Dwie sprawy Czujnik temp i obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Dwie sprawy Czujnik temp i obroty

Post autor: mmarek » ndz lut 25, 2007 18:29

Witam. Mam do Was dwie sprawy, pewnie było na forum ale szukajka nie działa wiec pytam:
1. Odpinam na zimnym silniku czujnik temp i nic sie nie dzieje ( ale chyba tak powinno być) ale po nagrzaniu do 90 stopni po odpięciu obroty maleją ! a zawsze mi sie wydawało że powinno byc na odwrót - co jest grane ? Tak jest ~900 a jak odepne to ~850

2. zauważyłem to dopiero dzisiaj wiec nie wiem czy to jednorazowy "wyskok" czy już tak ma : odpalam na zimnym i jak chce delikatnie przygazować ( tak do ~1500) to dusi sie, dławi i przerywa ale powyżej tych obrotów juz sie tak nie dławi a po przejechaniu kilku km do rozgrzania silnika objaw zniknął ( nie wiem czy to ma jakiś związek ale zauważyłem to kilka dni po wywaleniu strumienicy a wspawaniu tłumika środkowego w te miejsce ) Co o tym myślicie ? Golf 3 silnik 1,8 wielopunkt
PS co to za kółko z "krzyzykiem" obok czujnika temp ?
Obrazek



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz lut 25, 2007 21:21

o ile się orientuję to silniki 1,8 w golfach to jednopunkty
chyba że masz wersję USA lub MEXICO
co do pytania pierwszego
jak odepniesz czujnik obroty powinny wzrastać (na ciepłym silniku)
co do pytania drugiego
to mogą być objawy walniętego czujnika temperatury jesli dławi się na zimnym
z wywaleniem strumiennicy i wstawieniem w jej miejsce tłumika niema to nic wspólnego

PS
kółko z "krzyzykiem" obok czujnika temperatury to zaślepka (korek)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » ndz lut 25, 2007 21:59

No jak dla mnie to tez bedzie czujnik temp. Jak nie dziala to komp nie wzbogaci miesznaki na zimnym silniku bo nie wie ze jest zimy :D Co do strumienicy to marek2907 juz odpowiedzial :)



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » ndz lut 25, 2007 22:16

marek2907 pisze:o ile się orientuję to silniki 1,8 w golfach to jednopunkty
chyba że masz wersję USA lub MEXICO
co do pytania pierwszego
jak odepniesz czujnik obroty powinny wzrastać (na ciepłym silniku)
co do pytania drugiego
to mogą być objawy walniętego czujnika temperatury jesli dławi się na zimnym
z wywaleniem strumiennicy i wstawieniem w jej miejsce tłumika niema to nic wspólnego

PS
kółko z "krzyzykiem" obok czujnika temperatury to zaślepka (korek)
Tak mam meksyka, ale zastanawia mnie ten czujnik temp bo golf zbyt dużo mi pali benzyny więc może to to ? ale z zapalaniem auta czy to ciepły czy zimny nie ma problemu bo pali na "dotyk" a termostat ładnie trzyma temp. Dziwi mnie ta reakcja czujnika bo jakaś tam jest. Jakiej firmy czujniki temp są godne polecenia ? Gdzieś wyczytałem żeby omijać czujniki Hans Priest. macie jakieś sprawdzone firmy ? Na Intercarsie są Vernety jakieś Vemo i Facet i Hella



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » ndz lut 25, 2007 22:22

Jak masz multimetr to sobie sam sprawdzisz ten czujnik :) Poszukaj na necie jakie ma dawac opory przy konkretnych temperaturach i jak bedziesz mial calkowicie inne wartosci to zmieniaj czujnik :) Albo moze ktos ma pod reka wykres wartosci to ci zaraz wklei.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz lut 25, 2007 22:29

piotrek1313 pisze:Albo moze ktos ma pod reka wykres wartosci to ci zaraz wklei.

temparatura *C ...... rezystancja kOhm

-20 ............. 12-20
-10 ............. 8-11
0 ............... 5-7,5
+20 ........... 2-3
+40 ........... 1-1,5
+60 .......... 0,5-0,7
+80 .......... 0,28-0,38
+100 ........ 0,18-0,22


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » ndz lut 25, 2007 22:33

Ooooo, homsky, zaraz punkcika zgarnie :bajer: :pub:



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » ndz lut 25, 2007 22:43

homsky pisze:
piotrek1313 pisze:Albo moze ktos ma pod reka wykres wartosci to ci zaraz wklei.

temparatura *C ...... rezystancja kOhm

-20 ............. 12-20
-10 ............. 8-11
0 ............... 5-7,5
+20 ........... 2-3
+40 ........... 1-1,5
+60 .......... 0,5-0,7
+80 .......... 0,28-0,38
+100 ........ 0,18-0,22
A jakaś szybka instrukcja :blush: odpinam wtyczke i podłaczam sie pod które piny ? ( mam cztery) Ma być włączony silnik czy tylko zapłon ?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz lut 25, 2007 22:57

mmarek pisze:A jakaś szybka instrukcja odpinam wtyczke i podłaczam sie pod które piny ? ( mam cztery) Ma być włączony silnik czy tylko zapłon ?
W aucie ciezko jest sprawdzic czujnik bo wskaźnik na desce jest bardzo niedokładny.

Ja robie tak :

wyciagam czujnik z auta na zimnym silniku ( płyn sie nie wyleje niema obaw)
w jakims naczyniu zagotowuje troszke wody , wkładam do niego czujnik i podpinam mulimetr żeby mierzyc rezystancję , niektóre multimetry maja tez pomiar temperatury za pomoca specjalnej sondy , jesli nie mamy takiego to potrzeba jakis termometr rtęciowy który bedzie nam mierzył temperature tej wody .
woda w naczyniu powoli stygnie i mierzymy rezystancje kolejno przy +80 , +60 , +40 , +20 , mozna potem też czujnik wrzucic do lodówki/zamrażarki ( wraz z termometrem) żeby sprawdzic jego rezystancje w niskich temparaturach .

jesli pomiary mieszcza sie w tolerancji jak wyżej podałem to czujnik jest OK.

A teraz masz cztery piny w czujniku , do których podpiąc miernik ?? Nie pamietam , ale gdzies na forum widziałem schemat , jak znajde to wrzuce zaraz.........


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 425 gości