kiedy wymienic pasek rozrządu w Golfie IV 1.6 SR ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mpiano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 17, 2007 22:29
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

kiedy wymienic pasek rozrządu w Golfie IV 1.6 SR ?

Post autor: mpiano » sob mar 03, 2007 19:00

witam kupilem uzywanego Golfa IV o przebiegu 143 tys km.
golf 1.6 sr

kiedy sie wymienia pasek rozrzadu w tym aucie ?
nie wiem nic co bylo w nim wymieniane wczesniej bo glof zostal sprowadzony z Niemiec


jazz to potęga :)

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » sob mar 03, 2007 19:05

mpiano pisze:kiedy sie wymienia pasek rozrzadu w tym aucie ?
Pierwszy raz po 90 000 (lub 120 000 km) pozniej radzilbym co 60 000



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob mar 03, 2007 19:06

radził bym powymieniac wszystkie paski i płyny



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob mar 03, 2007 19:12

mpiano pisze:kiedy sie wymienia pasek rozrzadu w tym aucie ?
Z reguły zaraz po kupnie używanego auta. Nigdy nie masz 100% pewności co do przebiegu i kiedy był wymieniany rozrząd. Zrób to od razu a będziesz miał pewność że niczego nie zaniedbałeś. Ogólnie wymieniamy co 90 tys.



Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » sob mar 03, 2007 19:26

koledzy maja racje najlepiej wymienic zaraz po kupnie auta wtedy bedziesz miał pewnosc ze nie szczeli, a zaraz po pasku czas na płyny głównie olej silnikowy.

[ Dodano: 03 Mar 2007 18:30 ]
a co do paska to najlepiej cały rozrzad nie tylko pasek wtedy bedziesz miał 100% pewnosci. Jak ja wymieniałem u mechanika to zapłaciłem 800zł za cały rozrzad. W ASO jak sie zapytałem to zaczał od 1200zł i liczył w góre za poszczególne czesci ,tak ze niepamietam na jakiej kwocie skonczył gdzie koło 1500zł



Awatar użytkownika
mpiano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob lut 17, 2007 22:29
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: mpiano » sob mar 03, 2007 20:00

kiss pisze:
mpiano pisze:kiedy sie wymienia pasek rozrzadu w tym aucie ?
Z reguły zaraz po kupnie używanego auta. Nigdy nie masz 100% pewności co do przebiegu i kiedy był wymieniany rozrząd. Zrób to od razu a będziesz miał pewność że niczego nie zaniedbałeś. Ogólnie wymieniamy co 90 tys.
kurcze ja nie sadze zeby licznik mial cofany do tylu bo to znajomy kupowal od Niemca a podobno oni taki szwindli nie robią po zatym licznik jest cyfrowy ale pewnie jest jakas mozliwosc cofania jak znam zycie :)


olej to napewno trza wymienic no ale caly rozrzad kurcze :/
duzo kasy

no a wersja to jest high line a nie sportline :)


jazz to potęga :)

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob mar 03, 2007 20:36

mpiano pisze:a podobno
No właśnie.
Moja rada to wymień rozrząd!



Awatar użytkownika
kefasso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 09:56
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: kefasso » sob mar 03, 2007 20:43

Wymieniaj rozrząd. Jeśli nie masz 16 zaworów to nie zapłacisz tak jak ja czy kolega "cylinder". My mamy silniki 16V i masz wtedy dwa paski i chyba ze 3 rolki, napinacze, i jeszcze pompa wody. Wtedy faktycznie drogo to wychodzi. Mi też za same częśći "po rabacie" w FOTA krzyknął koleś ponad 800 zł. Ale poszukałem popytałem i kupiłem w Intercarsie za niewiele ponad 400 zł, fakt bez pompy (kolejne 100 kilkadziesiąt złotych), ale używam oryginalnego płynu do chłodnicy więc nie powinna się zatrzeć. Przy następnej wymianie rozrządu sobie wymienię pompę. A ty śmiało idź i pytaj. Nawet jak się nie boisz poszukaj na allegro, może ktoś w pobliżu twojej miejscowości sprzedaje taniej. Ja bym wiemieł, słuchaj zaoszczędzisz 400 zł czy 500 nawet, a nawet nie chcę myśleć co może cię czekać jak ci się zerwie pasek. Wtedy 500 zł to za kilka dni samej robocizny zapłacisz, nie mówiąc o częściach i silniku, który po takiej awarii już nigdy nie jest taki sam. Także nie oszczędzaj na wymianie rozrządu.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob mar 03, 2007 21:00

kefasso pisze:ale używam oryginalnego płynu do chłodnicy więc nie powinna się zatrzeć.
To nie od tego zależy. Pompa ma też ma swój „przebieg” i potrafi się po pewnym czasie zrypać. Dla tego zalecają za jednym zamachem wymianę pompy.



bartek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lut 07, 2007 01:45
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: bartek » ndz mar 04, 2007 00:05

Koledzy maja racje powymieniaj pasek wraz z napinaczem.Polecam pasek gates lub contitech koszt około 60-70 zł a rolke SKF jej koszt to około 120-130 zł i masz spokój na 90000 tys.Ja wymieniałem sam wiec robote miałem za fri :okej:



Awatar użytkownika
kefasso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 09:56
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: kefasso » ndz mar 04, 2007 00:18

kiss a od czego to zależy zurzycie pompy wody ? Ze znajomym rozmawiałem i mi mówił, że jeśli używa sie oryginalnych płynów, które oprócz niskich temperatur zamarzania mają właściwości smarujące to pompy wody wytrzymują dużo dłużej niż jak ktoś rozcieńcza jakieś badziewa albo leje "kranówkę". Jestem laikiem więc pytam, bo "Marcin powiedział, że jego tata powiedział" to zdaje se sprawe, że nie jest jakieś wiarygodne źródło informacji. Ktoś inny mi powiedział, że kiedyś pomp wody w ogóle nikt nie wymieniał przy wymianach rozrządów, a teraz "zaleca się" i wszyscy wymieniają bo "się boją", że coś się sypnie a akurat wina będzie pompy. Tak jak ja to rozumuję to jeśli zatarłaby się pompa, to płyn chłodniczy przestałby się "kręcić" w obwodzie całym i mogło by się zagotować. Czy o to tu chodzi ?



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz mar 04, 2007 01:33

kefasso pisze:które oprócz niskich temperatur zamarzania mają właściwości smarujące
Smarujące co? Jedyny kontakt z płynem mają wirnik, który wymusza obieg cieczy i uszczelniacz, który nie ma prawa puścić cieczy dalej czyli na łożyska pompy.
Głównym zabójcą pompy (IMHO) jest zbyt mocne napięcie paska, które wykańcza jej łożyska.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
Czarna1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 823
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 14:28
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: Czarna1979 » ndz mar 04, 2007 13:40

ja za rozrzad zapłaciłam ostatnio 520zł - w tym robocizna 120zł a 400 czesci (pasek, jakas tam pompa, rolka, plyn do chlodnicy, zarowki postojwe i pasek alternatora) :) -


:satan: Czarna ... Czarrrny charrrakter przepełniony jadem ...
było 1,6 SR, jest 1,3 CDTI
http://kczerna.digart.pl/ (Czaken)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 281 gości