rozrzadu w tym aucie ?
nie wiem nic co bylo w nim wymieniane wczesniej bo glof zostal sprowadzony z Niemiec
jazz to potęga :)
koledzy maja racje najlepiej wymienic zaraz po kupnie auta wtedy bedziesz miał pewnosc ze nie szczeli, a zaraz po pasku czas na płyny głównie olej silnikowy.
[ Dodano: 03 Mar 2007 18:30 ]
a co do paska to najlepiej cały rozrzad nie tylko pasek wtedy bedziesz miał 100% pewnosci. Jak ja wymieniałem u mechanika to zapłaciłem 800zł za cały rozrzad. W ASO jak sie zapytałem to zaczał od 1200zł i liczył w góre za poszczególne czesci ,tak ze niepamietam na jakiej kwocie skonczył gdzie koło 1500zł
[ Dodano: 03 Mar 2007 18:30 ]
a co do paska to najlepiej cały rozrzad nie tylko pasek wtedy bedziesz miał 100% pewnosci. Jak ja wymieniałem u mechanika to zapłaciłem 800zł za cały rozrzad. W ASO jak sie zapytałem to zaczał od 1200zł i liczył w góre za poszczególne czesci ,tak ze niepamietam na jakiej kwocie skonczył gdzie koło 1500zł
kurcze ja nie sadze zeby licznik mial cofany do tylu bo to znajomy kupowal od Niemca a podobno oni taki szwindli nie robią po zatym licznik jest cyfrowy ale pewnie jest jakas mozliwosc cofania jak znam zyciekiss pisze:Z reguły zaraz po kupnie używanego auta. Nigdy nie masz 100% pewności co do przebiegu i kiedy był wymieniany rozrząd. Zrób to od razu a będziesz miał pewność że niczego nie zaniedbałeś. Ogólnie wymieniamy co 90 tys.mpiano pisze:kiedy sie wymienia pasek rozrzadu w tym aucie ?
olej to napewno trza wymienic no ale caly rozrzad kurcze :/
duzo kasy
no a wersja to jest high line a nie sportline
jazz to potęga :)
Wymieniaj rozrząd. Jeśli nie masz 16 zaworów to nie zapłacisz tak jak ja czy kolega "cylinder". My mamy silniki 16V i masz wtedy dwa paski i chyba ze 3 rolki, napinacze, i jeszcze pompa wody. Wtedy faktycznie drogo to wychodzi. Mi też za same częśći "po rabacie" w FOTA krzyknął koleś ponad 800 zł. Ale poszukałem popytałem i kupiłem w Intercarsie za niewiele ponad 400 zł, fakt bez pompy (kolejne 100 kilkadziesiąt złotych), ale używam oryginalnego płynu do chłodnicy więc nie powinna się zatrzeć. Przy następnej wymianie rozrządu sobie wymienię pompę. A ty śmiało idź i pytaj. Nawet jak się nie boisz poszukaj na allegro, może ktoś w pobliżu twojej miejscowości sprzedaje taniej. Ja bym wiemieł, słuchaj zaoszczędzisz 400 zł czy 500 nawet, a nawet nie chcę myśleć co może cię czekać jak ci się zerwie pasek. Wtedy 500 zł to za kilka dni samej robocizny zapłacisz, nie mówiąc o częściach i silniku, który po takiej awarii już nigdy nie jest taki sam. Także nie oszczędzaj na wymianie rozrządu.
kiss a od czego to zależy zurzycie pompy wody ? Ze znajomym rozmawiałem i mi mówił, że jeśli używa sie oryginalnych płynów, które oprócz niskich temperatur zamarzania mają właściwości smarujące to pompy wody wytrzymują dużo dłużej niż jak ktoś rozcieńcza jakieś badziewa albo leje "kranówkę". Jestem laikiem więc pytam, bo "Marcin powiedział, że jego tata powiedział" to zdaje se sprawe, że nie jest jakieś wiarygodne źródło informacji. Ktoś inny mi powiedział, że kiedyś pomp wody w ogóle nikt nie wymieniał przy wymianach rozrządów, a teraz "zaleca się" i wszyscy wymieniają bo "się boją", że coś się sypnie a akurat wina będzie pompy. Tak jak ja to rozumuję to jeśli zatarłaby się pompa, to płyn chłodniczy przestałby się "kręcić" w obwodzie całym i mogło by się zagotować. Czy o to tu chodzi ?
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7388
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Smarujące co? Jedyny kontakt z płynem mają wirnik, który wymusza obieg cieczy i uszczelniacz, który nie ma prawa puścić cieczy dalej czyli na łożyska pompy.kefasso pisze:które oprócz niskich temperatur zamarzania mają właściwości smarujące
Głównym zabójcą pompy (IMHO) jest zbyt mocne napięcie paska, które wykańcza jej łożyska.
The quieter you become, the more you are able to hear...
- Czarna1979
- Gadatliwa bestia
- Posty: 823
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 14:28
- Lokalizacja: VWarszawa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 295 gości