witam
nie wiem jak za bardzo się wziąsc za wymianię klocków hamulcowych kół przednich.. prosił bym jakis opisz krok po kroku punk 1 itp ... lub jakis link gdzie to będzie opisane z zdjeciami papa dzięki z góry
wymiana klocków hamulcowych z przodu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
Moge spróbowac wyjaśnić Ci rafffik, jak sie wymienia klocki ale tak łopatologicznie i nie gwarantuje ze zrozumiesz
1. Rutynowa rzecz podnosisz auto i ściągasz koło obojetnie od której strony zaczniesz.
2. Po zdjęciu koła widzisz "zacisk" hamulcowy który trzyma i sciska klocki, jesli przyswiecisz sobie lampką od strony wewnętrznej to powinienes zobaczyc 2 sroby na klucz zwany "ampulem" bodajrze rozmiar "5"
3. No i teraz wykręcasz te sruby, jak sie z tym juz uporasz to łapiesz za ten "zacisk" za dolną część i unosisz do góry w przeciwną strone do ruchu wskazówek zegara
4. Jeśli "zacisk" ładnie sie zdjął to powinienes zobaczyc takie 2 małe blaszki jedna na górze druga na dole tego "kopyta" po którym poruszają sie klocki i tez je sciągasz jesli sie da bo czasem schodzą razem z klockami ps. one są jakby granicznikiem zuzycia klocków.
5. Wyjmujesz klocki
Złozenie polega na tym samym co napisałem tylko od konca i sprawa gotowa
Acha jest jeszcze taka rzecz ze po sciągnieciu klocków warto szczotką druciana przetrzec te elementy po których poruszają sie klocki bo czasem lubią sie zapiekac jesli podejdzie tam rdza.
Pamietaj także ze jesli bedziesz zakładał "zacisk" to warto wziąć sobie kawałeczek rurki i wcisnąć ten "tłoczek" który jest w nim do srodka, który wypycha klocki zeby lekko "zacisk" dało sie założyc.
PAMIETAJ tez ze po całej operacji wymiany należy przed odpaleniem auta ponaciskacc pare razy pedał hamulca ze sie podpompowały zaciski, bo inaczej mozesz miec problem z zahamowaniem
To taka moja prywatna porada.. prosciej sie nie dało. Jak ktos ma jakies zastrzezenia to smiało poprawiac.
1. Rutynowa rzecz podnosisz auto i ściągasz koło obojetnie od której strony zaczniesz.
2. Po zdjęciu koła widzisz "zacisk" hamulcowy który trzyma i sciska klocki, jesli przyswiecisz sobie lampką od strony wewnętrznej to powinienes zobaczyc 2 sroby na klucz zwany "ampulem" bodajrze rozmiar "5"
3. No i teraz wykręcasz te sruby, jak sie z tym juz uporasz to łapiesz za ten "zacisk" za dolną część i unosisz do góry w przeciwną strone do ruchu wskazówek zegara
4. Jeśli "zacisk" ładnie sie zdjął to powinienes zobaczyc takie 2 małe blaszki jedna na górze druga na dole tego "kopyta" po którym poruszają sie klocki i tez je sciągasz jesli sie da bo czasem schodzą razem z klockami ps. one są jakby granicznikiem zuzycia klocków.
5. Wyjmujesz klocki
Złozenie polega na tym samym co napisałem tylko od konca i sprawa gotowa
Acha jest jeszcze taka rzecz ze po sciągnieciu klocków warto szczotką druciana przetrzec te elementy po których poruszają sie klocki bo czasem lubią sie zapiekac jesli podejdzie tam rdza.
Pamietaj także ze jesli bedziesz zakładał "zacisk" to warto wziąć sobie kawałeczek rurki i wcisnąć ten "tłoczek" który jest w nim do srodka, który wypycha klocki zeby lekko "zacisk" dało sie założyc.
PAMIETAJ tez ze po całej operacji wymiany należy przed odpaleniem auta ponaciskacc pare razy pedał hamulca ze sie podpompowały zaciski, bo inaczej mozesz miec problem z zahamowaniem
To taka moja prywatna porada.. prosciej sie nie dało. Jak ktos ma jakies zastrzezenia to smiało poprawiac.
VW forever..
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Są raczej amortyzatorami drgań klocków...mlody87 pisze:one są jakby granicznikiem zuzycia klocków.
Proponuje wyjąć tulejki - prowadnice - zacisków, dobrze je oczyścić i nasmarować syntetycznym smarem, a powierzcznie przylegania klocków psiknąć sprayem miedziowym. Wspomniane blaszki - jeśli nie ma nowych w zestawie z klockami - trzeba lekko podgiąć,żeby lepiej dociskały.P.S> klucz ampulowy ( imbus ) to 6. czasem ciężko te śruby ruszyć, więc użyj wcześniej WD 40 albo obstukaj przez klucz młotkiem.
Powodzenia
a jak jeszcze nie bardzo kumasz to będę wymieniał u siebie klocki to jeśli będę miał możliwość to zrobię kilka fotek,ale to raczej po niedzieli,,,,,rafffik pisze:nie wiem jak za bardzo się wziąsc za wymianię klocków hamulcowych kół przednich.. prosił bym jakis opisz krok po kroku punk 1 itp ... lub jakis link gdzie to będzie opisane z zdjeciami papa dzięki z góry
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości