[MK2 HAMULCE] Płyn hamulcowy 5.1 czy lac ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

[MK2 HAMULCE] Płyn hamulcowy 5.1 czy lac ???

Post autor: kubi » wt lut 27, 2007 15:38

Witam
mam pytanie czy mozna wlac do ukladu plyn hamulcowy 5.1 ???? czy bedzie wszystko w pozadku???? czy mozna wlac taki plyn
http://www.allegro.pl/item169059096_ory ... _5_1_.html
wielkie dzieki


350 tys. km i ciagle jedzie

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » wt lut 27, 2007 15:46

Płyn hamulcowy powinien być DOT3. Ja bym tego nie wlewał.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt lut 27, 2007 15:50

Jerzas pisze:powinien być DOT3.
lub DOT-4 poczytaj wczorajsze posty moje na temat płynów



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt lut 27, 2007 16:09

"DOT 5.1 SĄ SPECJALNIE ZAPROJEKTOWANE DO SAMOCHODÓW Z UKŁADAMI ABS. SPRAWDZAJĄ SIĘ RÓWNIEŻ DOSKONALE W TRADYCYJNYCH SYSTEMACH HAMULCOWYCH."
tak więc płyny o wyższych specyfikacjach można stosować także w starszych autach.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lut 27, 2007 16:49

Jerzas pisze:Płyn hamulcowy powinien być DOT3. Ja bym tego nie wlewał.
jakies uzasadnienie? Ty sobie mozesz nie lać (z powodów znanych tylko Tobie) ale żadnych przeciwwskazań nie ma, wiec nie mieszja lepiej ludziom w głowach, nie wiesz to sie nie wypowaidaj a nie zgaduj
plyn DOT 5.1 po roku ma podobne parametry co dot 4, wiec mozna powiedziec ze niejako zyskujesz rok miedzy wymianami plynu, ma wyzsza temperature wrzenia i mniejszą higroskopijność, wiec same plusy...pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lut 27, 2007 16:51 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » wt lut 27, 2007 16:50

Jerzas pisze:Płyn hamulcowy powinien być DOT3. Ja bym tego nie wlewał.
a gdybyś miał jakiś stary samochód lub traktor w którym przewidziany był płyn DA-1( tak tak, jeszcze daleko przed R-3) który potrafił się sam z siebie zapowietrzać przy bele hamowaniu to byś lał to DA-1 czy zmienił na coś leprzego


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lut 27, 2007 16:53

t-tas, pewnie byc tez wlał DOT 3 bo "taki powienin byc plyn haulcowy"....hehe mzoe w ogole te 5.1 to jakies odpadki z produkcji co im nie wyszly i wciskaja ludziom kit haha :bajer:



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » wt lut 27, 2007 17:09

No teraz jak juz wiem to wlałbym oczywiście dot 5.1. :piwka:
Sory, sory! Z nudów tak kłapnąłem dziobem i zebrałem należny mi opieprz.
Ostatnio zmieniony śr lut 28, 2007 12:10 przez Jerzas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lut 27, 2007 17:28

ehhehe nie ma psrawy, potrafisz pryznac sie do bledu! to trzeba cio przyznac .pozdro



Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » wt lut 27, 2007 19:48

za mało sie jeszcze znam, ale jak ktos juz powiedział DOT 5,1 jst mieszalny z Dot 3 i 4, moj kolega zalał cos takiego i poleciał mu płyn na cylinderkach.
Zbieg okoliczności albo DOT 5.1 jest bardziej higroskopijny ????



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lut 27, 2007 19:54

emilioch, to chyba nie wiesz co to higroskopijnosc! jest to wchłanianie cieczy? DOT 5.1 jest nieco rzadszy, jak masz hamulce w kiepski mstanie (zaciski) to mzoe zaczac ciec, ale to znaczy wtedy ze i na dot 3 i na dot 4 ciekło tyle ze mniej



Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » wt lut 27, 2007 20:49

czyli lepiej bedzie jak odpusze i zaleje uklad DOT 4.1 bedzie bardziej pewniejsze ??


350 tys. km i ciagle jedzie

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt lut 27, 2007 22:11

kubi pisze:DOT 4.1 bedzie bardziej pewniejsze ??
tak



Awatar użytkownika
tygrysek88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob gru 23, 2006 23:30
Lokalizacja: okolica Bydgoszczy

Post autor: tygrysek88 » wt lut 27, 2007 23:03

Jeżeli wskazany przez producenta jest Dot3 to innego bym nie polecał. Rzadkośc ogdrywa tu duża rolę.... odradzam inne


"Za szybcy by żyć, zbyt młodzi by umrzeć"
lAdy iN ReD<<< moja jecia:)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 343 gości