Temperatura silnika 110 stopni Celsjusza.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- starysatyr
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw lut 08, 2007 15:24
- Lokalizacja: Polkowice
Temperatura silnika 110 stopni Celsjusza.
Przy normalnej, ekonomicznej jeździe, bez szaleństwa, w trasie. I utrzymuje sie przez cały czas. Czy to nie za dużo? Miałem wczesniej inne auto z większym silnikiem benz. Tamte miało temp stałą ok. 90 stopni.
- koonrad
- majster ulepszacz
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
- Kontakt:
jeśli nie ma innych objawów tj: odgłos wrzacej wody w zbiorniczku, itp bo to mogłoby oznaczać uszkodzenie włącznika wentylatora, to czujnik płynu masz uwalony i pokazuje błędną temperaturę
prawidłowa temperatura wynosi ok 90 stopni
prawidłowa temperatura wynosi ok 90 stopni
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
110* to jest napewno za dużo w każdym aucie benzynowym temperatura na rozgrzanym silniku powinna wynosic 90* ,tak ze radze szybko sie tym zając zeby silnika nie zagotowac pierwsze co sprawdz to czy termostat sie otwiera bo moze sie zawiesił i cały czas jest mały obieg, albo czujnik temparatury sie do kitu albo wskaźnik na zegarach to tak na początek.
Termostat zeby srawdzic to najprościej na rozgrzanym silniku zobacz czy dolna rura od chłodnicy jest ciepła.
Czujnik temp i wskaźnik to najlepiej jak pokazuje ci 110* wziać termometr do wysokich temp. i włożyc w zbiorniczek wyrównawczy i zobaczyc ile pokaze.
[ Dodano: 02 Mar 2007 15:38 ]
oo jeszcze jak napisał koonrad, warto sprawdzic czy wentylator sie wogóle włącza
Termostat zeby srawdzic to najprościej na rozgrzanym silniku zobacz czy dolna rura od chłodnicy jest ciepła.
Czujnik temp i wskaźnik to najlepiej jak pokazuje ci 110* wziać termometr do wysokich temp. i włożyc w zbiorniczek wyrównawczy i zobaczyc ile pokaze.
[ Dodano: 02 Mar 2007 15:38 ]
oo jeszcze jak napisał koonrad, warto sprawdzic czy wentylator sie wogóle włącza
VW forever..
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ale o czym Wy wszyscy mowiecie?
Ja sadze ze kolega piszac o temp silnika ma na mysli temp oleju (i prawidlowo bo to jest temp potyocznie znwana temp silnika)
to o czym wy piszecie ze 90 stopni to optymalna temperatury owszem ale dla cieczy chlodzacej...chyba ze kolega nie wie dokladnie sam o ktorej temp mówi...Moglbys sprecyzowac?
temperatura oleju w autach ktorymi jezdzielem do tej pory przy normalej jezdzie wahała sie miedy powiedzmy miedzy 96 a 102 stopnie, przy katingu 130-140 jest tez w normie
Ja sadze ze kolega piszac o temp silnika ma na mysli temp oleju (i prawidlowo bo to jest temp potyocznie znwana temp silnika)
to o czym wy piszecie ze 90 stopni to optymalna temperatury owszem ale dla cieczy chlodzacej...chyba ze kolega nie wie dokladnie sam o ktorej temp mówi...Moglbys sprecyzowac?
temperatura oleju w autach ktorymi jezdzielem do tej pory przy normalej jezdzie wahała sie miedy powiedzmy miedzy 96 a 102 stopnie, przy katingu 130-140 jest tez w normie
- starysatyr
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw lut 08, 2007 15:24
- Lokalizacja: Polkowice
No tak, ale zerknij do książki obsługi MK4 tam jest taka grafika i skala pomiędzy 70-120 stopni opisana jest jako "gut". Dopiero czerwona podziałka przed 130 stopni jako za duża temperatura. Być może to zależy od warunków atmosferycznych - przy mrozie temp stała będzie niższa, przy upale nieco wyższa. Mimo to niepokoi mnie te 110 stopni. Zatrzymam się w rasie i sprawdzę prace wentylatora albo tę wrząca wodę...
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
temperatura cieczy chlodzacej nie mowi nic o tempreturze silnika
sytuacja hipotetyczna : kating, temp oleju 140 st Celslujsza , temperatura wody okolo 100 st Celsjusza....Twierdzicice ze temperatura silnika to jest temp wody czyli 100 stopni? no chyba cos nie tak, nie macie racji drodzy koledzy
[ Dodano: Pią Mar 02, 2007 15:45 ]
starysatyr, zapytanm ponownie, mowisz o temp wody czy oleju?
sytuacja hipotetyczna : kating, temp oleju 140 st Celslujsza , temperatura wody okolo 100 st Celsjusza....Twierdzicice ze temperatura silnika to jest temp wody czyli 100 stopni? no chyba cos nie tak, nie macie racji drodzy koledzy
[ Dodano: Pią Mar 02, 2007 15:45 ]
starysatyr, zapytanm ponownie, mowisz o temp wody czy oleju?
- starysatyr
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw lut 08, 2007 15:24
- Lokalizacja: Polkowice
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czyli pewnie temp wody, bo nie sadze zeby w mk4 w serii byla temp oleju,
Temp ceiczy chlodzace (wody) nie ma nic do temp silnika, zle zadales pytanie, ale juz czaje...
110 to za duzo jak dla wody, tak jak koledzy pisali to mzoe byc termostat, czujnik, ewentualnie zle wskazania wskaznika spowodowane jego awarią...to najczeste przyczyny
Temp ceiczy chlodzace (wody) nie ma nic do temp silnika, zle zadales pytanie, ale juz czaje...
110 to za duzo jak dla wody, tak jak koledzy pisali to mzoe byc termostat, czujnik, ewentualnie zle wskazania wskaznika spowodowane jego awarią...to najczeste przyczyny
- starysatyr
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw lut 08, 2007 15:24
- Lokalizacja: Polkowice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 200 gości