Mechanizm wycieraczek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Mechanizm wycieraczek

Post autor: rhl » sob mar 03, 2007 19:42

otóż żywot mojego ex mechanizmu dobiegł wczoraj końca, dzisiaj zakupiłem same ramiona, silniczek przełożyłem... skręciłem w całość zakładam wycieraczki, daje na czasówki i co widzę...

Widzę że wycieraczki startują z góry dochodzą do dołu i wraz na górę.

Powiedzcie co tutaj zrobić by rozpoczynały pracę od dołu... czy coś źle zrobiłem?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob mar 03, 2007 19:53

odkręc je niech silniczek sam pochodzi bez obciązenia następnie załóz ramiona w najniższym dolnym punkcie szyby równolegle do jej krawędzi skręć odpal wycieraczki i bedzie spoko



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » sob mar 03, 2007 20:14

otóż nie....

bo silniczek zachowuje się tak jakby kręcił nie w tę stronę co potrzeba, bo ruchy są jak się dokładnie przypatrzyłem jedynie z góry do dołu
Obrazek



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob mar 03, 2007 20:19

rhl22 pisze:bo silniczek zachowuje się tak jakby kręcił nie w tę stronę co potrzeba
może mechanizm z 'anglika' :grin:



Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » sob mar 03, 2007 20:19

Siema
Przykręć o 180* to cięgło (czy jak to nazwać) co się nakłada na silnik. Ramiona musisz też od nowa ustawić.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » sob mar 03, 2007 20:40

BzyTek pisze:Przykręć o 180* to cięgło (czy jak to nazwać) co się nakłada na silnik
no właśnie... żebym too dobrze zrozumiał bo niebardzo jak widać wiem jak? Możesz nieco szerzej to opisać?



Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » sob mar 03, 2007 20:56

To jest to co przykręcasz do silnika wycieraczek i to wprawia w ruch cały mechanizm.
Jak masz możliwość wrzucić fotkę mechanizmu to Ci pokaże gdzie to się znajduje.
Pozdrawiam


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » sob mar 03, 2007 21:11

tzn o co to jest to chyba kojarze (tak mi się zdaje) looknij na foto powyżej, a więc tak wg mnie mówisz o tym co się dokręca do silniczka te dwa pręciki - tak?

I to jakoś o 180stopni przesunąć?
Ma być przy przykręconym silniczku czy odmontować od silniczka to i same to przestawić?



Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » sob mar 03, 2007 21:22

Tak to jest to.
Musisz to od silniczka ściągnąć i dopiero przestawić. Po tym zabiegu powinna być gitara.
Jeszcze jedna uwaga jak masz już ustawiony silnik (tzn w dolnym położeniu) to to cięgno powinno z tymi pręcikami tworzyć linie prostą.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » ndz mar 04, 2007 16:24

miałem w sumie dobrze, a jedynie wystarczyło przesunąć by było skierowane w odwrotną stronę i tak się zmieniła pozycja startowa i teraz wszystko jest takjak być powinno :)



kociejsko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob lut 10, 2007 16:21
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kociejsko » ndz mar 04, 2007 20:19

a gdzie jest wyłącznik krańcowy do tych wycieraczek... bo nigdzie nie znalazlem ?
z kad mechanizm wie kiedy wycieraczki są w pozycji startowej ...

?????????

pytam bo mi wycieracki dziwnie sie zachowują i musze to naprawic jakos



Awatar użytkownika
wojju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr gru 22, 2004 18:52
Lokalizacja: Kraków Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: wojju » ndz mar 04, 2007 21:50

przy silniczku jest taka przekladnia jakby, chyba w nowszych modelach bylo to rozbieralne, tam pod dekielkiem sa sciezki z trzema precikami ktore sie po takich 3 okregach(sciezkach) slizgaja - stad wycieraczki wiedza kiedy sie wylaczyc i ze maja dociagnac wycieraczki do dolu nawet po cofnieciu dzwigni przy kierownicy, pozdro

[ Dodano: Nie Mar 04, 2007 20:56 ]
jak ci sie dziwnie zachowuja to w srodku jest smar ktory lubi zastygnac na tych sciezkach na skale i przez to nie ma styku, pewnie wycieraczki ci sie nie wylaczaja bo spotkalem sie z czyms takim i to na 100% bedzie ten smar, oczyscisz sciezki, styki i powinno chulac, gozej jak masz nitowany dekielek przy tej przekladni bo wtedy bedziesz musial to jakos zanitowac potem, w rozbieralnych trzeba tylko odchylic po bokach jesli dobrze pamietam 3 plastikowe zaczepy i masz dostep do wszystkiego, pozdro


Zdradzilem VW na rzecz ... , z obawy przed linczem nie podam marki :D

Moja perelka MK3 GTD (sprzedana) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=46338

kociejsko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob lut 10, 2007 16:21
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kociejsko » ndz mar 04, 2007 22:52

hmmm...

nie wiem czy dobrze patrzylem ale do silnika idą tylko dwa kable po przez wtyczke, oraz dochodzą jakies tez dwa kable zakonczone wtyczka i nie podłączone do niczego i jest na nich ciągle 12V z akumulatora.

wiecej nic nie zauwazylem zeby cos jeszcze tam szło z tej przekładni.

chyba ze nie musi nic wiecej isc.... bo silnik tak dziala na przykład ze jak poda sie na niego napięcie to wtedy robi ruch od początku do konca i sie zatrzymuje, a zeby znowu ruszyly to musi byc odcięte napięcie i znowu podane zeby nastepny ruch wykonały. a tym napieciem specjalnie steruje ten przekaznik 99. i w takim przypadku nie jest potrzebne wyprowadzenie dodatkowych przewodów od wyłącznika krańcowego do sterownika.

No nic narazie ... nie bede zgadywał i sprawdze ten smar i jak pomoże to obadam sprawe jak to wyglada ta sprawa z tym sterowaniem ze nie muszą być kable wyprowadzane do sterownika...

Narazie dziekuje za odpowiedź



Awatar użytkownika
wojju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr gru 22, 2004 18:52
Lokalizacja: Kraków Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: wojju » ndz mar 04, 2007 22:58

dokladnie tak jak piszesz, ida tylko dwa kable i nie musi isc nic wiecej , zreszta jak otworzysz przekladnie to zobaczysz bo tak to ciezko wytlumaczyc, pozdro


Zdradzilem VW na rzecz ... , z obawy przed linczem nie podam marki :D

Moja perelka MK3 GTD (sprzedana) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=46338

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 309 gości