[mk4 AKL] wariujące obroty - czyżby przepustnica?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[mk4 AKL] wariujące obroty - czyżby przepustnica?

Post autor: Pablitto » pt mar 02, 2007 01:14

Witam, mam bore 1,6 2000r, silnik AKL + gaz sekwencja. Problem nastepujacy: Co ok.2tyg-miesiac obroty gwaltownie szaleja - rosna do 4000 i sie utrzymuja lub wzrastaja, wrzucam bieg by zdusic - silnik na biegu ma nizsze obroty(normalne..). Na biegu dociskam gazu - auto szarpie. Na luzie dodaje gazu - obroty ida w gore, ale zostaja na 3-4tys rpm. Gasze auto kluczykiem - odpala i po problemie. Przepustnica wyczyszczona przez fachowca, podpieta pod komp - tylko blad czujnika temp (wczesniej brakowalo plynu w hlodnicy i pikala kontrolka- blad wykasowany, czujnik wyczyszczony). Przepustnica nie generowala bledow-czysto. Sprawdzona emisja spalin, wszystko w normie. Swiece nowe, przewody sprawdzone- sa ok.
I teraz diagnozy kilku niezaleznych mechanikow - jeden mowi ze pewnie dalej brudna przepustnica i musi sam wyczyscic.. dwoch pozostalych wini plastykowe tryby w silniczku krokowym, ze ponoc powycierane. Efekt pojawia sie i na benzynie jak i na gazie, gdy sie to dizalo przelaczalem na benz/gaz i nic. Jak na razie stalo sie 4 razy, ale jes to malo bezpieczne. Co wymienic/zrobic??Nie bede 2 raz placil za czyszczenie,tak bogaty nie jestem.. Komp. nie pokazuje bledow, auto na wolnych obrotach w miare rowno pracuje,nie traci mocy. Prosze wiec was o rady



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » pt mar 02, 2007 18:57

Ja bym obstawiał na czujnik temperatury cieczy chłodzącej, gdyż on również odpowiada za odpowiednie obroty silnika... Miałem problemy z czujnikie, więc wiem jakie sa objawy. Piszesz, że komp wykazał błąd czujnika temp., został wykasowany a czujnik przeczyszczony. Ale co niby dało to czyszczenie??? Bład czujnika może występować sporadycznie, pojawi się kiedyś znów i zostanie ponownie zapisany w kompie. Zwróć uwagę jak obroty ci skaczą na wskazówkę tego czujnika którą masz na kokpicie. Czasem zdaża się tak że temperatura potrafi spaść w trakcie jazy na chwile do zera poczym ponownie podnosi się do 90 stopni...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » pt mar 02, 2007 23:03

Dzieki za podpowiedz. Od kogos dostalem info, ze ma identyczny problem - i po kazdym razie pojawia sie blad czujnika temp. w komuterze (ma w domu VAGa, blad kasuje i pojawia sie potem znow). Nie zauwazylem by wskazowka temperatury i kontrolka sie swiecila. W kazdym razie, gdy problem sie powtorzy, wymienie czujnik (koszt o niebo nizszy niz wymiana przepustnicy). Pisze ze czujnik niby ok, bo "szpec" go sprawdzal. W kazdym razie dzieki! Mam nadzieje ze to to.



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » pt mar 02, 2007 23:25

Nie koniecznie czujnik musi podawać błędny sygnał do kompytera, bład może być sporadyczny, ale niestety zostawia ślad po sobie...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » sob mar 03, 2007 00:25

Czyli ze wymiana czujnika zalatwi sprawe? Bo z twojego opisu wynika, ze skoro blad podaje (sporadycznie ale jednak) czujnik temp, po czym zostaje slad w komuterze (jako potwierdzenie hipotezy) to jego wymiana powinna zlikwidowac problem na stale. Czy tak?
Jezeli tak, jaki czujnik pasuje do tego modelu mk4? gdzie to znalezc?



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob mar 03, 2007 01:51

jesli błąd pojawia sie po wykasowaniu to należy wymienić część. Czujnik do twojego modelu ma numer :059 919 501 A
Możesz także sprawdzić jaki masz kolor i częściowo na nim się wzorować
Bład o którym piszesz może wynikać takze z działania instalacji gazowej, która zawsze będzie wpływała na sterowanie silnika.



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » sob mar 03, 2007 08:04

Sam czujnik wygląda dokładnie tak:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Co do jego wymiany i objawów jakie powoduje, jest na forum temat mojego autorstwa "Czujnik temperatury cieczy chłodzącej MkIV". Wystarczy włączyć szukanie po temacie lub autorze... Koszta takiego czujnika to około 40PLN, u mnie wszystkie problemy z obrotami ustały po jego wymianie...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob mar 03, 2007 09:13

tutaj jeszcze cos o czujniku: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 7d4#791717



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 339 gości